Kleur van spoor wijzigen Etrex touch 35

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Hallo, weet iemand hier hoe je de kleur van het te volgen spoor kunt wijzigen in de Etrex Touch 35? Ik kan het niet vinden en in de handleiding eigenlijk ook niet. Kan dit uberhaupt? Zo ja, dan is het vast erg simpel alleen mij lukt het ff niet.....ik hoor het graag! Thanks! :-q
Pathologisch Mountainbiker
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Je bedoelt de paarse lijn? Ik heb zelf niet een Etrex 35 maar diverse andere Garmins als oudere Extrex HCx, Dakota, verschillende Oregons en op geen enkele daarvan is de kleur paars aan te passen.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Issie paars? Ik heb hem nog niet gebruikt bij het volgen van een spoor, morgen voor het eerst. Maar als ik het spoor "open", dan krijg je de hele rit te zien op de kaart, ver uit gezoomd en dan is het spoor lichtroze....ik dacht dat dit dan ook de kleur is. Erg onduidelijk! Maar als de lijn paars is bij echt activeren van het spoor, dan is het volgens mij duidelijk genoeg....
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Trouwens nog een vraagje; als ik bezig ben met m'n rit en ik wissel de batterijen omdat ze leeg zijn, gaat de etrex dan gewoon verder met loggen? Of krijg ik dan 2 spoorlogs? Dit wil ik eigenlijk niet omdat ik gewoon als 1 rit wil uploaden op Strava en Garmin Connect....
Pathologisch Mountainbiker
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Alle outdoor-Garmins die ik onder handen gehad hebben, loggen naar "Current Track" totdat je zelf de track opslaat en wist. Dus ja, die gaan door met loggen in dezelfde track na uitschakelen (en dus ook batterijwissel).

Als je simpelweg een track volgt, kun je de kleur daarvan op de kaart aanpassen in de track manager. Een "actieve route" is bij mijn weten altijd fuchsia (paarsroze).
Vorsprung durch Pedantik.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Kijk! Daar heb ik wat aan! Ik zal straks eens kijken of het lukt....fiets om 12 uur weg vanuit m'n werk. Thanks! :-q
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Toch nog maar een poging doen de handleiding te lezen ;)
De track of route die je seleteerd om te volgen wordt automatisch vet lila gemaakt.
De tracks die je laadt kan je van tevoren op de pc, maar ook naderhand in de gps een kleur geven.
In de gps moet je dan nog kiezen om de track op de kaart weer te geven.
De track krijgt dan de kleur die je hebt gekozen als een dunne lijn op de kaart.
Omdat de nieuwe kaarten allemaal bonte kleurtjes hebben zie je de tracks op deze manier al snel over het hoofd.
Dus via het hoofdmenu naar [Waarheen?/Where To?] en dan daar de track selecteren.
Dan krijg je 'm dik en roze op de kaart, valt goed op.

De tracklog is standaard lichtblauw. Ook omdat dit meestal goed opvalt. Kan je wel wijzigen, helemaal uitzetten of alleen op de kaart uitzetten.
De tracklog verwijnt wel onder de vette roze track, dus meestal lastig te zien tot je de navigatie stopt met [Waarheen?/Where To?]
De tracklog kan ik op de 30 zo instellen dat íe iedere dag automatisch gearchiveerd wordt.
Handig, zo start je iedere dag met een verse tracklog.

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Pebcak :-D :winkie:
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ik ga het eens nakijken....nu was de track inderdaad lila...maar goed te zien dus vind het opzich wel prima! Was dus de eerste rit...maar hij viel 2 keer uit :~ Batterijen waren niet leeg en kon m wel weer gewoon aanzetten en verder rijden. Heb alleen vergeten na de 1e keer uitvallen om weer op start te drukken, hierdoor een mooie rechte lijn tot het punt waar ie voor de 2e keer uitviel....balen! Het was zo'n mooie rit :-{
Zijn er hier meerderen die dat euvel ook hebben gehad? Zomaar uitvallen....das toch raar??
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Montferbiker schreef:Ik ga het eens nakijken....nu was de track inderdaad lila...maar goed te zien dus vind het opzich wel prima! Was dus de eerste rit...maar hij viel 2 keer uit :~ Batterijen waren niet leeg en kon m wel weer gewoon aanzetten en verder rijden. Heb alleen vergeten na de 1e keer uitvallen om weer op start te drukken, hierdoor een mooie rechte lijn tot het punt waar ie voor de 2e keer uitviel....balen! Het was zo'n mooie rit :-{
Zijn er hier meerderen die dat euvel ook hebben gehad? Zomaar uitvallen....das toch raar??
Ja, heb ik gehad bij de 30.
Kan dus heel iets anders zijn geweest dan bij jou, maar bij mij lag het aan de firmware vh toestel, icm een routeerbare kaart.
"Domme" kaart er in (Reit- Wanderkarte) > opgelost.
Firmware DOWNGRADE > opgelost, ook met routeerbare kaarten.
Probeer het eens. Of rij eens een (bekend) rondje zonder kaart.
Uitschakelen in kaartscherm, dan Etrex uit/aan om geheugen schoon te krijgen.
Als ie blijft uitvallen Garmin inlichten, want garantie.

