polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Je hebt er een .gpx van gemaakt en geen .tcx

.gpx is alleen route
.tcx is complete trainingslog + route

Ik heb twee Polars en heb ook zat bekenden met een Mio of Garmin. Op routes met veel bochten, vooral als die bochten dicht bij elkaar komen, zijn er veel GPS-apparaten die de weg "kwijtraken" en delen van de route overslaan. Op de Schaak, een lokale route hier in de buurt, heb ik meestal maar 16KM van de 19KM van de ronde geregistreerd... Enige dat helpt is dus een losse wielsensor...

Op de racefiets is de registratie wel meestal goed.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Ferdy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 21:25
Mijn mountainbike: KTM Ultra Force 27.5 2015

Hmm de .tcx kan ik daar weer niet uploaden. Ik ga voor de juiste sensor om zo accurate gegevens te krijgen, anders heeft zo'n apparaat nog maar weinig nut haha.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ferdy01 schreef:Oké super bedankt voor de tip van de sensoren!

Ik heb net een export gemaakt van de sessie en het .gpx bestand ingeladen, echter neemt hij de hartslag niet mee over waardoor de calorieën niet worden berekend.. Geen idee hoe dat dan weer kan :-{
Mijn Etrex 30 stopt de hartslag wel in de gpx, maar dan moet ik de gpx wel exporteren met Basecamp, anders komt de harstlag niet in het bestand terecht (of de gpx rechtstreeks uit de gps kopiëren).
Andere programma's schrijven de gpx wellicht in een ander (meer standaard) xml formaat weg.
Dan kan de calculator van Javawa er geen chocolade van maken, en Strava waarschijnlijk ook niet.
Mijn Etrex maakt geen tcx, maar jouw Polar (blijkbaar) wel. Tcx is natuurlijk speciaal bedoeld voor trainings gegevens, dus tcx gebruiken lijkt logisch.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

JaVaWa RTWtool kan de TCX naar een GPX mét hartslaggegevens converteren.
Overigens zijn de GPX-bestanden van Garmin geheel conform de GPX-standaard, het probleem is alleen dat die standaard niet voorziet in het opslaan van hartslag...
De standaard voorziet echter wel in het toevoegen van eigen extensies, en dat is wat Garmin heeft gedaan. Andere fabrikanten kunnen dat ook doen, maar dat kan resulteren in een afwijkende extensie. Anderzijds, Polar heeft het TCX-formaat geïmplementeerd, en dat is i.t.t. GPX wèl door Garmin bedacht. Hadden ze dus net zo goed ook die extensie van Garmin kunnen overnemen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien vonden ze 1x jatten wel genoeg ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mr. Blue
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 14 juni 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2X Blue & Aqua

Ik gebruik zelf de snelheid en cadans sensor van Polar en bevallen tot nu toe prima. De GPS en afstanden tot nu toe meerdere keren vergeleken met andere apparaten en kilometertellers van mensen waar ik mee gefietst heb. Zit altijd wel een verschil in maar die zijn relatief klein. Is best accuraat voor zover ik dus heb gezien.

Vandaag de bestelde Bar Fly 4 MTB mount binnen gekregen. Ondanks dat de mount van plastic gemaakt is voelt ie kwalitatief wel goed. Er zitten "plaatjes" voor iedere denkbare fietscomputer bij die je op de mount kan schroeven. Ga 'm morgen op de fiets zetten, ben benieuwd. Zal ook wat foto's plaatsen morgen.

@Elvander Had je mijn PB nog gelezen?
Gebruikersavatar
Mr. Blue
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 14 juni 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2X Blue & Aqua

Hier de beloofde foto's. Zorgt ervoor dat m'n Polar perfect boven m'n stuurpen zit. Voelt heel degelijk en stevig, dus ik ben na lang zoeken naar een goede mount helemaal blij :-D

Afbeelding

Afbeelding
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Ziet er netjes uit
We Are Basta
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Zeer netjes!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Hallo, ik ben ook van plan om een V650 aan te schaffen.
Heb alleen nog een aantal vragen over de navigatie-functie:
-Functioneert dit goed genoeg om je bijv. naar het begin van een toertocht te leiden? (waaraf ingeladen op de V650)
-ik las op internet dat de route bestanden max 25 MB mogen zijn, ga je hier gemakkelijk overheen of kom je hier bijna nooit aan toe.
-algemeen: bevalt het apparaat goed: snelheid accuraat, betrouwbaar... etc.

Heb 'm ergens voor 160 euro gezien en dat is toch wel zeer aantrekkelijk (zonder HRM).

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Die bestandsgrootte van 25MB ga je niet overheen in praktijk. Veel eerder over het maximum van 500 punten per route. Check deze link anders om een beeld te krijgen:
http://support.polar.com/en/support/how ... ing_device
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Polar flow ligt er al de hele dag uit :( Op twittter worden er regelmatig updates gedeeld, maar tot nu toe zijn die van het niveau "we werken hard aan een oplossing"...

Hèt zwakke punt van Polar wordt nu wel pijnlijk duidelijk. Als de servers bij Polar er uit liggen kun je helemaal niets. Ik heb even rondgezocht naar mogelijkheden om lokaal te kunnen syncen, maar niets gevonden. Iemand die hier al eens is ingedoken en een alternatief heeft?
modder zuigt!
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Volgens mij gaf Polar al ruim 1 week geleden aan dat ze onderhoud zouden gaan plegen.
Dus zou het geen verassing moeten zijn.

Ik sync. mijn data wel weer als ze online zijn.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Dit is toch echt een storing.
Flow services and http://polarpersonaltrainer.com" onclick="window.open(this.href);return false; are currently experiencing an unexpected break we're working hard to solve. WKYP!
modder zuigt!
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Dat is meestal na een update. Ze zetten iets nieuws neer en dan zijn er onverwachte problemen.
Volgens mij werkt het nu weer.
Plaats reactie