Op zoek naar image files van OPenMTB

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

Hoi

Heb m edus een edge touring aangeschaft.

Heb ervaring met Garmin.
Heb de topo BNL map en de freizietkaarten voor het hiken.

Heb gedownload de openfietsmap beneLux (ga dat ding nl. op de weg en offroad gebruiken), dus die kan ik gelijk gebruiken voor de weg.

Maar nu de 2 vragen.
- Is de benelux topo van garmin goed te gebruiken (maar hij is zwaar verouderd)?
- bestaan er van openmtbmap image files van bijv. BeneLux? (Ik kan enkel maar installable files vinden).
Laatst gewijzigd door maartenhd op di 2 augustus 2016, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

Ik gebruik OpenFietsMap voor het mountainbiken en op de weg. Via de volgende link - ftp://ftp.nluug.nl/pub/maps/openfietsma ... etsMap.zip" onclick="window.open(this.href);return false; - kun je de BNL versie van OpenFietsMap downloaden. De ZIP-file bevat een file "gmapsupp.img" en dat is de image-file die je op je GPS kan zetten. Ik zou hem wel even een andere naam geven anders overschrijf je de image file die al op de GPS staat.
Google is your friend :-)
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ARi schreef:Ik gebruik OpenFietsMap voor het mountainbiken en op de weg. Via de volgende link - ftp://ftp.nluug.nl/pub/maps/openfietsma ... etsMap.zip" onclick="window.open(this.href);return false; - kun je de BNL versie van OpenFietsMap downloaden. De ZIP-file bevat een file "gmapsupp.img" en dat is de image-file die je op je GPS kan zetten. Ik zou hem wel even een andere naam geven anders overschrijf je de image file die al op de GPS staat.
Zoals gezegd, de Openfietsmap heb ik al als image. Toch bedankt.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Opentopomap al gecheckt?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maartenhd schreef:Hoi

Heb m edus een edge touring aangeschaft.

Heb ervaring met Garmin.
Heb de topo BNL map en de freizietkaarten voor het hiken.

Heb gedownload de openfietsmap beneLux (ga dat ding nl. op de weg en offroad gebruiken), dus die kan ik gelijk gebruiken

Maar nu de 2 vragen.
- Is de benelux topo van garmin goed te gebruiken (maar hij is zwaar verouderd)?
- bestaan er van openmtbmap image files van bijv. BeneLux? (Ik kan enkel maar installable files vinden).
Je moet V2 Pro hebben.
De 1e versie bevat fouten in de routering en in de hoogtemeters.
Die combinatie levert hele vreemde adviezen op...
(Als kaart op de achtergrond is de 1e versie wel bruikbaar)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef: Je moet V2 Pro hebben.
De 1e versie bevat fouten in de routering en in de hoogtemeters.
Die combinatie levert hele vreemde adviezen op...
(Als kaart op de achtergrond is de 1e versie wel bruikbaar)
is ook degene die ik heb. heb zo ongeveer heel europa en stukken erbuiten op ToPo.
Maar ik merk bijv, bij het hiken dat ik steeds meer de freizeitkaarten van OSM gebruik.

Dus wil ik ook de MTB kaarten van OSM een kans geven. Maar dan wel een image hebben en geen kaarten die via basecamp oid moeten overgezet worden.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

suravida schreef:Opentopomap al gecheckt?
Neen. wat voor voordelen hebben die boven freizeit of OpenMTB?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De kaarten die je via http://extract.bbbike.org/" onclick="window.open(this.href);return false; opvraagt zijn al in img formaat, kan je dus rechtstreeks kopiëren naar je Garmin.
Ze zijn routeerbaar, op basis van OSM materiaal en ze hebben verschillende layouts.
BBBike is speciaal bedacht voor MTB.
Voorbeeldjes van layouts:
http://extract.bbbike.org/extract-screenshots.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef:De kaarten die je via http://extract.bbbike.org/" onclick="window.open(this.href);return false; opvraagt zijn al in img formaat, kan je dus rechtstreeks kopiëren naar je Garmin.
Ze zijn routeerbaar, op basis van OSM materiaal en ze hebben verschillende layouts.
Deze ken ik niet. Goede MTB kaart ook? Dus ik bedoel, goed in gebruik?

Wel alvast gekeken. benelux aangenmaakt. Nu duitsland nog

Edit ; geweldig dit. Thnx
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Die installable files van openMTBmap bevatten tocht de image-files voor Garmin?
De installatie-file installeert de img in de Garmin-mappen en ook een programmaatje om de legenda te veranderen voor je Garmin.

Werkt goed, gebruik deze ook voor mijn Etrex.

Zijn de kaarten van BBBike.org beter/up to dater dan die van openmtbmap?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

deefdeef schreef:Die installable files van openMTBmap bevatten tocht de image-files voor Garmin?
De installatie-file installeert de img in de Garmin-mappen en ook een programmaatje om de legenda te veranderen voor je Garmin.
Ja, hij bevat ze als kleine img mappen. En dan tijdens de installatie maakt hij een grote img file (dat gmapsupp.img file ding). Maar ik heb totaal geen zin om die die files op mijn PC te zetten, wil ze gewoon als img direct vinden. Voordeel? Als ik in den vreemde ben heb ik geen PC bij, wel een tablet.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef:De kaarten die je via http://extract.bbbike.org/" onclick="window.open(this.href);return false; opvraagt zijn al in img formaat, kan je dus rechtstreeks kopiëren naar je Garmin.
Ze zijn routeerbaar, op basis van OSM materiaal en ze hebben verschillende layouts.
BBBike is speciaal bedacht voor MTB.
Voorbeeldjes van layouts:
http://extract.bbbike.org/extract-screenshots.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik krijg via mijn Touring Edge een vergrendelde kaarten probleem. Ze staan dan ook niet in mijn lijst. Heeft iets met unicoe kaarten te maken voor zover ik me kan herinneren. Iemand een snelle oplossing, want die weet ik niet meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Deze kaarten zijn niet beveiligd, dus kunnen ze ook niet vergrendeld zijn.
Ik zou ze als Benelux.img en Duisland.img in het Garmin mapje zetten.
Dan zou 't toch moeten werken. (hoewel ik geen ervaring heb met de Touring)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

deefdeef schreef:Die installable files van openMTBmap bevatten tocht de image-files voor Garmin?
De installatie-file installeert de img in de Garmin-mappen en ook een programmaatje om de legenda te veranderen voor je Garmin.

Werkt goed, gebruik deze ook voor mijn Etrex.

Zijn de kaarten van BBBike.org beter/up to dater dan die van openmtbmap?
Gebaseerd op OSM, dus ik ga er van uit dat ze beiden even up-to-date zijn.
Welke je fijner vind is ook persoonlijk. Je kan ook nog kiezen uit verschillende layout's en ik heb gemerkt dat 't ook van je toestel af hangt welke layout het beste beeld geeft.
Verder, BBBike is gewoon lekker makkelijk. Boxje tekenen, even wachten en downloaden.

Ik gebruik ook vaak de Reit- Wanderkarte, maar die is niet routeerbaar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie