Verschil in tracklengte?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

M`n maat heeft een Garmin Edge 810, ik heb een Edge touring plus.
Nu blijkt dat die van mij steeds minder km`s registreert dan die van hem. Gisteren nog een rondje Dorst/Cadettenkamp gedaan waarbij zijn 810 34,10km heeft gelogt en ik "slechts" 31.08km. Da`s een verschil van 3km en bijna 10%. :o

Iemand een idee hoe dat komt?
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Hier staat je antwoord misschien bij.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=123725" onclick="window.open(this.href);return false;

Hangt af van of je wielsensor hebt, ingestelde wielomtrek als je zo'n sensor hebt, kwaliteit gps en of je hoog of laag frequent je positie opslaat in de gps track.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Thanks :)
Als startpunt: Nee, ik heb geen wielsensor. Zal eens vragen of m`n maat die wel heeft.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Je kan al verschil maken door recording nauwkeurigheid te veranderen.
Op mijn Edge 800 staat de recording standaard op "smart". Als ik dit op "1 sec" zet, dan worden er veel meer metingen gedaan, en is de track veel nauwkeuriger.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

two-one schreef:Je kan al verschil maken door recording nauwkeurigheid te veranderen.
Op mijn Edge 800 staat de recording standaard op "smart". Als ik dit op "1 sec" zet, dan worden er veel meer metingen gedaan, en is de track veel nauwkeuriger.
Hou dan wel het max aantal trackpunten in de gaten (20.000?).
Met 3600 punten per uur zit je snel aan de max (5 1/2 uur) als je langere dagtochten gaat maken.
Een Let's Ride in Malmedy ga je al niet redden ;)
Ook wordt je tracklog erg omvangrijk, dus zorg voor genoeg vrij geheugen.
Voor een rondje op je vaste route maakt het natuurlijk niet uit, maar daar heb je de gps natuurlijk niet zo hard nodig als bijv in de Ardennen of de Alpen.
Kan toch een puntje van aandacht zijn met de vakantie in het vooruitzicht.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

ThaSingleTrackMastah schreef:
two-one schreef:Je kan al verschil maken door recording nauwkeurigheid te veranderen.
Op mijn Edge 800 staat de recording standaard op "smart". Als ik dit op "1 sec" zet, dan worden er veel meer metingen gedaan, en is de track veel nauwkeuriger.
Hou dan wel het max aantal trackpunten in de gaten (20.000?).
Met 3600 punten per uur zit je snel aan de max (5 1/2 uur) als je langere dagtochten gaat maken.
Een Let's Ride in Malmedy ga je al niet redden ;)
Ook wordt je tracklog erg omvangrijk, dus zorg voor genoeg vrij geheugen.
Voor een rondje op je vaste route maakt het natuurlijk niet uit, maar daar heb je de gps natuurlijk niet zo hard nodig als bijv in de Ardennen of de Alpen.
Kan toch een puntje van aandacht zijn met de vakantie in het vooruitzicht.
Zelfs op mijn langste dagen (Chemins du Soleil, of Klimclassic 170) heb ik hier nooit last van gehad... maar ik ken ook jongens die 450km willen kunnen wielrennen ja. Die kunnen hier wel eens last van gaan krijgen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wanneer je 1 punt per seconde logt, dan maakt het niet uit hoeveel km je rijdt, alleen de tijd is bepalend.
De software is overigens zo geprogrammeerd dat de eerste punten gewoon weer overschreven worden.
Dus je hebt een track, maar bent misschien de eerste kms gewoon kwijt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie