Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

lennartb82 schreef:Zo vanmiddag een 820 opgepikt! De verkoper gaf aan dat het schermpje 'erg klein' is en of een 1000 niet fijner zou zijn, niets is minder waar. Had een 520 maar miste de navigatie. Deze vind ik super werken! Kort tochtje mee gemaakt en geen spijt van. Aanrader!
Ik gister voor het eerst mee gereden, scherm vind ik idd groot genoeg! En direct uploaden via de telefoon blijft ook handig!

Navi nog niet getest, ben ook wel benieuwd hoe die werkt!
Ik ben mij er eentje...
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Zit/zat te twijfelen of ik ga 'upgraden'. Rij nu met een 520 en dat bevalt op zich goed behalve hoe je met de kaart kunt werken en het feit dat draaien van de kaart soms erg langzaam gaat tijdens rijden.

Kunnen de gebruikers van de 820 al melden hoe dat met hun unit gaat?

Daarnaast las ik dat het touch screen 'extreem' gevoelig is. Jullie daar opmerkingen over? Scherm zou ook op regendruppels reageren?
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Zit/zat te twijfelen of ik ga 'upgraden'. Rij nu met een 520 en dat bevalt op zich goed behalve hoe je met de kaart kunt werken en het feit dat draaien van de kaart soms erg langzaam gaat tijdens rijden.

Kunnen de gebruikers van de 820 al melden hoe dat met hun unit gaat?

Daarnaast las ik dat het touch screen 'extreem' gevoelig is. Jullie daar opmerkingen over? Scherm zou ook op regendruppels reageren?
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Haha nog niet in de regen gefietst :-)

Wat bedoel je met draaien kaart? Als je de bocht omgaat tijdens navigatie? Gaat niet bijster snel maar voor mijn gevoel minder beroerd dan op de 520.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Bedoel inderdaad hoe snel de kaart volgt als je op de fiets een bocht maakt. Is ietsie beter als 520 dus.

Veel plezier met je nieuwe gadget , als je nog eens ervaringen wilt delen lees ik die graag.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Teixido schreef:Zit/zat te twijfelen of ik ga 'upgraden'. Rij nu met een 520 en dat bevalt op zich goed behalve hoe je met de kaart kunt werken en het feit dat draaien van de kaart soms erg langzaam gaat tijdens rijden.

Kunnen de gebruikers van de 820 al melden hoe dat met hun unit gaat?

Daarnaast las ik dat het touch screen 'extreem' gevoelig is. Jullie daar opmerkingen over? Scherm zou ook op regendruppels reageren?
Gevoeligheid was mij idd ook wel opgevallen... Heel gevoelig! Met regen nog niet gereden dus ben benieuwd!
Touch zou iig iets minder gevoelig mogen!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Ik heb mijn 820 nu een paar weken, hij bevalt super.

Het is voor mij een trainings tool, voor het navigeren gebruik ik toch liever mijn etrex 30.
Dit heeft hoofdzakelijk te maken met de stroomvoorziening, ik kan onderweg wel penlites vervangen, maar geen accu opladen.

het scherm is idd erg gevoelig, maar als je klaar bent met instellen kun je het gewoon vergrendelen, dus heb je geen last van regendruppels oid.
Be reasonable, do it my way!
Jogem
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 september 2016, 16:54

Is de 820 meer voor de racefiets of voor de mtb?

Ik ben op zoek naar navigatie voor zowel mijn racefiets als mijn mtb. Ik ben nog niet zo op de hoogte van wat er allemaal op de markt is mb.t. navigatie. Ik ben veel aan het lezen over verschillende merken, alleen door alle informatie kan je door de bomen het bos niet meer zien.

Iemand tips voor een navigatie voor de racefiets als de mtb ? Wil dat hij kan navigeren (tracks voor mtb voornamelijk) en de overige functies van mijn kilometerteller heeft. Al hebben ze dat allemaal wel :-)
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

De Edge 820 is meer gemaakt voor de racefiets, maar hij zou ook prima functioneren op de mountainbike. Merk wel bij mijn Edge 800 dat hij meer afwijking heeft in het bos als de bladeren aan de boom zitten, maar denk dat de Edge 820 er minder last van gaat hebben doordat hij ook nog een Glonass chip heeft. Of je nu met een klein scherm goed kan navigeren vraag ik me af. Een Garmin Oregon of Montana lijkt mij daar meer voor geschikt.
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Heb zelf de 820 sinds een week... en bevalt goed. Hij heeft ook in het menu de keuze mountainbike. En onverhard rijden bij route opties. Dus maakt hem zeker geschikt voor mountainbike. Heb er al mee het bos doorkruist en vind het scherm groot genoeg. En heel duidelijk. Bij naderen van afslag geeft deze een piep, bij afslaan dubbele piep..

