Routes garmin

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Matt90
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 14 september 2009, 17:12

Hallo,

Ik heb pas een garmin edge touring aageschaft. Routes erop downloaden gaat zonder problemen maar iedere keer als ik naar het startpunt van een route fiets dan stuurt de gps me in een rondje van een paar honderd meter en dan ben ik weer terug bij af. Is hier wat aan te doen?
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Neem aan dat je dan navigeren naar start punt doet. Heb je al eens getest door zonder navigatie naar het startpunt te gaan?
Moet er bij zeggen dat mijn edge 1000 af en toe ook wat lastig wil zijn met het startpunt, zelf nog niet geprobeerd met navigatie naar het startpunt.
Moet er wel bij zeggen dat hetvoor mij wel een tijdje terug dat ik voor het laatst heb gefietst.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ken de Edge Touring niet, maar een route in de vorm van een rondje kan natuurlijk wel eens "kortgesloten" worden door je meteen terug te sturen naar het beginpunt, dat is immers ook het eindpunt.
Zo'n situatie kan je voorkomen door de track / route op te delen in heen en terugweg, ergens halverwege knippen, bijv in Basecamp.

Hoe dan ook, om van de slimmigheid in het apparaat gebruik te maken moet er aan een aantal voorwaarden zijn voldaan, instellingen moeten correct staan enz.
Het is minder eenvoudig dan de navigatie in je auto.
Rotzooi in = rotzooi uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Matt90
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 14 september 2009, 17:12

Ik vraag me af of je zomaar een route kan bewerken...zijn die niet meestal gewatermerkt? Of twee halve routes natekenen, als je dat route voor route gaat doen gaat er wel een middagje in zitten...
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Zover ik weet is het beveiligen van een route niet mogelijk en zijn ze na te bewerken.
Je krijgt er vanzelf handigheid in, en je hoeft natuurlijk niet alle routes in 1 keer te bewerken.
Gewoon even bewerken voordat je de route wilt gaan rijden kan natuurlijk ook ;-)
Matt90
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 14 september 2009, 17:12

ThaSingleTrackMastah schreef: Zo'n situatie kan je voorkomen door de track / route op te delen in heen en terugweg, ergens halverwege knippen, bijv in Basecamp.

Hoe dan ook, om van de slimmigheid in het apparaat gebruik te maken moet er aan een aantal voorwaarden zijn voldaan, instellingen moeten correct staan enz.
Het is minder eenvoudig dan de navigatie in je auto.
Rotzooi in = rotzooi uit.
Wat dat betreft laat basecamp aan de gebruiksvriendelijkheid te wensen over. Er zit bijvoorbeeld niet eens een optie op om een vanaf buiten basecamp gedownload .gpx- bestand naar basecamp te importeren. Zijn hier nog andere programma's voor?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Matt90 schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef: Zo'n situatie kan je voorkomen door de track / route op te delen in heen en terugweg, ergens halverwege knippen, bijv in Basecamp.

Hoe dan ook, om van de slimmigheid in het apparaat gebruik te maken moet er aan een aantal voorwaarden zijn voldaan, instellingen moeten correct staan enz.
Het is minder eenvoudig dan de navigatie in je auto.
Rotzooi in = rotzooi uit.
Wat dat betreft laat basecamp aan de gebruiksvriendelijkheid te wensen over. Er zit bijvoorbeeld niet eens een optie op om een vanaf buiten basecamp gedownload .gpx- bestand naar basecamp te importeren. Zijn hier nog andere programma's voor?
Ik gebruik nog altijd Mapsoure, de voorganger van Basecamp , en download vaak een .gpx uit bijvoorbeeld Garmin Connect of GPSies en heb nooit problemen om die in Mapsoure te importeren en vervolgens eventueel te bewerken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit in Basecamp niet zou kunnen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Matt90 schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef: Zo'n situatie kan je voorkomen door de track / route op te delen in heen en terugweg, ergens halverwege knippen, bijv in Basecamp.

Hoe dan ook, om van de slimmigheid in het apparaat gebruik te maken moet er aan een aantal voorwaarden zijn voldaan, instellingen moeten correct staan enz.
Het is minder eenvoudig dan de navigatie in je auto.
Rotzooi in = rotzooi uit.
Wat dat betreft laat basecamp aan de gebruiksvriendelijkheid te wensen over. Er zit bijvoorbeeld niet eens een optie op om een vanaf buiten basecamp gedownload .gpx- bestand naar basecamp te importeren. Zijn hier nog andere programma's voor?
Basecamp.
File, Import, gpx-file aanklikken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

[quote="Tsjibiti"Wat dat betreft laat basecamp aan de gebruiksvriendelijkheid te wensen over. Er zit bijvoorbeeld niet eens een optie op om een vanaf buiten basecamp gedownload .gpx- bestand naar basecamp te importeren. Zijn hier nog andere programma's voor?[/quote]

De bestandextensie GPX in windows koppelen aan basecamp en niet aan mapsource, dan is dubbelklikken voldoende op een gpx bestand (auto import).
Of erin slepen naar de basecamp bibliotheek werkt ook (windows drag & drop), werkt zelfs met meerderde bestanden tegelijk.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Ik zie het probleem met gebruiksvriendelijkheid van Basecamp ook niet. Ik heb er al veel routes mee gemaakt of bestaande bewerkt, gaat best wel lekker altijd. Ga er even voor zitten en leer de werking van de verschillende functies.
Als je Basecamp als standaard programma voor .gpx maakt, is het openen van die bestanden nog makkelijker, alleen maar dubbelklikken.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik navigeer nooit naar start , gewoon kruisje klikken en ergens in de route aanhaken, begeleiding uitzetten en lijntje volgen ,
als je dan mis rijd kun je gewoon op je scherm bijv rechts aanhouden tot je weer op je lijn komt zonder irritante begeleiding want met die pijlen fietsen vind ik echt niks dan mis ik bijna altijd de juiste route
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

Als je gps-toestel vlak na de start al denkt aan het eind van de route te zijn, kan dat veroorzaakt worden doordat het start- en eindpunt van de "route" - meestal een track dus - te dicht bij elkaar liggen. Knip gewoon een stukje af van het eind van je track en probleem opgelost. Vooral belangrijk als begin en eind van de track overlappen. Ik gebruik voor het bewerken altijd Mapsource omdat ik daar nu eenmaal aan gewend ben, maar met Basecamp kan het ook. De track halverwege of op een rust/koffiepunt opknippen in een heen- en een terugweg is ook een goede optie.
Navigeren naar het startpunt doe ik nooit - de Edge Touring doet daarbij (soms) vreemde dingen. Mocht je toch naar de start willen navigeren, maak er dan een aparte track / route voor.
Afslagaanwijzingen (Turn-by-Turn directions) staan bij mij altijd uit - die geven meer afleiding dan dat ze nut opleveren.
Beetje MTB-er, meer racefietser
Plaats reactie