Sport watch of fietscomputer?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
JanJanssen98765
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 18 april 2016, 15:39

Wat werkt het beste voor mountainbiken en training.

Ik kan een hoop reviews vinden over beide maar ik zie nergens eigenlijk reviews waarin ze tegenover elkaar worden gezet.
zok
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: di 12 januari 2010, 21:08

Op jepols kijken tijdens fietsen is niet zo handig. + fietscomputer.
Een fietscomputer heeft een groter display beter zichtbaar op hobbelige ondergrond. + fietscomputer.

Een horloge kun je ook gebruiken voor andere sporten. + horloge.
Op een horloge kun je evt ook sms berichten etc aflezen. + horloge.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ligt er maar net aan wat je tijdens de rit wil zien. Een scherm op het stuur is idd wat handiger met aflezen maar gebruik je het puur en alleen om je ritgegevens te loggen dan zijn ze beide wel geschikt. Voordeel van een horloge is dat je met een schuiver minder kans hebt om iets kapot te maken. Heb jaren met een horloge gereden en was er eigenlijk altijd wel tevreden over.
RickHavinga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 9 januari 2017, 15:01
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp

Scherm op het stuur is inderdaad makkelijker aflezen en bedienen tijdens het fietsen. Voordeel van een horloge is dat je hem ook voor andere toepassingen kan gebruiken.

Verder is het allemaal heel erg afhankelijk van wat je met elkaar wil vergelijken en wat het gebruiksdoel is. Een simpele fietscomputer kost niet zo veel, moet het echter een GPS toestel zijn waarmee je ook kan navigeren dan wordt het al een stukje duurder. Een horloge zal altijd met GPS werken en heeft bijvoorbeeld vaak een ingebouwde hartslagmeter. Wil je dat met een fietscomputer/navigatie dan moet je een hartlagband om je borst dragen. Wil je ook kunnen navigeren dan heb je aan een horloge weer een stuk minder.

Er zijn tegenwoordig zelfs fietsnavigatie toestellen waarmee je sms/whatsapp berichten en andere notificaties op je toestel te zien krijg, dus zelfs dat hoeft geen reden meer te zijn om voor een horloge te kiezen.

Aan de andere kant zijn er voor horloges vaak ook wel fietssteuntjes te koop zodat je je horloge om het stuur kan doen. Scherm blijft klein, maar is wel makkelijker af te lezen en te bedienen tijdens het fietsen.
Heb je een horloge met ingebouwde hartslagmeter, dan zal dat weer niet werken als je hem om het stuur hebt.
Plaats reactie