polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

PaneVino schreef: Ik rij ook alleen met hartslagmeter en verbruik doorgaans 10% per 2 uur. Ik denk wel te merken dat de batterij iets sneller gaat als je de kaartweergave voor hebt staan.

Conclusie: Dit is absoluut geen Volkswagen software die erop zit ;)
Het accuniveau zit nu op 60%.
Dit zijn twee Ardennentochten met de achtergrondkaart aan.
Vandaag begon de accustand op iets van 82% meen ik?
Dingetje heeft vandaag 4,5 uur zijn best gedaan en 3600 kcal moeten optellen ;)

Routenavigatie ging prima. Het eerst zo dunne lijntje werd ineens dikker toen het kastje
de route oppikte. Vooral makkelijk bij kruisingen. Want maar een paar honderd meter werd
dik. De rest bleef een dun lijntje.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Oh, dat is de truc, op basis van jouw calorieverbrujk wordt de accu van de polar opgeladen.

Syncen werkt schijnbaar niet met een samsung S6.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik zag een handleiding voor het syncen met een Android toestel. Wellicht staat daar nog iets van belang in.
Ik heb zojuist mijn eerste rit gesynchroniseerd via mijn iPhone. Werkt perfect.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Dimi..
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 07:46

Pat. schreef:
PaneVino schreef:
Het accuniveau zit nu op 60%.
Dit zijn twee Ardennentochten met de achtergrondkaart aan.
Vandaag begon de accustand op iets van 82% meen ik?
Dingetje heeft vandaag 4,5 uur zijn best gedaan en 3600 kcal moeten optellen ;)

Routenavigatie ging prima. Het eerst zo dunne lijntje werd ineens dikker toen het kastje
de route oppikte. Vooral makkelijk bij kruisingen. Want maar een paar honderd meter werd
dik. De rest bleef een dun lijntje.
Merci voor de feedback, Garmin zal wel sjoemelsoftware erop staan hebben zeker :-)

Nu nog een front mount voor het toestel en ben helemaal tevreden. Volgens antwoord op men mail naar Polar beschikbaar in loop van volgende maand.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik ben ook benieuwd naar die front-mount. Heb de polar nu op mijn stuurpen zitten en dat zit prima. Maar ik heb geen idee hoe de zichtbaarheid en bruikbaarheid wordt als ie voor je stuur zit.

Met de huidige features durf ik denk ik wel stilaan te concluderen dat je een hoop functionaliteiten krijgt voor je geld. Ik heb het apparaat voor 209,- met hartslagmeter gekocht. Zonder meter was ie 169,-. Vergelijkbare apparaten van andere merken zijn al snel ca. 100,- duurder. Alleen de Teasi's duiken hier nog onder.

Ik wilde eens wat anders dan de geijkte merken, kende Polar al uit mijn studietijd en heb de gok gewaagd. Dat gokje lijkt goed uit te pakken :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Dimi.. schreef:Garmin zal wel sjoemelsoftware erop staan hebben zeker :-)
Nee, Garmin doet wat de meeste fabrikanten in zulke gevallen gewoon zijn te doen: GLONASS uit, achtergrondverlichting uit, sensors uit, Bluetooth uit, navigatie uit, … e presto: tot vijftien uur batterijduur!
Vorsprung durch Pedantik.
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Sinds anderhalve week in bezit van de v650 met hartslagband. Na twee Garmins toch weer terug bij Polar. Diverse ritten gedaan inmiddels. Zeer nauwkeurig en ook de trainingsfeedback is super. Gisteren de update gedaan, waardoor nu ook met de iPad of smartphone via Bluetooth te synchroniseren is. Tot zover dus enorm tevreden.
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Dimi..
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 07:46

Deze week de polar V650 aangekocht maar nog niet kunnen testen. Toestel is erg gebruiksvriendelijk en makkelijk in te stellen.

Wat ik me wel afvroeg ivb met de navigatie, welke soort route moet je best uploaden? De GPX of TCX versie? TCX is meer voor toestellen zonder kaartfunctie las ik elders klopt dit?

