Opladen garmin tijdens marathon

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

In december fiets ik mee met de drenthe 200. Is het mogelijk om tijdens het rijden af en toe middels een powerbank de garmin 800 wat op te laden aangezien ik zeker een kleine 10 uur onderweg ben excl pauze en de helderheid niet tot een minimum wil beperken.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je een Garmin 800? Dan kun je dat toch testen?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Kapitein Iglo schreef:Heb je een Garmin 800? Dan kun je dat toch testen?
Wellicht heeft er iemand ervaringen mee op dit forum en wil hij/zij dat delen. Mocht het die dag regenen dan is het zeker geen optie. Zelf testen is een optie maar waarom 2x het wiel uitvinden? Toch bedankt voor je reactie Kapitein Iglo.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb geen ervaring met de 800, maar wel met mijn edge 705. Ik heb een tanktoptas gekocht en daar past prachtig een powerbank in en zit zelfs een mooie watervaste opening in voor de kabel.
Wat bij mij het belangrijkste probleem vormde was de kabel. Schijnbaar zijn er kabels die de Garmin ziet als PC en die hij ziet als laadkabel. Had met mijn 1e poging Zwolle-Zeist dat ik de Garmin na 110km op de powerbank aansloot en de Garmin in PC modus schoot. Gelukkig had hij wel de data opgeslagen, maar ik kon niet verder navigeren. Met de goede kabel (thuis uit de bak er verschillende geprobeerd tot ik de goede had) geen enkel probleem. Let wel op dat als je Garmin eenmaal vol is hij niet zichzelf bijlaad tijdens gebruik. Ik moet bij mijn 705 in ieder geval na een paar uur even de kabel loshalen en vastzetten om hem weer tot laden te brengen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Houd er wel rekening mee dat bij lage temperaturen de cappaciteit van de accu een stuk minder zal zijn,dit geld voor de garmin maar ook voor de powerbank.
De gebruiksduur van de accu is voor mij een belangrijke reden te kiezen voor een toestel dat op losse batterijen werkt.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

tukker1977 schreef:In december fiets ik mee met de drenthe 200. Is het mogelijk om tijdens het rijden af en toe middels een powerbank de garmin 800 wat op te laden aangezien ik zeker een kleine 10 uur onderweg ben excl pauze en de helderheid niet tot een minimum wil beperken.
Ja, gaat perfect, BBB heeft daar bijvoorbeeld wat voor http://www.allesvoorderacefiets.nl/bbb- ... lader.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.futurumshop.nl/topeak-accu-5 ... iets.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kan je op je frame bevestigen en heeft meer dan voldoende capaciteit, ook leuk voor meerdaags tochten bijvoorbeeld. Let wel op dat je de juiste USB kabel gebruikt (geen mass storage).
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Super, bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Zit je er alleen nog mee hoe je de aansluiting Edge-usb kabel waterdicht afdicht. Dik in het vet zetten?
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Met regen lijkt het me zeker geen optie om te gaan opladen, wellicht bij ieder pauzepunt even aan de prik zetten. We rijden de GPS tocht met zijn tweetjes. Kan vast af en toe wel iemand de garmin en de powerbank in de rugtas opwarmen hahaha.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

suravida schreef: Wat bij mij het belangrijkste probleem vormde was de kabel. Schijnbaar zijn er kabels die de Garmin ziet als PC en die hij ziet als laadkabel. Had met mijn 1e poging Zwolle-Zeist dat ik de Garmin na 110km op de powerbank aansloot en de Garmin in PC modus schoot. Gelukkig had hij wel de data opgeslagen, maar ik kon niet verder navigeren. Met de goede kabel (thuis uit de bak er verschillende geprobeerd tot ik de goede had) geen enkel probleem. Let wel op dat als je Garmin eenmaal vol is hij niet zichzelf bijlaad tijdens gebruik. Ik moet bij mijn 705 in ieder geval na een paar uur even de kabel loshalen en vastzetten om hem weer tot laden te brengen.
Op een aantal apparaten kun je ook in stellen hoe hij zich gaat gedragen. Je dient dan niet te kiezen voor de mass strorage mode. Het type kabel maakt volgens mij dan niet meer uit.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik zou het met mijn edge niet aan durven, veel te bang dat t stuk gaat.
Gelukkig hebben wij nog een etrex.
Vorig jaar was t super uitgepeild, navigatie was echt niet nodig.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

tiewrap schreef:Ik zou het met mijn edge niet aan durven, veel te bang dat t stuk gaat.
Gelukkig hebben wij nog een etrex.
Vorig jaar was t super uitgepeild, navigatie was echt niet nodig.
is heel drenthe 200 uitgepijld ??

mja wil garmin wel laten draaien voor strava.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ja, vorig jaar had je geen navigatie nodig.
Het is 1 van de best bepijlde (en verzorgde) tochten die ik heb gereden.
Het is evengoed wel lekker om navigatie te hebben.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Kan zomaar zijn dat je niet hoeft te laden.
Ik heb twee keer een rit opgenomen in Oostenrijk in barre omstandigheden. Was ook meer dan 200 km en iets van 12 uur fietsen.
Vorig jaar een hoop tracks gevolg van meer dan 8 uur en ook hierbij geen lege accu gehad, altijd over.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

tiewrap schreef:Ja, vorig jaar had je geen navigatie nodig.
Het is 1 van de best bepijlde (en verzorgde) tochten die ik heb gereden.
+1
tukker1977 schreef:In december fiets ik mee met de drenthe 200. Is het mogelijk om tijdens het rijden af en toe middels een powerbank de garmin 800 wat op te laden aangezien ik zeker een kleine 10 uur onderweg ben excl pauze en de helderheid niet tot een minimum wil beperken.

Om deze reden heb ik een gpsmap64s aangeschaft.(en af en toe moet je jezelf kietelen)
Een usb-verbinding met de edge800 als het droog is prima.
Maar met bagger weer durf ik het niet aan.

Als je toch met zijn 2-en rijdt en we hebben pech met k*t-weer zou ik om en om in de rugzak opladen.
(boterhammenzakje en invrieszakje heb je nooit genoeg :-q )
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Plaats reactie