polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Bonjour is een 'effe kijken wat voor apparaten er in de buurt zijn'-protocol van Apple ... Kennelijk maakt FlowSync er gebruik van tijdens het zoeken naar compatible devices, maar kennelijk doet ie het op een andere manier als Bonjour er niet is? Of wellicht wordt het opnieuw geïnstalleerd bij de installatie van FlowSync en is dan de configuratie nieuw....

Wat ik vaak zie is dat de slaapstand van computers vaak roet in het eten gooien voor koppelingen en configuraties. Bestaande apparaten worden dan opnieuw, met nieuwe id's aangekoppeld en zijn daarmee niet meer bekend bij software die ze op basis daarvan herkennen.

Ik kan effe geen andere verklaring voor zowel het 'kapot gaan' als voor het 'weer werken' verzinnen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Wanneer je flowsync opnieuw installeert/download doet ie dat ook gelijk voor bonjour. Dus de configuratie zal inderdaad nieuw zijn. Maar het is gelukkig opgelost!
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Bij de oude Personaltrainer van Polar wordt ook de bonjour service geïnstalleerd (dacht ik)
Daar heb ik de afgelopen 5 jaar of zo nooit problemen mee ondervonden.
Raar dat ze met flow dan ineens een hoop gedoe hebben. Had ik niet verwacht van Polar.
(Ik heb nog gewerkt met hun RS232 interface op een trainingshorloge, 1996 of zo)

Maargoed, nu werken (op dit moment) beide Polar programma's naast elkaar (Mijn RC3 is nog in gebruik)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien is bonjour wel ge-update.
Dus ligt het aan apple ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Is het bij iemand ook opgevallen dat de aantal kilometers en gemiddelde snelheid sinds laatste update steeds meer afwijkt met bv strava? Ook via mijn fiets computer gaf eerst een verschil van 1km in gemiddelde snelheid en nu na de update is dat 2km .
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Geen idee, ik heb voor mijn MTB een speedsensor gemonteerd. Omdat ik GPS snelheid in flowtrails (met veel krappe bochten en switchbacks in de bossen niet vond werken. (Wijkt naar mijn idee behoorlijk af)
Op de racefiets minder last van.

Als ik met een maat ging fietsen hadden we op een rit van 50 a 70 km al gauw iets van 4 km verschil.
Hij met een Garmin zonder sensor en ik met een RC3-GPS (Polar)
Dat is volgens mij ook met de V650
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik heb wel wat verschil maar dat is minimaal. Wat wel vervelend is is dat ik telkens bonjour en flow moet verwijderen en herinstalleren voor het synchroniseren weer werkt.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

kenwel schreef:Is het bij iemand ook opgevallen dat de aantal kilometers en gemiddelde snelheid sinds laatste update steeds meer afwijkt met bv strava? Ook via mijn fiets computer gaf eerst een verschil van 1km in gemiddelde snelheid en nu na de update is dat 2km .
Nou, daar herken ik wel wat in :roll: Afgelopen zondag een rondje Hoge Vuursche gereden.
Sta ik bij het finish / startpunt, staat er net 18km op de teller... terwijl ik toch zeker weet dat
de route langer is, sterker nog een enkele maand geleden hetzelfde ritje gereden en toen stond
de teller richting de 22km ! Ik dacht eerst nog dat het zou liggen aan het dichtere bladerdek
tov een enkele tijd geleden. Mindere ontvangst, minder registratie, minder nauwkeurig, minder
kilometers op de teller :o

Het is wel typisch, zal eens kijken of een ritje in het open veld hetzelfde beeld geeft ?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even wachten op de nieuwe update...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ZXR750
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 4 maart 2015, 15:12

Ik heb zelf een Polar M450, maar een vriend met de V650 lijkt hetzelfde probleem te hebben. Ondanks dat de automatische pauze AAN staat gaat het apparaat niet altijd op pauze als we stil staan. Nu schoot mij te binnen (kijkend in de Polar Flow) dat alle waarden zoals de snelheid keurig op nul staan tijdens een pauze, alleen de hartslag blijft correct worden weergegeven mits wij met de hartslagsensor in het bereik van het apparaat blijven. Ik kan hier verder niets over vinden op internet maar het lijkt er dus op dat de registratie niet altijd pauzeert zolang de hartslagmeting doorloopt. Iemand hier ervaring mee?
mcboogaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 29 juli 2015, 14:39
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 500
Contacteer:

Hoi allemaal,
ik heb een POLAR V650. Hij heeft een tijdje iin de kast gelegen en nu wilde ik hem weer gaan gebruiken. Sluit hem aan op Polar Flow op mijn Windows 10 laptop(s).
En helaas doet hij het niet meer. Heb gezocht op internet en "Bonjour" bonjour verwijdert en Polar Flow opnieuw geinstalleerd (2.6.2.) Hierna de boel opnieuw opgestart.
Helaas doet hij het dan nog steeds niet. Tevens is "Bonjour weer terug.

Weten jullie wat ik moet doen om mijn V650 weer te synchroniseren met Polar Flow?
Altijd leuk mountainbiken :-q
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

mcboogaard schreef:Hoi allemaal,
ik heb een POLAR V650. Hij heeft een tijdje iin de kast gelegen en nu wilde ik hem weer gaan gebruiken. Sluit hem aan op Polar Flow op mijn Windows 10 laptop(s).
En helaas doet hij het niet meer. Heb gezocht op internet en "Bonjour" bonjour verwijdert en Polar Flow opnieuw geinstalleerd (2.6.2.) Hierna de boel opnieuw opgestart.
Helaas doet hij het dan nog steeds niet. Tevens is "Bonjour weer terug.

Weten jullie wat ik moet doen om mijn V650 weer te synchroniseren met Polar Flow?
Heeft te maken met de Windows 10 updates. Heb dit ook al eerder gehad. Laatste tijd de Polar niet meer aangesloten oo de PC

Op de Polar site staat iig meer info. Even daar zoeken
StAlTiCa
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Ik heb hetzelfde probleem. Vanaf de windows update synchroniseerd hij niet meer met de pc, als ik polar flow en bonjour verwijder en opnieuw installeer werkt hij weer voor een keer en daarna weer niet... Synchroniseren via bluetooth met de mobiele telefoon heeft hij nog nooit gedaan bij mij... Ik heb al verschillende keren contact gehad met polar, alles geprobeerd maar niets werkt. Ik heb hem nu maar terug gestuurd onder garantie ook al is het een software probleem, ze zoeken het dan maar uit
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik heb een Polar M400 in gebruik, naar volle tevredenheid. Hij doet het altijd en Polar Flow laat precies de dingen zien die ik belangrijk vind.
Het is alleen een horloge en nu wil ik wat langere afstanden gaan trainen, dus leek het me handig om iets op het stuur te hebben en waar ik ook mee kan navigeren.
Vanwege de goede ervaring met de M400 keek ik dus naar de V650. De laatste berichten hier zijn echter niet zo denderend. Nu twijfel ik dus.
Is dit echt een probleem met de V650 of zijn het slechts een paar gevallen waar het niet soepel werkt?
En zijn die problemen er altijd geweest of ligt het alleen aan updates etc.?
In mij ervaring lost Polar dergelijke issues wel altijd op met updates, is dit nu ook het geval?
mcboogaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 29 juli 2015, 14:39
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 500
Contacteer:

Flow&Co schreef: do 18 oktober 2018, 10:45 Ik heb een Polar M400 in gebruik, naar volle tevredenheid. Hij doet het altijd en Polar Flow laat precies de dingen zien die ik belangrijk vind.
Het is alleen een horloge en nu wil ik wat langere afstanden gaan trainen, dus leek het me handig om iets op het stuur te hebben en waar ik ook mee kan navigeren.
Vanwege de goede ervaring met de M400 keek ik dus naar de V650. De laatste berichten hier zijn echter niet zo denderend. Nu twijfel ik dus.
Is dit echt een probleem met de V650 of zijn het slechts een paar gevallen waar het niet soepel werkt?
En zijn die problemen er altijd geweest of ligt het alleen aan updates etc.?
In mij ervaring lost Polar dergelijke issues wel altijd op met updates, is dit nu ook het geval?
ik heb de V650 al langere tijd en pas de laatste maanden problemen gehad. Van de week heb ik een nieuwe polar flow geinstalleerd (zag nieuwe logo's) en daarna deed hij het weer. Ben zeer tevreden en hoop dus dat probleem is opgelost, want wil de fiets computer nog langer gebruiken.
Altijd leuk mountainbiken :-q
Plaats reactie