navigatie op stuurpen of voor het stuur

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
TheoMtb64
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 01:21

Ik ben sinds kort in het bezit van de mio 305. Nu zit ik te twijfelen of ik deze op mijn mtb gaat plaatsen op de stuurpen of op een houder voor het stuur. Ik ga de 305 ook op mijn crosshybride gebruiken.

Nou ben ik nieuwsgierig hoe en waar jullie de navigatie op jullie fiets hebben zitten.
Gebruiken jullie de navigatie op meerdere fietsen, waar hebben jullie deze dan zitten.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Op zowel de racefiets , crossfiets als de hybride toerfiets op de stuurpen. (Edge 605)
Omdat het daar op alle drie mooi past.
Alleen als dat niet zou passen zou ik pas overwegen een houder te kopen om hem voor het stuur te plaatsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

In mijn optiek, hoe verder naar voren, des re meer zicht op de lucht, des te beter ontvangst op de navigatie
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En des te groter de kans dat hij bij een crash geraakt wordt ;-) En die paar centimeter gaat echt niet veel uitmaken qua ontvangst.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Voor de stuurpen op mijn goede MTB. Dit is zoveel gemakkelijker omdat je minder ver omlaag hoeft te kijken bij navigeren.

Op de racer, de retro en de mud-bike zitten ze gewoon op de stuurpen, hiermee rijd ik minder vaak met navigatie en vind de data niet zo heel belangrijk om perfect te zien tijdens het rijden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

IK heb hem op mijn stuurpen maar overweeg toch om een houder te kopen die upfront is. Wat Bowiex zegt, dat kijkt wat lekkerder.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik hoorde vanmorgen een nieuwe term. Barnizer. Zoiets heb ik nodig, want mijn softplate past niet goed om de stuurpen van de Scout.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Op de MTB heb ik hem op de stuurpen en op de racer voor het stuur. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk zowel op de MTB als de racer niet zo heel vaak met navigatie rijd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef:IK heb hem op mijn stuurpen maar overweeg toch om een houder te kopen die upfront is. Wat Bowiex zegt, dat kijkt wat lekkerder.
+1, een tijdje terug zo`n SRAMgevalletje van een tientje gekocht om eens te proberen. Werkt prima en idd makkelijker om een oogje op de weg te houden, dan zie je die boom ook eerder aankomen
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb een stuurextender waar ik mijn Oregon vast kan klemmen
En heb ernaast ook ru ik mee voor een lamp voor een NightRide.
Smoelt ook nog mooi en erg functioneel.
Bas G
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 7 augustus 2016, 22:16
Mijn mountainbike: Trek

Voor het stuur. Zicht is beter op het scherm dan.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Stuurpen maar had stiekem toch iets verder naar voren gemogen ik twijfel nog een beetje
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Bovenbuis frame kan ook. Behalve bij navigeren wat lastig.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Houder voor het stuur heb ik een aantal keer geprobeerd maar vond het maar niks, geen enkel voordeel maar wel meer kans op schade bij valpartijen. Vond het er ook niet uitzien op een MTB maar das natuurlijk eigen smaak. Op de stuurpen is voor mij perfect, deze zijn bij mij 90-100mm dus voldoende ruimte voor een GPS.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Voor mijn GPS Map 62 St vond ik de meest ideale plek op de stuurpen. Goed in het zicht en bij een eventuele val ook nog enigszins beschermd omdat hij niet uitsteekt. In de praktijk bleek dat hij eigenlijk net te vlak lag waardoor ik het scherm niet goed kon aflezen wat we een vereiste is als net de GPS gebruikt om te navigeren zoals tijdens Duchenne Heroes.
Daarom heb ik een beugeltje van RVS gemaakt welke ik heb vastgezet onder de top cap heb vast gezet. Hier mee blijft de GPS netjes "binnen" het stuur en mocht deze ongelukkig terecht komen bij een val verdraaid hij gewoon.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie