Garmin 820 Yankees product en een domme eigenaar

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
D5R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: do 30 september 2010, 14:24
Mijn mountainbike: Rood, Zwart en Zilver.

Zo eerste geweldige ervaring opgedaan met een week oude Garmin 820....
Na thuis eerste de Garmin te hebben ingericht profielen sensoren en eerste rit voor de vakantie in DLD
Is na de eerste rit het problemen geval Garmin alweer daar.
Het stuk verdriet wil met geen mogelijkheid meer met mijn Notebook praten.
Terwijl ik thuis via dit zelfde notebook windows 10 de eerste rit heb geladen een de startup pagina heb aangepast.
Het apparaat is niet te vinden in Apparaatbeheer van mijn notebook en op geen van de 2 usb poorten.
Door de ervaringen die ik in 2013 al mee had gemaakt met de 810 had ik voor de zekerheid mijn nog niet verkochte Garmin 810 (die na tientallen updates eindelijk goed werkte) maar mee genomen.
Het vreemde is dat deze wel zichtbaar is bij het aansluiten hiervan zie ik hem opkomen als draagbaar apparaat.
De 820 doet dat niet een gaat alleen in de laad funktie...
Na diverse resets (alle gegevens weg) werkt hij nog steeds niet, dus kan ik geen nieuwe routes uploaden.
Volgende tegenvaller is dat de standaard kaarten geen hoogte lijnen bevatten en niet gedetailleerd zijn qua onverharde wegen.
Door eerste probleem heb ik vandaag weer met mijn 810 weer gefietst en openMTB bevat meer wegen en hoogtelijnen als de kaart van Garmin.

Kort om eerste ervaringen Garmin 820 hopeloos... en weer een slechte start.
Zal wel weer een haat liefde verhouding worden.

Mijn idee dat de maanlanding is opgenomen in Hollywood is weer versterkt door dit product..
want met Garmin gaan ze de maan nooit vinden......
Laatst gewijzigd door D5R op ma 12 september 2016, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen commentaar...
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Garmin is goed bezig.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=128083" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Bergbike schreef:Garmin is goed bezig.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=128083" onclick="window.open(this.href);return false;
Appels met peren.....
Misschien garmin connect een keer opnieuw installeren.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

:~
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

Misschien een stomme vraag, maar gebruik je de juiste USB kabel die met het device geleverd werd?
Ik had hetzelfde met de garmin 1000... Precies zoals je omschrijft... Echter bleek dat ik een gewone USB kabel er aan had zitten en niet die van GARMIN. Garmin kabel aangesloten probleem opgelost. Zonder Garmin kabel weer hetzelfde probleem... Het is maar een tip....
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Toch al heel wat ervaring met Garmin devices, zowel outdoor als cycling devices. En om eerlijk te zijn ben ik meer problemen tegen gekomen in de Windows omgeving en de USB (of dit Garmin is of M$ ben ik nog niet uit) drivers dan met de edge device zelf.

Ik heb nu een 810, maar wil graag naar de 820. Dus als de haat-liefde verhouding door slaat naar haat, dan wil ik de 820 wel van je overnemen wil voor een zacht prijsje. :D
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

jitz schreef:Misschien een stomme vraag, maar gebruik je de juiste USB kabel die met het device geleverd werd?
Ik had hetzelfde met de garmin 1000... Precies zoals je omschrijft... Echter bleek dat ik een gewone USB kabel er aan had zitten en niet die van GARMIN. Garmin kabel aangesloten probleem opgelost. Zonder Garmin kabel weer hetzelfde probleem... Het is maar een tip....
En inderdaad een belangrijke tip: de usb kabels leiden nog wel eens tot verwarring. Meeste mensen weten niet dat er veel verschil in zit USB kabels. Dus verzeker je er even van dat je de originele kabel gebruikt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Peter243 schreef:
Bergbike schreef:Garmin is goed bezig.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=128083" onclick="window.open(this.href);return false;
Appels met peren.....
Misschien garmin connect een keer opnieuw installeren.
DSR z'n USB connectie werkt niet.
Bergbike had problemen met de wielsensor icm Etrex 35, de data daarvan werd(wordt) niet in de gpx opgeslagen.
Misschien wel 2 steken die Garmin laat vallen, maar met recht appels en peren.

Als DSR die 820 eens op een andere pc probeert ?
Er kan natuurlijk ook iets anders kapot of ontregeld zijn dan de 820 (net wat pijnjoh zegt)
De meeste Garmins kan je voor de USB connectie met computer in Mass Storge-mode zetten, of in Garmin-legacy.
Voor dat laatste heb je een Garmin USB-driver nodig, de eerste wordt automatisch herkend door Windows.

Slechte kabel kan ervoor zorgen dat de aansluiting alleen als externe voeding wordt gezien.
Garmin legacy instelling zonder Garmin USB driver geeft hetzelfde effect (en een melding van een onbekend apparaat op je pc).

Maar het zal het eerste Garmin product niet zijn waarbij de software nog net niet helemaal af is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Maar het zal het eerste Garmin product niet zijn waarbij de software nog net niet helemaal af is.
Dat was wat ik wilde zeggen. Die rotte appels en rotte peren groeien wel in dezelfde boomgaard.
Gebruikersavatar
D5R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: do 30 september 2010, 14:24
Mijn mountainbike: Rood, Zwart en Zilver.

Jongens ik ben een beetje dom geweest..
Inderdaad de kabels waren de boos doeners...
De pech dat ik in mijn Notebook tas nog 2 kabels met Micro USB had liggen en dacht alles is het zelfde...
Mooi niet dus deze 2 waren alleen laad kabels en geen data overdracht...
Maar omdat je overal dit soort kabels bij krijgt dacht ik...... Dom dus...
Neemt niet weg dat ik nog steeds de kaart ruk vindt zeker zonder hoogte lijnen..

En ja misschien was of ben ik bevooroordeeld door de giga aanloop problemen die ik met mijn 810 heb mee gemaakt..(auto Power shut down probleem wat tig updates duurde voor het opgelost was zelfs 2x een andere toestel voor gehad) dus die rotte appels zijn er zeker bij Garmin..
Geen commentaar...
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Haha, nou toch weer een voldoende dan voor Garmin, op dit ene puntje.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vreemd, USB is altijd data en power.
Misschien dat ie de kabel herkent net als bij Apple?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb het met mijn 705 ook gehad. Wil je midden in het bos je powerbank er op aan sluiten, herkent ie de kabel als PC en gaat vervolgens in USB modus....Tegenwoordig label ik mijn USB kabels maar.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De ingebouwde kaart is gewoon een verkoopargument tegenover andere merken die dat ook doen.
Volksverlakkerij.
Gewoon een stukje van OSM downloaden, bijv bij http://extract.bbbike.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kan je kiezen voor het formaat Garmin BBbike.
Als je dezelfde selectie ook nog eens doet met SRTM Europe Contours Garmin 25m heb je ook hoogtelijnen erbij.
Je krijgt 2x een img, die zet je beide (met een eigen naam!) in het mapje \Garmin op je gps of SDkaart.
SDkaart heeft de voorkeur, die kan je er namelijk weer uithalen, mocht het fout gaan ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
D5R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: do 30 september 2010, 14:24
Mijn mountainbike: Rood, Zwart en Zilver.

Helaas heeft de 820 geen SD kaart dus wel risco vol..
Of zie ik beren op de weg..
Geen commentaar...
Plaats reactie