Bryton rider 330

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Gisteravond ook een route op de navigatie geprobeerd. Ging best aardig, alleen kreeg ik de indruk dat er een redelijk ruime 'foutmarge' wordt gehanteerd. Voor mij resulteerde dat erin dat ik aan de verkeerde kant van het water stond en weer 5km terug kon fietsen. :roll: Of bij het maken van de route ging de app uit van een brug ipv een pondje, want voor de rest klopten de afstanden tot bochten / afslagen behoorlijk goed en was het allemaal vrij duidelijk... :-q
Alleen niet gevonden hoe ik tussentijds de routebegeleiding kan beëindigen, maar de 'ritmeting' door kan laten lopen.
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Hier nog filmpje gevonden voor het koppelen met bluetooth.. mocht je geen wifi hebben. Kun je via de bluetooth routes overdragen, naar je Bryton app. Is voor de 530. Maar werkt voor mijn 330 ook. :-q

https://youtu.be/TAgcnvAd2yk" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet Dennis
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Goeie tip! Vooral handig om onderweg een route naar huis te plannen, mocht je verdwaald zijn geraakt denk ik.
Net even die code bij mijn telefoon (Android ipv iPhone) ingevoerd en dan zie ik inderdaad ook de 'Upload' functie verschijnen. Bij afsluiten en opnieuw openen van de app is die echter weer verdwenen. Had de 330 zo niet bij de hand, dus of het koppelen ook daadwerkelijk goed gaat heb ik nog niet geprobeerd.

Wat ik me dan wel afvraag is of hij ritjes niet dubbel synchroniseert op het moment dat je weer via Wifi koppelt?
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Merijn. schreef:Goeie tip! Vooral handig om onderweg een route naar huis te plannen, mocht je verdwaald zijn geraakt denk ik.
Net even die code bij mijn telefoon (Android ipv iPhone) ingevoerd en dan zie ik inderdaad ook de 'Upload' functie verschijnen. Bij afsluiten en opnieuw openen van de app is die echter weer verdwenen. Had de 330 zo niet bij de hand, dus of het koppelen ook daadwerkelijk goed gaat heb ik nog niet geprobeerd.

Wat ik me dan wel afvraag is of hij ritjes niet dubbel synchroniseert op het moment dat je weer via Wifi koppelt?

Zie dat deze bij mij nu ook weg is..Maar ben nu ook niet in de buurt van mijn 330. Denk dat je eerst de bluetooth op de 330 aan moeten hebben staan..
Heb ze gisteren via de bluetooth nog eens binnen gehaald. Maar ze kwamen niet dubbel te staan :wink:

groet Dennis
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Inmiddels is er een update van de (Android) app, waarmee het bluetooth issue gefixed is las ik op Facebook:
【Sync Data via Bluetooth】
Thank you all for your patience !
Bluetooth file transfer function is officially activated on NEW Bryton Mobile APP.
---------------------
HOW TO:
1) Please make sure you have updated your Bryton app to the most recent version 0.8.1.7. (Go to Settings > About)
2) Stay in Bryton app HOME screen for 1 min. Bryton app auto detects new updates from server and starts downloading.
3) Switch to another app and then come back to Bryton app in order to trigger the update.
4) Enjoy BT Sync with your Rider 100/310 on our All New Bryton App!!
---------------------
To optimize user experience in uploading activities, user interface and operation of NEW Bryton Mobile APP is redesigned for ease of use and intuitive operation.
Your Bryton device is required to pair with Bryton Mobile APP for the first time; then, you can just hit BLE Sync icon to sync all of your activities to Bryton Mobile APP at one time. No need to wait until all of activities are uploaded !! It can do the file transferring in the background, allowing you to check the uploaded activities. I believe you will love this thoughtful and intuitive design !
BT Sync Step by Step Tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=kOgGi_2YIf8" onclick="window.open(this.href);return false;
En inderdaad heb ik in de app nu een BT menu erbij. Syncen zelf heb ik nog niet getest.
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Werkt inderdaad... ook voor mijn Iphone.. Ook het Syncen.
Track back zou ook nog aan gewerkt worden.

