Ervaringingen iPhone als navigatie

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
ief
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 20:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux SLX 2021

Ik wil graag met mijn iPhone gaan navigeren. Zijn er bikers die de iPhone ook als fietscomputer en voor navigatie gebruiken? Zo ja welke app(s) gebruiken jullie die ook geschikt zijn om GPX bestanden in te lezen?
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Gebruik als fietscomputer heb ik geen ervaring mee. Als navigatie wel. Aardig wat mee geëxperimenteerd inmiddels.

In de praktijk denk ik dat je alleen tochtjes van een kilometer of 40 in onbekend terrein kan rijden. Je moet dan veel op het scherm kijken en dat vreet je batterij leeg. Mijn ervaring (iPhone 5S) is dat ik zo'n 5 uur kan navigeren en dan is het wel zo'n beetje gedaan met de pret. En dat is ook nog eens met de telefoon in de flight mode, dus alle zenders & ontvangers behalve die voor GPS uitgeschakeld!

Als app heb ik nu nog Gaia GPS op de telefoon staan om af en toe even wat meer overzicht te hebben op een groter scherm. Voor de rest zweer ik bij de Garmin Etrex serie.
ief
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 20:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux SLX 2021

Bedankt voor de info. Batterijduur blijft een issue. Gebruikt niemand een batterypack special ontworpen voor de fiets?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgens mij zijn alle voor en nadelen hier al eens besproken, ff zoekfunctie gebruiken of gewoon het GPS forum even doorbladeren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

Elke batterypack zou in wezen wel moeten voldoen, mits je deze op een droge plaats kan houden en geen aansluiting vol kan komen met modder. Verder ben ik zelf ook benieuwd naar hoe een Iphone 5S is te gebruiken. Het grote nadeel lijkt me echter dat IPhones geen routes kennen en de apps niet in dezelfde mate efficiënt zullen werken in vergelijking met een fietscomputer.
Plaats reactie