sporthorloge

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Ik en een paar maand een zeer tevreden gebruiker van de Vivoactive HR. Draag hem 24x7 en zit lekker, voelt niet zwaar aan de pols. Heeft GPS, polshartslag, barometer, versnellingsmeter, kompas en kan probleemloos connecten met vrijwel alle andere ANT+ sensoren (alleen powermeter niet denk ik).
Met de apps uit de IQ store van Garmin is de horloge vrijwel volledig naar smaak aan te passen. En niet onbelangrijk, hij is heel scherp geprijsd ten opzichte van de Fenix en Forerunners.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

heb dik een jaar een Garmin Epix. Ook makkelijke verbinding met Strava :-q
triple nickel
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 26 februari 2008, 23:22
Mijn mountainbike: Cube Reaction 2008

Ik gebruik de Garmin Fenix 3 (zonder hartslag). Werkt uitstekend met de Garmin Connect App en synchroniseert via deze app met Strava.

Mooi horloge, gebruiksvriendelijk wel wat groot, dus als je dunne polsen hebt.. Ik heb hem gekocht zonder Hartslag, achteraf gezien had ik hem met hartslag moeten kopen, wel veel duurder. Maar toen had ik nog twijfel of ik hem dadelijk zou dragen ivm de grootte. Dat is dus wel het geval, horloge zit comfortabel.

Alleen de temperatuur meting klopt voor geen meter omdat hij om de pols zit. (Meet lichaamstemp mee)
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Ik heb een tijd met de garmin edge 810 gereden en rij nu naar volle tevredenheid met de apple-watch. Hiermee kun je gewoon strava ritten op opnemen (mocht je dat willen, ik gebruik alleen nog maar de standaard apple watch applicatie.)
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Iemand toevallig ervaring met de TomTom Runner 3? Deze lijkt prijstechnisch wel fijn en ik hoef niet persé een kleurenscherm.
Swannie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 298
Lid geworden op: do 18 januari 2007, 14:21
Contacteer:

owwwwk schreef:
Swannie schreef:Polar en Strava = om miserie vragen.
Had de V800, na al het geklungel en gepruts met die Flow app of hoe noemde dat ook weer??
Nu een Garmin Fenix 3, toptoestel, op alle gebied beter dan de V800!
Sorry. Maar totale onzin vwb Strava.

Ik heb de V800 al ruim een jaar gebruik en buiten wat kleine issues (allemaal netjes opgelost) werkt dit meer dan prima. PolarFlow op iOS werkt iig feilloos. Koppelen van PolarFlow aan Strava was ook zeker 5 seconden werk. Inmiddels ook een V650 in gebruik. Ook daarmee geen problemen.

Garmin Connect is nog niet half zo gebruiksvriendelijk als PolarFlow. Erg onoverzichtelijk iig. Daar is Polar echt beter.
Ik heb de V800 ook een klein jaar gehad, en na tal van klachtenmails en telefoontjes met Polar, mij een Fenix gekocht!
Als wij een groepsrit deden, reed ik volgens Strava alleen, en mijn vrienden samen...
De rit naar mijn Flow app (op iPhone 6s) overzetten ging steeds feilloos maar de verbinding tussen Flow en Strava was echt om te huilen! Hoe vaak ik mijn rit of loopsessie via mijn laptop over heb moeten dragen om ze dan manueel in te laden naar Strava, ontelbaar keren. Hoe vaak is de ontvangst van Gps niet weggevallen als ik ergens in het bos op mijnen mtb zat, of een trailrun aan het doen was...
Als je weet hoeveel professionele sporters er om deze problemen na jaren Polar ook omgeschakeld zijn naar een Fenix, dan is de rekening snel gemaakt.
En nee, die zijn niet gesponsord wat dat betreft!
Qua Gps ontvangst, heeft de Fenix sneller z'n locatie gevonden, de batterij gaat langer mee, moet minder lang laden, in het bos valt de ontvangst nooit weg, terwijl ook dat bij Polar wel vaak gebeurde (zowel V800 als RC3).
Heb jij de nieuwe Garmin Connect al eens bekeken tov Flow? ook een pak beter imo.
Als je dan toch voor Polar gaat, kan je beter de RC3 kopen, die moet niet onderdoen voor de V800 en die is toch wel iets goedkoper geloof ik.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Beide geprobeerd Swannie. Garmin was ook prima maar de Connect-gui blijf ik chaotisch en onoverzichtelijk vinden (erg druk).

Enige waarmee ik af en toe een issue heb is de koppeling naar Strava - af en toe is er een onderbreking. Koppeling naar/met Strava is voor mij een nice-to-have. Of de sessie nu direct of een dag later op Strava staat is voor mij niet belangrijk. Idem of ik nu wel/niet een met vrienden gedeelde activiteit heb (dit ging idd wel eens niet goed maar werkt nu meestal prima).

Volgens mij is de TS echter op zoek naar een horloge in het prijsniveau Polar M400. V800, Fenix, etc. zijn te duur. Enige Garmin alternatief is dan volgens mij de VivoActive al kost die volgens mij ongeveer evenveel als een kale V800.
StAlTiCa
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Inmiddels ben ik ook aardig aan het vergelijken gegaan en welke horloge is beter als je max 150 euro eraan wilt uitgeven? Ik zit voornamelijk te twijfelen tussen de TomTom Runner 3 en Polar M400. Op internet kom ik zowel voordelen als nadelen tegen tussen beide horloges. Zo zou de accu van de TomTom Runner 3 langer meegaan dan de Polar M400. Met name bij gebruik van de GPS. Echter de Polar M400 heeft meer functies. Beide kunnen de data doorladen naar Strava.
hansie68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 20 mei 2011, 15:06
Mijn mountainbike: cannondale 29er alloy 1

Nu neig ik erg om de GARMIN VIVOACTIVE HR ZWART aan te schaffen om dat deze mij meer aanspreekt alhoewel weet ik niet hoe het met de batterij duur is bij lang GPS gebruik dus als iemand mij hier wat meer over kan informeren!
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Hans, had al geantwoord op je PM, maar met GPS aan kun je met gemak een hele dag doen. Volgens specs van Garmin 13 uur, maar zo lang ben ik nog niet onderweg geweest.
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Garmin 235, bevalt goed. Hartslag via de pols mogelijkheid om apps te downloaden. Licht horloge. Aanrader
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Alleen vind ik het nogal onhandig om tijdens het fietsen te kijken naar een horloge dat aan je pols zit. Daarnaast is de optische hartslagmeting vrij aardig, maar nog steeds minder nauwkeurig dan via een borstband.

Volgens mij bestaat die 235 ook in een variant die de hartslag via een borstband meet en kan je het horloge gewoon op je stuur monteren. Maar goed, ieder z'n voorkeur natuurlijk!
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Je kunt idd een hartslagband koppelen en dan kan hij idd om het stuur
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Plaats reactie