Advies GPS

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
p.a.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 29 april 2008, 20:53
Mijn mountainbike: Scott Scale 710

Ik heb de OSM kaart inmiddels via sd kaartje geïnstalleerd op de Garmin. Deze werkt nu.
Wat ik nog niet voor elkaar krijg is om de OSM kaart of de originele Topo Active kaart in Basecamp te installeren.
Dit zou ik nog graag voor elkaar willen krijgen, zodat ik in Basecamp altijd een volledige kaart beschikbaar heb, zonder deze iedere keer te laden vanuit de Garmin.
Iemand de tip om dit voor elkaar te krijgen op mijn Mac?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

p.a. schreef:Ik heb de OSM kaart inmiddels via sd kaartje geïnstalleerd op de Garmin. Deze werkt nu. Wat ik nog niet voor elkaar krijg is om de OSM kaart of de originele Topo Active kaart in Basecamp te installeren. Dit zou ik nog graag voor elkaar willen krijgen, zodat ik in Basecamp altijd een volledige kaart beschikbaar heb, zonder deze iedere keer te laden vanuit de Garmin. Iemand de tip om dit voor elkaar te krijgen op mijn Mac?
downloaden van de website en dan op de pc installeren zoals elk ander programma.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

bert l. schreef:
p.a. schreef:[…] op mijn Mac?
[…] op de pc […]
Tja…

Garmin software is… vaak nukkig, om het maar netjes te zeggen, en niet altijd even uitgebreid gedocumenteerd. Dit helpt in veel gevallen:

http://www.javawa.nl/gmtk.html

Het blijft allemaal een beetje ondoorzichtig en een stuk gebruikersonvriendelijk dan zou kunnen/moeten, maar we behelpen ons maar met wat voorhanden is.
Vorsprung durch Pedantik.
p.a.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 29 april 2008, 20:53
Mijn mountainbike: Scott Scale 710

Beste Alien,
Ik heb het geprobeerd, maar op mijn Mac herkent dit programma geen kaarten.
Ik zal wel iets fout doen, maar ik weet nog niet wat.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Met alleen Basecamp lijk je er niet te komen om kaarten te installeren op een Mac. Hier op de Garmin support site staan aanvullende programma's die je nodig lijkt te hebben om met kaarten om te kunnen gaan. Ik ben niet bekend met Mac, maar even googelen brengt me via de JaVaWa site naar hier.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wanneer het allemaal niet wil lukken, om welke reden dan ook, dan kan je met Basecamp altijd nog de kaart uit je GPS gebruiken.
Dan moet de GPS wel via USB verbonden zijn met Mac of PC.
Javawa heeft een tooltje (GMTK) om de kaarten op de GPS te beheren en te enablen voor gebruik met Basecamp.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

p.a. schreef:Beste Alien,
Ik heb het geprobeerd, maar op mijn Mac herkent dit programma geen kaarten.
Ik zal wel iets fout doen, maar ik weet nog niet wat.
Je geeft ook een beetje weinig info om in te schatten wat er eventueel misgaat. Als je het juiste kaartbestand (.gmap) gedownload hebt, kun je dat openen met GMTK en van daaruit installeren, van naam veranderen enzovoort. Na installatie van nieuwe kaarten moet je wel Basecamp opnieuw opstarten, overigens.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

p.a. schreef:...

- Ik ben niet erg goed met computers, maar met de juiste instructies haal ik het er wel uit. Dus er moet een duidelijke handleiding bij. Zowel voor het apparaat (waar ik gebruiksgemak overigens zeer waardeer!), als voor laden van kaarten en routes.
...
Groet Pascal
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

... bel de helpdesk of schaf een cursus bij GPS-opleidingsinstituut TSTM aan. Kost een paar duiten, maar dan heb je ook wat. :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
jelluh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 juni 2013, 09:16

Ik weet niet zo goed waar ik naar toe kan met mijn vraag maar heb het idee dat dit de juiste topic is... Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met de Lezyne Super GPS? Ik ben erg benieuwd hoe deze bevalt en of de app (en het direct uploaden naar Strava) prettig werkt.

Ook de Polar V650 staat in de belangstelling (heel ander apparaat) maar ik lees hier en daar dat de software niet werkt op een Mac. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Plaats reactie