Als je zelf een route maakt vb met Strava zet je dan waypoints bij elke splitsing dat je tegenkomt of enkel als je effectief een afslag moet nemen? Aangezien dit toestel in tegenstelling tot Garmin zonder richtingaanwijzers werkt vroeg ik me af hoe ik dit best vlot kan aanmaken.

Ten laatste (ik ben een leek in fietsGPS) als je een route wil uploaden dat je online gevonden hebt en die bevat meer dan 500 waypoints wat doe je dan best? Die route handmatig namaken met minder waypoints of toch maar gewoon origineel uploaden?
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Dimi.. schreef:Wat ik me wel afvroeg ivb met de navigatie, welke soort route moet je best uploaden? De GPX of TCX versie? TCX is meer voor toestellen zonder kaartfunctie las ik elders klopt dit?
Ik denk dat de gewone GPX versie het beste is voor de Flow software
Als je zelf een route maakt vb met Strava zet je dan waypoints bij elke splitsing dat je tegenkomt of enkel als je effectief een afslag moet nemen? Aangezien dit toestel in tegenstelling tot Garmin zonder richtingaanwijzers werkt vroeg ik me af hoe ik dit best vlot kan aanmaken.
Routes kun je ook aanmaken in Basecamp of mapsource. Als het ware maak je gewoon een kruimelspoor.
De V650 heeft nog niet de mogelijkheid om met waypoints te werken. Dus dat moet je achterwege laten.
Dus je werken met trackpoints. Daar zit dus een verschil tussen.
Als je een route wil uploaden dat je online gevonden hebt en die bevat meer dan 500 waypoints wat doe je dan best? Die route handmatig namaken met minder waypoints of toch maar gewoon origineel uploaden?
Dat hoeft niet. Dat doet de V650 uit zichzelf al.

Eigenlijk best raar.
Want het aantal trackpoints dat de V650 zelf maakt gaat zelfs ver over de 3000.
Maargoed, wie weet komt daar nog verandering in.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Dimi..
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 07:46

ollie schreef: Syncen werkt schijnbaar niet met een samsung S6.
Ik heb een Samsung S5neo en syncen lukt ook niet.
Al geprobeerd met de uitleg op hun site maar helpt niet echt.

http://support.polar.com/en/support/how ... egory=faqs" onclick="window.open(this.href);return false;

Werkt dit ondertussen al bij jou en wat was de oorzaak?
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Met Samsung S6 lukt syncen ook niet echt.
We Are Basta
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

De oorzaak is dat samsung geen low-energy bluetooth chip (ofzoietsdergelijks) heeft.

Ik moet mijn V650 toch nog met een draadje opladen dus heb er ook geen energie meer in gestoken om het draadloos te proberen.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Op/met iPhone werkt sync prima.

Nu nog een mooie beugel vinden waarmee ik de V650 op de stuurpen kan vastzetten (zoals die platte K-Edge)...
StAlTiCa
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Dimi..
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 07:46

owwwwk schreef:Op/met iPhone werkt sync prima.

Nu nog een mooie beugel vinden waarmee ik de V650 op de stuurpen kan vastzetten (zoals die platte K-Edge)...
Met android blijkbaar nie echt, als ik de beoordelingen van de Polar Flow app mag geloven veel problemen met syncen.
Als antwoord gekregen van Polar Support om de app eens opnieuw te installeren :roll:

Op de smartphone van men vrouw ook geprobeerd ook zonder resultaat, wel frustrerend aangezien deze functie 1 van de pluspunten was van het toestel voor mij...

2de minpuntje is dat als je de hellingspercentage wil kunnen aflezen op de V650 dat je de optionele snelheidssensor moet gebruiken... Jammer aangezien je de snelheid zowiso kan aflezen via de GPS. Ik weet niet hoe dit bij andere merken is?

Voor de rest tevreden van het toestel en gebruiksgemak. Navigeren "lijntje volgen" simpel maar efficiënt vind ik en mogelijkheden genoeg om scherm te personaliseren.

De front mound zou deze maand nog beschikbaar moeten zijn volgens Polar zelf.
Plaats reactie