Routes rijden moet ik nog effe met stunten... maar ben er zeer tevreden over..

Groet Dennis
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Met de nieuwe firmware 3.20 zijn wat zaken opgelost. Schermgevoeligheid is nu normaal (goed), echter nog geen regenbui gehad.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Ik ben ook op zich wel in de markt voor een Garmin edge 820 (bundel) maar twijfel nog tussen deze en de edge 1000.

Ik heb de 820 bundel zien staan op internet voor €419,-
Het liefst zou ik de 1000 en de 820 even naast elkaar willen houden maar weet iemand toevallig of Garmin op de Bikemotion beurs ook zulke kortingen geeft, of hoef ik daar niet op te rekenen?

Ik heb nu een Teasi pro dat vind ik best wel groot/lomp apparaat (en wat te traag) vandaar dat ik naar de 820 neig, maar de 1000 is volgens mij ook al kleiner als de Teasi :~
Ik rij regelmatig gpx routes na, dus gebruik de kaart weergave wel regelmatig.
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

bennie83 schreef:Ik ben ook op zich wel in de markt voor een Garmin edge 820 (bundel) maar twijfel nog tussen deze en de edge 1000.

Ik heb de 820 bundel zien staan op internet voor €419,-
Het liefst zou ik de 1000 en de 820 even naast elkaar willen houden maar weet iemand toevallig of Garmin op de Bikemotion beurs ook zulke kortingen geeft, of hoef ik daar niet op te rekenen?

Ik heb nu een Teasi pro dat vind ik best wel groot/lomp apparaat (en wat te traag) vandaar dat ik naar de 820 neig, maar de 1000 is volgens mij ook al kleiner als de Teasi :~
Ik rij regelmatig gpx routes na, dus gebruik de kaart weergave wel regelmatig.
Dat dilemma had ik ook... Heb toch voor de 820 gekozen. En geen seconden spijt van. Bij waypoint heb ik deze gekocht.. Iets duurder, maar service en uitleg waren voor mij ook belangrijk. De 1000 vond ik lomp en de 820 eigenlijk te klein. Maar nu toch vol tevreden over de 820...Mooi scherp,helder beeld..

Groet Dennis
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Dennis13 bedankt voor je mening.
Ik hoorde ook dat er op Bikemotion niets wordt verkocht dus daar hoef ik dan ook niet meer naar toe.
Binnenkort maar gewoon online bestellen of even bij een LBS kijken.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Dennis13 schreef:
bennie83 schreef:Ik ben ook op zich wel in de markt voor een Garmin edge 820 (bundel) maar twijfel nog tussen deze en de edge 1000.

Ik heb de 820 bundel zien staan op internet voor €419,-
Het liefst zou ik de 1000 en de 820 even naast elkaar willen houden maar weet iemand toevallig of Garmin op de Bikemotion beurs ook zulke kortingen geeft, of hoef ik daar niet op te rekenen?

Ik heb nu een Teasi pro dat vind ik best wel groot/lomp apparaat (en wat te traag) vandaar dat ik naar de 820 neig, maar de 1000 is volgens mij ook al kleiner als de Teasi :~
Ik rij regelmatig gpx routes na, dus gebruik de kaart weergave wel regelmatig.
Dat dilemma had ik ook... Heb toch voor de 820 gekozen. En geen seconden spijt van. Bij waypoint heb ik deze gekocht.. Iets duurder, maar service en uitleg waren voor mij ook belangrijk. De 1000 vond ik lomp en de 820 eigenlijk te klein. Maar nu toch vol tevreden over de 820...Mooi scherp,helder beeld..

Groet Dennis
+1 ik ook voor de 820 gekozen... niet van Waypoint maar van mijn eigen dealer... idd beeld goed en met de laatste FW 3.2 ook de schermgevoeligheid goed (ook bij regen).

Voor mij was ook een argument dat de 1000 al een paar jaar op de markt is en ik hier op niet al te lange termijn een opvolger verwacht... de 820 kan alles wat ik wil en is compact maar zeer duidelijk!
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie