Garmin en tablet.

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik was het kabeltje de 1e dag vergeten mee te nemen van het werk. :oops:
En uiteindelijk bleek het een iets ander type mini USB te zijn dan dat in mijn Garmin past. :o

Ook gaf Garmin Connect niet thuis op mijn Tab1 omdat deze Android 4.x nodig heeft waar mijn Tab1 4.0.x oid heeft.

Testen zat er vwmb. dus niet in.

Dit lijkt wel te beschrijven wat je zoekt. https://medium.com/@m_kunc/how-to-impor ... .1ghq2ppfu" onclick="window.open(this.href);return false;
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Kabeltje moet andersom. De OTG kabel moet in de tablet, niet dat het heel veel uitmaakt aangezien je ook de software niet kunt installeren.

@TS
Was ik me van bewust dat er uiteindelijk overgegaan werd naar een Windows tablet.
In het eerste stukje stond iets vermeld van beperkte functionaliteit i.c.m een Android tablet.
Heb zelf wel een Android tablet en een edge 1000, maar geen OTG kabel zover ik nu weet.
Zolang de host functionaliteit werkt kan je er routes opzetten in het juiste mapje, wat alleen voor mij nog niet duidelijk is, wil je ook zelf routes kunnen maken of haal je ze weg bij andere bronnen.
Voor het eerst zal je of een Windows of MacOS computer nodig hebben, voor het tweede zijn er oplossingen (zelf nog niet geprobeerd aangezien ik een een Windows computer heb).
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

MdBruin schreef:Kabeltje moet andersom. De OTG kabel moet in de tablet, niet dat het heel veel uitmaakt aangezien je ook de software niet kunt installeren.
Installeren lukt nog wel maar inloggen niet. :lol:
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Wat zeggen ze altijd over aannames. .. :tong

Zal eens kijken of ik stiekem niet zo'n kabeltje toch in de kabel krat heb liggen.
Iets zegt me dat ik er wel een zou moeten hebben maar weet het niet zeker.
Android 4.4.x (Samsung Galaxy Pro Tab)heb ik erop staan dus dat zou al geen probleem moeten zijn.
Philleuh87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2016

Bedoeling is bestaande routes te gaan uploaden op de edge.
Het plaatselijke rondje en enkele in de nabije omgeving. En als ik op vakantie ga. Dus zullen ze ergens weggenomen worden.

Nu als het echt moet heb ik zoals aangehaald wel de mogelijkheid van een windows pc te gebruiken bij mijn schoonouders.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Ben vanavond even aan het uitproberen geweest.

De USB on the go kabel werkt bij mij ook niet, mogelijke oorzaak te weinig stroom op de USB poort.
Wat bij mij wel werkt, via de Bluetooth verbinding.

Gebruikte apparaten:
Samsung Galaxy Pro tab (Android 4.4.2)
Garmin Edge 1000

De Garmin Connect software installeren op de tablet en de Garmin Edge 1000 verbinden met de Garmin software. (Uitgaande van al geregistreerd en geregistreerde Garmin)
Ga naar connect.garmin.com
Klik op het linker menu bovenaan op activiteiten
Klik op het plus symbool rechts bovenaan en selecteer upload uw activiteit
Zelf kies ik daarna Internet aangezien de Garmin Connect software niet wil (crashed)
Kies daarna handmatig uploaden
Upload hier de activiteit
Daarna ga terug naar het activiteiten scherm, hier is de activiteit terug te vinden en selecteer de activiteit.
Rechts bovenaan staat een tandwieltje klik daarop en selecteer de optie verzend naar toestel.
Volg de instructies.
Daarna is de activiteit terug te vinden onder koersen.

Misschien is het via de Garmin Connect software makkelijker maar dit werkt bij mij ook.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar ik heb iets gevonden.

Ik heb een route, getekend in Strava route builder, weten te exporteren naar CC.

Alles via de telefoon behalve de eerder getekende route.

De GPX convert je via "Gpsies convert" naar een gpx bestand. (Dubbel, ik weet het.) Deze upload je via Garmin connect (niet in de app, maar internet) en hiervan maak je na upload een route.
Deze kan je naar je toestel zenden via de CC app.
:bier:

:-q
Plaats reactie