mtb gps of mtb app

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
jellecorolla
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 januari 2016, 17:01

tot nu toe gebruikte ik een hele leuke app om routes te rijden en om zelf gezochte routes te bewaren , maar nu na de laatste update van deze app moet er voor betaald worden , dit gaat vanaf nu om een abonnement die afgesloten moeten worden dus nu maar aan het brainstormen over een gps voordat ik verdwaal ( ben al is bij iemand in de achtertuin terecht gekomen :) )

is een fiets gps veel beter als een app ??? en kan je daar ook bestaande routes in opzoeken ?????
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

welke app gebruikte je? ik ben zelf ook opzoek. verder kom je met google maps en een oordopje in je oor ook altijd weer thuis :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Fietsnavigatie is beduidend beter bestand en geschikt om mee te mountainbiken. Bestaande routes oftewel gpx files kun je uiteraard erop zetten.

http://www.gpsies.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier haal ik mijn gpx files vandaan.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik gebruik zelf soms een enkele keer OSMand op de mobiel.
En Strava voor bijhouden van de woonwerk ritjes.
Moet zeggen dat een GPS duidelijk beter geschikt is voor het Mountainbiken maar binnen de fietsgroep zijn er sowieso 2 die een Garmin-Teasy one hebben dus ik ga zo'n ding vooralsnog niet aanschaffen.

Via GPSies of osm kun je alles op je GPS overpompen wat je maar wilt.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
jellecorolla
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 januari 2016, 17:01

ik gebruikte altijd wikiloco een app waar je je eigen route kunt opnemen en kan delen met andere maar er staan ook bereden routes van andere die je over kan nemen , werkt erg leuk .

had ook de app mtb routes geprobeerd maar die heeft alleen maar routes met verharde wegen en met me fatbike heb ik liever mul zand , ook google maps geeft alleen routes op verharde wegen aan .

als je zo gps op je fiets heb kan je daar dan ook bos routes op zetten of routes wat door modder en mul zand gaat ??
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als er toevallig modder of mul zand is wel ja. :roll:
pjotter78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 24 februari 2016, 22:02
Mijn mountainbike: Corratec Revolution 29 LTD

Ik gebruik de teasi pro. Kun je mooi bestaande routes mee inladen(ook door het bos). Maar ook uploaden naar Strava. Heb afgelopen zomer een mooie route van GPSies gehaald van Luxemburg en werkte fantastisch. Verder vind ik een groot voordeel dat alle kaarten van de hele wereld gratis zijn te downloaden. En de aanschaf prijs is niet zo hoog als de grote merken.
Fietsen is leuk. Pijn is tijdelijk.
Plaats reactie