Uploaden GPX vanaf mobiel naar Edge 810?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Ik heb al heel wat fora doorgestruind om er achter te komen of het mogelijk is om vanaf de telefoon een gpx file te uploaden naar de Garmin Edge 810. De handleiding van Garmin suggereert dat dit mogelijk zou moeten zijn, maar toont verder niet hoe dit in zijn werk zou moeten gaan.
De connect app is ook maar een vervelende en onoverzichtelijke app die mij niet echt helpt. Deze wordt door mij dan ook gebruikt als doorgeefluik naar Strava :-).

Maar ik ben dus op zoek naar mensen die mij uitsluitsel kunnen geven of het mogelijk is om vanaf mijn telefoon (Android in mijn geval) gpx files te uploaden naar de Garmin Edge 810? En zo ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

wellicht heb je hier wat aan?
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=127285" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PDVMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '18 met Fox34SC

SD kaart in je telefoon stoppen en de gpx kopieren/downloaden naar het mapje "new files" een idee?
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Toch knap dat ik die thread over het hoofd heb gezien... dank je voor de verwijzing want dat is precies wat ik wil. En ook hier is er veel verwarring over zie ik al. Ik ga het eens volgen...

En de SD kaart switchen vind ik geen optie. De SD kaart in de telefoon zit achter de accu, dus dat is veel te omslachting. Het OTG kabeltje vind ik eventueel wel een optie, als dat werkt.

Maar het blijft natuurlijk idioot dat Garmin niet gewoon fatsoenlijk een bluetooth connectie opzet waarmee de gebruiker eenvoudig een gpx bestandje kan doorsturen naar de edge of welk gps toestel dan ook. :-(
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

of idioot dat een telefoon alleen nog maar via bluetooth wil communiceren ?
garmin devices zijn er al een tijd langer dan smartphones, dus het lijkt me lastig om een schuldige aan te wijzen.
voor bluetooth is (weer) een andere ontvanger nodig dan voor ANT+, dus logisch dat die in de oudere modellen nog niet is ingebouwd.
volgens mij zit 't in de nieuwe duurdere modellen wel, dus een Edge 1000 kopen ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

In mijn geval kan de telefoon ook prima ant+ communiceren. Alleen is dat een verzameling interfaces met veel fabrikant specifieke interfaces er in. Daar zit het probleem, want dat mag weer niet zo maar gebruikt worden of wordt zelfs afgeschermd.

En met bluetooth is helemaal niks mis. Het is zo'n beetje het meeste gebruikte point-to-point protocol en is er ook al heel erg lang (misschien ook zelfs wel al langer dan mobiele telefoons). Er wordt in het geval van een edge 810 ook al ruimschoots gebruik van gemaakt, dus beide ontvangers zitten er al in. Het wordt gebruikt om het toestel te configureren en zelfs om files te versturen. Alleen is dat eenrichtingsverkeer van edge naar telefoon.

Ik vind het dus idioot dat het andersom niet beschikbaar is of wordt gemaakt. Ik denk namelijk niet dat er een technische beperking is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

PijnJoh schreef:In mijn geval kan de telefoon ook prima ant+ communiceren. Alleen is dat een verzameling interfaces met veel fabrikant specifieke interfaces er in. Daar zit het probleem, want dat mag weer niet zo maar gebruikt worden of wordt zelfs afgeschermd.

En met bluetooth is helemaal niks mis. Het is zo'n beetje het meeste gebruikte point-to-point protocol en is er ook al heel erg lang (misschien ook zelfs wel al langer dan mobiele telefoons). Er wordt in het geval van een edge 810 ook al ruimschoots gebruik van gemaakt, dus beide ontvangers zitten er al in. Het wordt gebruikt om het toestel te configureren en zelfs om files te versturen. Alleen is dat eenrichtingsverkeer van edge naar telefoon.

Ik vind het dus idioot dat het andersom niet beschikbaar is of wordt gemaakt. Ik denk namelijk niet dat er een technische beperking is.
Je hebt gelijk, de Edge 810 doet ook bluetooth.
Maar het is waar, waarschijnlijk is 't een "strategische" beslissing.
Net als mijn Etrex 30 niet lekker wil werken met de fitness toestand van Garmin en de 810 weer niet draadloos met andere (garmin) devices wil praten over Ant+.
Waarom 1 apparaat maken dat "alles" kan terwijl de mensen ook 2 of 3 apparaten kunnen kopen ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie