polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
M@rTinB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 16:43
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7

Ik heb de V650 nu ook al een paar maandjes in gebruik, moet zeggen dat ie goed bevalt! Bevestiging op het stuur is bij mijn bike perfect en ook stevig genoeg. Ik heb ook al een paar routes op het toestel gezet en navigeren gaat prima. Wat ik wel erg ja mer vind is dat ik wel een extra hartslagband om moet doen. Ik heb een hekel aan die dingen en ik heb toch een Fitbit Charge HR om, dus dubbele hartslagmeting. De Polar ziet mijn horloge wel maar koppelen ho maar.
Weet iemand of het veel zin heeft om de snelheidssensor extra te monteren?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Bij mij bevalt ie, ook na een paar akefietjes, eigen ook prima. Heb nog wel wensen, daar niet van, maar ik heb hem voor 209,- incl hsm gekocht en dat is gewoon een koopie.

Prima apparaat!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vandaag MTB Zeist en MTB Leersum aan elkaar gereden middels een op de V650 geladen route. Voor het begin de route geselecteerd en daarna de sessie gestart. Toen ik op driekwart van Zeist naar die verbindingsroute reedt pikte hij hem op. Kreeg er een extra view bij. Een kaart waarin je flink ingezoomd en in de rijrichting goed ziet waar je naartoe moet. Ook werd met een signaal weergegeven als je van de route af was. Het heeft mij positief verrast.
Batterijgebruik liep wel harder terug dan ik gewend was. Normaal iets van 5% per uur en nu circa 8-8,5% per uur.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
niels.hagelaar
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 mei 2016, 23:31

Is het met met de v650 ook mogelijk om draadloos via android (galaxy s7 edge) te synchroniseren met Polar flow en dus strava
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Op zich wel, maar ik lees veel problemen over de V650 icm Android smartphones.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Garcia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 18 februari 2012, 11:28
Mijn mountainbike: Cube Reaction ER

Weet iemand hoe ik op de polar flow website alleen mtb-routes op de kaart (onder tab 'bekijken') kan krijgen en routes van overige sporten kan uitschakelen? Het is nu erg lastig om mtb-routes op de kaart te vinden.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik weet dat ook niet. Maar ik weet wel dat er vrij weinig bruikbare routes daar opstaan. Als je een route zoekt om zelf na te rijden zou is Flow website niet mijn primaire bron zijn. (understatement)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

PaneVino schreef:Ik weet dat ook niet. Maar ik weet wel dat er vrij weinig bruikbare routes daar opstaan. Als je een route zoekt om zelf na te rijden zou is Flow website niet mijn primaire bron zijn. (understatement)
En daarom is het fijn dat je nu gewoon een leuke route op Gpsies kunt zoeken
of van iemand doorgemaild krijgt en via de flow software in je apparaat kunt laden :-q
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vandaag weer een firmware-update beschikbaar gekomen. Ik heb hem geïnstalleerd en direct erna mee gaan fietsen. Na de rit gesynced met mijn iPad. Geen rariteiten tegengekomen.

Heb mij zelf in de Flow Community ook afgemeld van de groep 'Disappointed V650 Users' :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Ik heb de V650 sinds twee weken en het is een fijn apparaat. Alleen heb ik vanmorgen per ongeluk de sessie onderweg gestopt. De rit van vandaag is in Polar Flow nu verdeeld over twee sessies. Ik heb gezocht naar een mogelijkheid om de twee sessies in Polar Flow samen te voegen, maar daarover niets gevonden. Weet iemand hoe je dat voor elkaar kan krijgen?
modder zuigt!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Kan perfect via gotoes.org/strava/
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Sinds kort ook de polar v650. Nu staat er op veel sites dat er ook een temperatuur functie op moet zitten maar die kan ik niet vinden. Weet iemand waar die in te stellen is?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

kenwel schreef:Sinds kort ook de polar v650. Nu staat er op veel sites dat er ook een temperatuur functie op moet zitten maar die kan ik niet vinden. Weet iemand waar die in te stellen is?
Op de Polar site staat iig niets hierover. Volgens mij zit het er echt niet op.
StAlTiCa
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

owwwwk schreef:
kenwel schreef:Sinds kort ook de polar v650. Nu staat er op veel sites dat er ook een temperatuur functie op moet zitten maar die kan ik niet vinden. Weet iemand waar die in te stellen is?
Op de Polar site staat iig niets hierover. Volgens mij zit het er echt niet op.
Ik ben hem afgelopen maanden ook niet tegengekomen.

Er staat op sommige sites iets over dat je de temperatuur niet hoeft weer te
geven in het scherm. Wordt niet gesproken over het aan zetten van deze.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Het apparaat heeft de hardware wel om die T meting te doen. Het zit alleen niet in de software ingebouwd.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie