Etrex 30

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wanneer ik de Etrex 30 nu aanzet zie ik op de kaart eerder gelopen/ gefietste sporen.
Na het 'opnamen' van een spoor kies ik voor de optie wis alle gegevens. Toch blijf ik het spoor op de kaart zien?
Met welke instelling is de kaart weer blanco?
Laatst gewijzigd door Jurriaan op wo 28 juni 2017, 11:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik gebruik in het menu "Sporenbeheer", "Huidig spoor" en dan helemaal onderaan het lijstje "Wis huidig spoor".
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heeft dat niet ook te maken met het opslaan per dag ?
Dan begin je de volgende dag weer opnieuw ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Inderdaad middels de functie 'wis huidig spoor' dacht ik dat de kaart leeg zou zijn.
Zo juist weer toegepast, enkel de kaart blijft gevuld met de daarvoor afgelegde spoor.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij de instellingen kan je er voor kiezen om de sporen automatisch iedere 24 uur te archiveren.
Zo wordt de volgende keer dat je de Etrex opstart de tracklog van de vorige keer (mits van de vorige dag) automatisch opgeslagen.
Voor de rit doe je in het scherm van de tripcomputer een reset (1x menu) van de 1e en de 3e optie.
Dan is alles schoon en leeg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Maar als die gearchiveerde sporen op "toon op scherm" staan, blíjft het een zooitje. En dat is denk ik ook wat hier aan de hand is.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tracks staan toch nooit uit zichzelf als "toon op scherm" ?
Bovendien zijn de tracks die je wel kiest om op het scherm te tonen heel dun, 1 pixel breed.
Da's een stuk dunner dan de tracklog.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

ThaSingleTrackMastah schreef:Tracks staan toch nooit uit zichzelf als "toon op scherm" ?
Geen idee, ik download oude tracks naar mijn archief op de computer, en mijn GPS (Dakota of Oregon) is altijd vrijwel leeg.
Bovendien zijn de tracks die je wel kiest om op het scherm te tonen heel dun, 1 pixel breed.
Da's een stuk dunner dan de tracklog.
Ik zie TS niks zeggen over dikke tracks of wat voor kleur ze zijn. Als je je tracklog en je archief nooit leegt, alle tracks worden op het scherm getoond, en je rijdt vaak in hetzelfde gebied, dan wordt het heus een flinke bende op je scherm, hoor.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Daarom:
ThaSingleTrackMastah schreef:Bij de instellingen kan je er voor kiezen om de sporen automatisch iedere 24 uur te archiveren.
Zo wordt de volgende keer dat je de Etrex opstart de tracklog van de vorige keer (mits van de vorige dag) automatisch opgeslagen.
Voor de rit doe je in het scherm van de tripcomputer een reset (1x menu) van de 1e en de 3e optie.
Dan is alles schoon en leeg.
opgeslagen in het archief op je toestel, niet op je pc.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ThaSingleTrackMastah schreef:Bij de instellingen kan je er voor kiezen om de sporen automatisch iedere 24 uur te archiveren.
Zo wordt de volgende keer dat je de Etrex opstart de tracklog van de vorige keer (mits van de vorige dag) automatisch opgeslagen.
Dan is alles schoon en leeg.
Stel in: sporen: Autoarchiveren :-q
ThaSingleTrackMastah schreef:Voor de rit doe je in het scherm van de tripcomputer een reset (1x menu) van de 1e en de 3e optie.
Check :-q

Nu in de praktijk gaan testen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dit werkt inderdaad prima.

Nieuwe vraag:
Zodra ik de Etrex 30 inschakel wordt er gelijk gestart met het opnemen van een spoor. Dit is ook uit te zetten lees ik in de handleiding op blz 32.
(spoorinstellingen
Selecteer Stel in > Sporen.
Spoorlog: hiermee kunt u het vastleggen van sporen in- of uitschakelen.)

Is de daar genoemde methode de enige manier om het opnemen vaan een spoor in en uit te schakelen? Een sneltoets zeg maar.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef:Dit werkt inderdaad prima.

Nieuwe vraag:
Zodra ik de Etrex 30 inschakel wordt er gelijk gestart met het opnemen van een spoor. Dit is ook uit te zetten lees ik in de handleiding op blz 32.
(spoorinstellingen
Selecteer Stel in > Sporen.
Spoorlog: hiermee kunt u het vastleggen van sporen in- of uitschakelen.)

Is de daar genoemde methode de enige manier om het opnemen vaan een spoor in en uit te schakelen? Een sneltoets zeg maar.
volgens mij de enige manier.
daarom laat ik 'm gewoon altijd aan staan.
soms moet ik dan de tracklog op de pc knippen, vind ik niet zo'n probleem.
vind het erger als ik bij thuiskomst er achter kom dat ik de tracklog niet aan heb gezet.
zal je al tijd zien dat je net bij die ene bijzondere rit de tracklog vergeet...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Thanks. Laat ik het het aanstaan.
Handing een mede Etrex gebruiker :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gisteren 168km gefietst, en de Etrex doet in mijn ogen vreemde dingen.
De track is in 6 delen opgeknipt. En 1 deel, deel 7, van de route is zelfs onvindbaar.
Kaas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 26 februari 2016, 15:54

Dat is inderdaad vreemd! Mede etrex 30 gebruiker hier. Misschien ontbreken er delen in je kaart? Ik plande laatst een fietstocht naar België en toen wilde ie me navigeren over 76km terwijl Google maps aangaf dat het 21km fietsafstand was. Toen zag ik dat ik net een aantal kaart blokken tegen de grens aan miste, dan probeert ie te navigeren met wat ie kent. Ik heb er nu een open street map new style Op staan en een Lite fietskaart van dezelfde site. Nu lijkt ie alles netjes te routeren!
Plaats reactie