Kan bij jou dus heel iets anders zijn, maar Garmin scoort zelden 100% bij z'n firmware updates.
Meestal kost het ze een paar versies extra om de puntjes op de i te zetten.
Als er ondertussen weer een nieuwe feature in moet, dan ben je mooi klaar, want dat kost ook weer een paar versies enz.
Vandaar mijn downgrade naar V2.80, op advies van Javawa (wellicht heeft hij ook een goede tip voor de 35).
Bij mijn 30 heeft V2.80 alles wat ik nodig heb, enig nadeel is dat het el.kompas z'n calibratie verliest.
Jammer, maar daar kan ik mee leven.
Nu de 30 ondertussen is vervangen door de 30x en de 35 zal er misschien nog eens een definitieve versie komen, wellicht ga ik die eens proberen. Ooit...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hmmm de mijne valt ook af en toe uit.
Ik rijdt trouwens vaak met behulp van een pijl voor de richting.
Na 1 keer verkeerd rijden wijst die continu verkeerd.
Is daar een oplossing voor ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

tiewrap schreef:Hmmm de mijne valt ook af en toe uit.
Ik rijdt trouwens vaak met behulp van een pijl voor de richting.
Na 1 keer verkeerd rijden wijst die continu verkeerd.
Is daar een oplossing voor ?
Verkeerd volgens jouw mening, volgens de gps waarschijnlijk precies goed.
Hij valt iig niet uit, dus er is iets anders aan de hand, waarschijnlijk begrijpen jullie elkaar niet goed.
De gps gaat niet veranderen, dus jij zult moeten leren wat de gps bedoeld.
Het gebruiken van tracks, een kaart en wat eigen inbreng lossen dit soort problemen meestal op.
Een blik op het scherm, een paar keer L - R en je zit weer op de track.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zal proberen t beter uit te leggen :

Ik volg de track/spoor, het lijntje op t scherm.
Meestal gaat t fout waar de track zichzelf kruist.
Op die punten gebruik ik normaal de pijl om te kijken of ik goed ga.

Maar goed, dat lukt dus ook vaak niet, en rijdt ik niet zoals vooraf met de track bedoeld was.
Dan wijst de pijl de rest van de rit verkeerd, en heb ik daar dus niks meer aan.

Zou t eigenlijk binnenkort thuis ff moeten gaan proberen..
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ik denk inderdaad dat dit een ander probleem is. Jij bedoelt dat je een koerswijzer aan hebt staan om te zien welke kant je op moet? Als dit trouwens al zo is, werkt dit denk ik toch alleen bij routes? Niet bij tracks? Het zou eigenlijk handig zijn dat Garmin richtingpijltjes in de track aan zou geven....dat helpt bij kruisingen. M'n bryton doet dit wel, een oranje lijn met kleine zwarte pijltjes erin. Super handig! Wat betreft mijn probleem, ik had "zet vast op weg" aan staan, ik las ergens dat je dit beter uit kunt zetten...vooral offroad. Hierdoor kon het ding ook wel eens uitvallen. Verder stonden meerdere kaarten open (ik had er toch echt maar 1 ingesteld) dus dat kan ook nog een probleem zijn. Ik las over een harde reset, maar daar zit ik niet zo op te wachten, weer alles helemaal opnieuw instellen....
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De pijl doet 't goed, maar jij (tiewrap) fietst vanaf de kruising tegen de richting in.
Daar kan de gps niets aan doen, toch ?
Een track met kruisingen en lussen wordt overzichtelijker al je 'm thuis in 2 stukken knipt, ruwweg heen- en terugweg apart.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie