Garmin vivosmart hr plus

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Deze activitytracker is voorzien van GPS, ik vroeg me af of dit daarmee ook geschikt is om automatisch mijn ritten te loggen en daarna te synchroniseren met Garmin connect en daarmee Strava enzo?

Ik merk dat ik het wel leuk vind om terug te kijken wat ik gedaan heb, maar mijn Garmin edge vaak niet bij me en op de telefoon net de accu bijna leeg ofzo als ik een rondje wil fietsen.... de vivosmart zou wel eens leuk leuk alnternatief kunnen zijn, in de zomer ook handig omdat je geen telefoon mee hoeft te slepen..

Heeft iemand al ervaring? Ik wil met name graag weten hoe accuraat de gps is, en hoe lang de batterij meegaat bij gebruik van de gps..
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1814
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

De Vivoactive HR is qua prijs niet veel anders, maar veel meer opties.

8 a 10 uur liggen is haalbaar met gps en optische HR. En als activity tracker, horloge kan je misschien wel een week.

Na de rit synchroniseert het automatisch met Garmin Connect. Deze heb ik gelinkt met strava en trainingpeaks, dus meteen erna staat m'n rit daar ook.

Het gemak van altijd om, (bijna) altijd genoeg energie om een rit te loggen (bv bij vergeten op te laden heb je eet altijd nog wel veel energie in zitten) en een beetje hartslagopname vind ik dikke pluspunten. Al die cijfertjes op je stuur hoef ik niet (meer).

En verder. Connect IQ geeft je nog wat extra's.
https://developer.garmin.com/index.php/ ... ker-monkey" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: ik zie net dat ik de Vivosmart HR+ in m'n hoofd heb. Die is duurder dan de gewone Vivosmart HR een een stuk goedkoper dan de Vivoactive HR. Dus m'n bericht is wat offtopic, ik laat het toch maar staan.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Zoveel liggen die prijzen niet uit elkaar, dus goed om een positieve ervaring te lezen!!
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Hier een tevreden gebruiker van de Vivoactive HR. Het is een zeer complete horloge en de prijzen zijn recent flink gedaald en daardoor ook nog voor een leuke prijs te krijgen.
Ik draag hem 24x7 en neem alles op, dus MTB'en, racefiets, spinning, wandelen, slapen, etc en geeft je dan leuke inzichten als je daarin geïnteresseerd bent. Tijdens het sporten draag ik voor de betere nauwkeurigheid wel een hartslagband erbij. Verder is die ook gekoppeld aan de cadans/snelheidsensoren van de fietsen.
Plaats reactie