Nu heb ik alleen de combi sensor cadans/snelheid op mijn fiets gemonteerd. De snelheid geeft die heel even aan , als ik aan het wiel draai. En daarna valt die weg. Weet niet of ik iets in het menu moet aanpassen.

Misschien hier iemand een idee?

Groet Dennis
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Dennis13 schreef:Werkt inderdaad... ook voor mijn Iphone.. Ook het Syncen.
Track back zou ook nog aan gewerkt worden.

Nu heb ik alleen de combi sensor cadans/snelheid op mijn fiets gemonteerd. De snelheid geeft die heel even aan , als ik aan het wiel draai. En daarna valt die weg. Weet niet of ik iets in het menu moet aanpassen.

Misschien hier iemand een idee?

Groet Dennis
En al gevonden :oops: .... de prioriteiten aanpassen in fietsprofiel. Had gps als prio 1 staan. Die moest nu op snelheid/cadans gezet worden :-q ... Nu werkt die goed :bier: ...
Lance
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:17
Mijn mountainbike: Canyon CF

heb ook een Bryton 330 aangeschaft, en heb er toch een beetje gemengde gevoelens bij. Mooi apparaat met veel functie`s. synchroniseren met Strava is perfect.

Navigeren is nog een beetje wennen en helaas is hij al twee keer vastgelopen met een reset tot gevolg midden in het bos. duurt dan ook lang voordat hij weer een signaal heeft gevonden. Echter heb ik hem aangeschaft om te navigeren in het bos. Als ik de site van Bryton moet geloven is dit het navigatie systeem voor de mountainbiker ( is natuurlijk ook reclame ) maar tot nu toe is deze slogan bij mij nog niet uit de verf gekomen.

Zit er zelfs over te denken om hem maar weer retour te sturen...... Herkennen jullie dit ook als gebruiker of heb ik wat pech en ben ik te ongeduldig.
Laatst gewijzigd door Lance op zo 5 maart 2017, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Tot nu toe 1x een GPX bestand gebruikt voor navigatie in het bos (Groen + Rode route Nijmegen) Op zich ging dat allemaal goed. Gebruikte het vooral als back-up vanwege de verhalen dat er veel bordjes zouden missen. Over de afleesbaarheid valt te discussiëren: zeker in het geval van kruisingen denk ik dat het wel lastig wordt om het juiste pad te kiezen / houden op basis van één lijntje op het kleine scherm...
Terwijl bij een route uitstippelen op de weg wel rotondes / kruisingen en zelfs een straatnaam werd weergegeven als ik me goed herinner, dus dat werkte prima.
Lance
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:17
Mijn mountainbike: Canyon CF

Ja dat is ook een beetje het vervelde van dit mooie kleine apparaatje. GPX bestanden uploaden gaat ook goed en snel ook vanaf Strava. het navigeren is nog wennen en ik moet er ook een beetje mee leren ''lezen'' vanaf dat kleine scherm. Alleen dat het systeem op 1 rit 2 keer vast loopt en dat je na een reset nog 5km moet fietsen om weer een signaal te krijgen kan ik anno 2016 een beetje slecht tegen ;-) Ik zal nog een paar keer fietsen om te kijken of het beter gaat.
sjorty
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 10:06

Ik heb de Bryton rider 530 gekocht maar ben niet tevreden. GPS werkt heel slecht. Ik raak de hele tijd de route kwijt, die ik heb in geladen. Hij blijft de hele tijd zoeken. Ik ga hem retourneren. Ik ga nu maar een garmin 520 of 820 kopen. Wel duurder maar ik lees er veel goede recensies over. Denk dat ik daar veel meer plezier mee heb.
Plaats reactie