Garmin en tablet.

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

Ik ben van plan om deze of volgende maand een Garmin 810 te kopen.
Nu heb ik thuis geen laptop op pc, ik heb enkel een tablet.

Is het mogelijk om de mtb routes te downloaden op de tablet en dan naar de garmin te uploaden?

Of gaat dat enkel via laptop of pc?
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Met Garmin Express moet het lukken:
http://software.garmin.com/nl-NL/express.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

Tablet werkt op android en heeft een mini usb om op te laden verder heb ik geen usb ingang of dergelijke.
Gaat om een samsung tab s2 trouwens.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Je tablet heeft bluetooth en de garmin kan via bluetooth en de garmin app verbinding maken om te uploaen. Ik heb alleen met mijn telefoon wel af en toe de bluetooth uit en weer aan moet zetten.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

Super. Dan moet het wel lukken.

Moet ik dan ook de topo kaarten bijkopen of is dat allemaal niet nodig?
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

Ik zie net dat de garmin edge 810 microsd aansluiting heeft en mijn tablet ook.
Kan ik dan de routes op een lege microsd kaart zetten en dan deze in de edge 810 steken en zo rijden?
zok
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: di 12 januari 2010, 21:08

volgens mij gaat het alleen via pc en laptop en windows tablet, en die grotere nieuwe windows telefoons.
Dat bluetooth werkt alleen om je gereden ritten naar telefoon/ tablet te sturen.
Andersom gaat niet.
(Mocht er hierboven iets onwaars staan, dan hoor ik dat graag).

Via sd kaart? Dat zou misschien kunnen, helaas geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Ik heb een adapterkabeltje om van micro USB naar female 'gewone' USB te gaan, kostte 5 euro ofzo. Kan ik dus gewoon mijn standaard Edge 800 USB kabel aan de tablet hangen, daar staat overigens wel Windows op met mapsource en dergelijke. Ideaal voor op reis.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Philleuh87 schreef:Ik ben van plan om deze of volgende maand een Garmin 810 te kopen.
Nu heb ik thuis geen laptop op pc, ik heb enkel een tablet.

Is het mogelijk om de mtb routes te downloaden op de tablet en dan naar de garmin te uploaden?

Of gaat dat enkel via laptop of pc?
Ik heb een edge 520. Bluetooth werkt niet(!) volgens mij ook niet bij de edge 810. Je bent een OTG kabeltje nodig. De (bijv. gpx) files plaats je in de new files folder op de edge. De edge herkent hem en maakt hem vervolgens zichtbaar bij de routes in het menu. Ik heb nog een app geinstalleerd waarmee je .zips kan openen. De files van bijvoorbeeld mtbroutes.nl zitten nl in een zip. Heb zelf ook een tab s2.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Teixido schreef:Ik heb een edge 520. Bluetooth werkt niet(!)
Net nog even gecheckt: een koers op de 520 zetten met de Garmin Connect app via Bluetooth werkt prima vanaf mijn iPhone 4S (iOS 9.3.1).
Vorsprung durch Pedantik.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Je hebt gelijk er is idd wel een mogelijkheid. Het betreft dan een koers die in Connect is gemaakt. Een koers maken is niet mogelijk in de Connect app. Een route in de webversie van connect maken op een tablet is waardeloos. Heb zelf in ieder geval besloten dat dit geen doen is.

Volgens mij is het niet mogelijk een bestaande gpx in connect te openen en naar een edge te sturen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Er zijn inderdaad nogal wat beperkingen, maar dat betekent zeker niet dat "Bluetooth niet werkt(!)".
Vorsprung durch Pedantik.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Ik merk dat het belangrijk voor je is, ik zal je daarom nog een keer gelijk geven; je hebt gelijk.

Je zou nog een waardevolle bijdrage kunnen doen door aan te geven wat dan wel werkt mbt tot Bluetooth overdracht. Simpelweg stellen dat het werkt zou mij met een hoop valse verwachtingen opzadelen als ik de TS was.

In de tussentijd concludeer ik dat:

- het mogelijk is via bluetooth tracks over te dragen naar de edge. Het betreft dan tracks die in garmin connect zijn gemaakt. Dit is niet mogelijk in de app, wel in de browserversie van connect. De browserversie werkt op een galaxy s2 maar de mogelijkheden zijn zeer beperkt. Het uitzetten van een track is een tijdrovende en voor mij frustrerende bezigheid, praktisch nut wat mij betreft niet aanwezig.

- het is niet mogelijk gedownloade gpx bestanden via bluetooth naar de edge te sturen. Onderling, tussen twee edgen, zou wel draadloos uitgewisseld moeten kunnen worden. Er is geen mogelijkheid een track te importeren in connect en via deze applicatie draadloos over te dragen.

- de enige mogelijkheid die mij bekend is om een track via tablet of telefoon, anders dan een gemaakt in connect, op de edge te krijgen is via otg kabeltje. Deze methode is niet perfect maar practisch goed uitvoerbaar en kost relatief weinig tijd. Een otg kabeltje kost een paar euro.

Bovenstaande geeft wat feiten maar ook meningen weer. Als ik het voor wat betreft de feiten mis heb hoor ik het graag ☺
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

Is het bv mogelijk gpx bestanden op een lege microsd kaart te zetten en deze dan in de edge te steken?

Ik twijfel of ik de edge 810 of de 1000 zou nemen.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Als je een micro sd in de garmin hebt zitten, en die werkt, zet je de garmin uit, de kaart uit de garmin halen en in de tablet stoppen. Er staat een map op 'new files' , hierin het gpx bestand zetten en kaartje weer in de garmin stoppen. Garmin weer aan zetten. En hij zou nu in de garmin moeten staan onder....
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie