Wat is nu de best geschikte kaart voor mtb?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Precies! En als je in Nederland bent, kun je op de routeplanner op http://www.fietsersbond.nl" onclick="window.open(this.href);return false; prima een track van adres naar adres plannen, en dat als GPX exporteren om dat vervolgens weer in te laden in je gps-apparatus.

Als ik er dan met een GPS écht niet uitkom, zou ik in NL mijn iPhone pakken en op adres via Google Maps m'n weg vervolgen. Maar dan moet het wel heel gek worden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Precies! En als je in Nederland bent, kun je op de routeplanner op http://www.fietsersbond.nl" onclick="window.open(this.href);return false; prima een track van adres naar adres plannen, en dat als GPX exporteren om dat vervolgens weer in te laden in je gps-apparatus. Als ik er dan met een GPS écht niet uitkom, zou ik in NL mijn iPhone pakken en op adres via Google Maps m'n weg vervolgen. Maar dan moet het wel heel gek worden.
je kunt ook gewoon een voorbijganger aanspreken en de weg vragen
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

:o

En menselijk contact aangaan?! :cry:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Montferbiker schreef:Dat klopt ook, maar ik heb hier eerder gelezen dat je met de osm kaarten niet op adres kunt zoeken....
Dat was een paar jaar geleden nog het geval. Nu kan dat wel, zo goed als alle Nederlandse adressen staan erin sinds de Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG) in OSM is geïmporteerd.
Ook als je bijvoorbeeld een horeca uitspanning, fietswinkel, station etc. zoekt kan dat prima met de OpenFietsMap kaart.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Klopt OFM heeft adressen in NL.

En voor adreszoeken in EU kun je de OnRoute TopoActive uitbreiding kopen en die op je microSD kaart plaatsen.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik gebruik de CN kaart in het buitenland, ook offroad. De gemiddelde ardennen rit staat daar gewoon op. Duitsland ook.
In NL staan gek genoeg geasphalteerde fietspaden niet op, terwijl een duitse single track wel op staat.

Ik heb vrijwek alle europese topo kaarten maar die gebruik ik zelden. De osm kaart vind ik erg onduidelijk.
De cn vind ik het meest prettig zeker met navigatie.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

CN is lekker "opgeruimd" maar de paden die ik graag fiets staan er echt niet op...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie