Garmin 830 niet zichtbaar in Basecamp op MacOS

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Mijn Garmin is zichtbaar als ‘schijf’ op de computer (Mass Storage Mode) maar daarmee niet in BaseCamp in “My devices”. Handleidingen noch het Garmin forum bieden informatie wat hier gedaan kan worden behalve “gebruik Connect ipv BaseCamp.”

Oudere apparaten kon je de opslagmodus nog van wijzigen maar op de 830 kom ik niks tegen in de systeeminstellingen.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als de computer de Garmin ziet als een USB opslag, dan is de verbinding in orde.
Blijkbaar wil Basecamp er niet op inhaken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 18 mei 2022, 16:21 Als de computer de Garmin ziet als een USB opslag, dan is de verbinding in orde.
Blijkbaar wil Basecamp er niet op inhaken.
Dat is exact het probleem. Maffer nog: het apparaat is bij inprikken de 1e 3 sec wél zichtbaar, maar verdwijnt uit "My Devices" zodra het schermpje oplicht en het laadsymbool wordt vertoond. Kan niet anders dan een instelling zijn, maar die vind ik echt nergens terug.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Heb je al een andere kabel geprobeerd? Niet alle kabels zijn geschikt ben ik ooit zelf achtergekomen. Met sommige kun je alleen maar opladen maar geen data verbinding maken.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

The Borg Cube schreef: vr 20 mei 2022, 13:27 Heb je al een andere kabel geprobeerd? Niet alle kabels zijn geschikt ben ik ooit zelf achtergekomen. Met sommige kun je alleen maar opladen maar geen data verbinding maken.
Hoe stom dit ook is, dit kan het probleem inderdaad zijn. Ik heb ook verschillende kabels die wel op willen laden, maar data willen versturen :o
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Kan best zijn dat 1 (of meer) van de draadjes in het snoer defect is of zelfs ontbreekt. Opladen gaat via 1 draadje en data via 2, als dan net 1 of beide data stuk is dan werkt laden wel maar data niet.
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Als het toestel zichtbaar is als schijf (en dat is ie blijkbaar), dan is er niets mis met die kabel...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik gok ook hier op een probleem in Basecamp.

Ik vermoed dat Basecamp lage prioriteit heeft bij Garmin en daarom zitten niet meer de beste programmeurs en testers op het project.
Dan krijg je het Garmin fenomeen:
Een update introduceert meer ellende dan dat ie oplost...


Maar als de Garmin in de PC/Mac wel te zien is, dan kan je m behandelen als opslag, ook in Basecamp.
Je kan dan gewoon tracks, waypoints en routes exporteren naar de gpx map van je Garmin.
Ook kan je bestanden in die map openen met Basecamp.
Minder handig, maar het werkt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Het zou iets in Basecamp kunnen zijn, maar dan eerder in de hand-off bij het opzetten van communicatie via USB, waardoor de 830 over gaat in oplaad/mass-storage modus. Want, zoals genoemd, is het apparaat wel telkens 1-3 seconden zichtbaar.

Ik zal eens kijken of ik een Windows versie van Basecamp op m'n vrouw d'r laptop kan zetten om te zien of het gedrag hetzelfde is. Zo nee, dan moet het toch echt ergens een device setting zijn.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Hij blijft wel als schijf zichtbaar, of is dat na 1-3 seconden ook verdwenen?
Floating Rock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 31 december 2021, 12:35

Verbind je hem direct of via een hub? Mijn monitor is ook mijn hub.

Als ik mijn 530 verbind met mijn M1 macbook ziet hij hem niet, verbind ik hem direct dan kan ik hem wel zien. Maar dan heb ik wel een verloopstukje nodig (usb-c naar usb).
MMR Rakish (2020)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

javawa schreef: ma 23 mei 2022, 11:11 Hij blijft wel als schijf zichtbaar, of is dat na 1-3 seconden ook verdwenen?
Blijft zeker zichtbaar. Ik heb ook zo'n crappy USB-C adapter nodig, maar dat is het probleem niet. Want: mijn shitty oude Edge 800 gebruikte exact dezelfde bekabeling en dat ging altijd goed.
Stamppot with weaksauce!
Plaats reactie