GPS en je Mountainbike

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Sinds kort zijn we in het bezit van een GPS 60C van Garmin. In het bos met een GPS???? Ja werkt erg goed. Vanaf de site van www.gpstracks.nl zijn diverse routes (waaronder mountainbikeroutes) te downloaden.
Via de functie Trackback kun je op deze manier eerder gereden routes precies nafietsen.
Afgelopen week hebben we dit geprobeerd met de nieuwsjaarsveldtoertocht in Hattemerbroek. Ondanks dat er nergens lintjes hingen hebben we de route goed kunnen volgen.
Op GPStracks vind je GPS bestanden van vaste route en veldtoertochten. Nu zijn er ongetwijveld mensen die zelf ook een favoriete track hebben.
:-q Misschien is het leuk om een mogelijkheid te vinden om deze tracks met elkaar uit te wisselen.

Overigens met een GPS verdwaal je nooit meer. Verdwalen kan nog steeds, maar je auto of je startpunt vind je altijd weer terug (wel even het startpunt markeren natuurlijk)

Jeannette
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
MountainRider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 17:47
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

alleen jammer dat zo'n GPS apparaat nogal prijzig is.
Live to Ride, Ride to Live, Ride or Die
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

Jeannette schreef:Ondanks dat er nergens lintjes hingen hebben we de route goed kunnen volgen.
goed kunnen volgen = foutloos?

klinkt in ieder geval erg interessant.
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

MountainRider schreef:alleen jammer dat zo'n GPS apparaat nogal prijzig is.
:~ Dat is een mountainbike ook!

Is overigens niet helmaal waar. Zoek maar eens op marktplaats.nl daar zijn al GPSen te koop voor rond de honderd euro!

Jeannette
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

DL schreef:
Jeannette schreef:Ondanks dat er nergens lintjes hingen hebben we de route goed kunnen volgen.
goed kunnen volgen = foutloos?

klinkt in ieder geval erg interessant.
Zo goed als foutloos af en toe neem je het verkeerde bospad (dit kun je dan op je GPS goed zien). Maar gelukkig zijn er meer paden die door het bos leiden!!!

Jeannette
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
MountainRider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 17:47
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

Jeannette schreef: :~ Dat is een mountainbike ook!
Maar een GPS is meer een soort "gadget".

en een mtb heb je toch minimaal nodig om deze sport te beoefenen.
Live to Ride, Ride to Live, Ride or Die
mfresco
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 juli 2004, 22:27
Mijn mountainbike: >Hard-tailtje van BikeDiscount.de>

Je kan wel hard door-rijden in onbekend gebied, lijkt me wel praktisch.

Btw. er komt ook een Europees navagatie systeem aan, wordt dat compatible met het Amerikaanse GPS systeem?
Let's have a coke!
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

mfresco schreef:Btw. er komt ook een Europees navagatie systeem aan, wordt dat compatible met het Amerikaanse GPS systeem?
De GPSen die je nu koopt zijn vrijwel allemaal Waas/Egnos (het Europese systeem) Compatibable. Met het Europese systeem wordt de GPS nog nauwkeuriger.

Jeannette
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
datadutch
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 5 januari 2004, 15:08

[quote="Jeannette"][quote="MountainRider"]alleen jammer dat zo'n GPS apparaat nogal prijzig is.[/quote]

:~ Dat is een mountainbike ook!

Is overigens niet helmaal waar. Zoek maar eens op marktplaats.nl daar zijn al GPSen te koop voor rond de honderd euro!

Jeannette[/quote]

Weet je hoeveel plattegronden je kunt kopen voor honderd euro?? en die gaan minder snel stuk wanneer ze vallen ook nog.. niet alsof je verdwalen kunt in nederland.... leuke gadgets maaruh, ach neuh... voor die honderd euro sleutel ik liever aan m'n fiets...
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Weet je hoeveel plattegronden je kunt kopen voor honderd euro?? en die gaan minder snel stuk wanneer ze vallen ook nog.. niet alsof je verdwalen kunt in nederland.... leuke gadgets maaruh, ach neuh... voor die honderd euro sleutel ik liever aan m'n fiets...
Al heb je dan een kaart. Als je in een voor jou onbekend gebied fietst valt het vaak niet mee een leuke route te vinden.
Vandaag hebben we met de GPS de 11 Bergentoer in Apeldoorn nagefietst. De tocht ooit eens als (winter) veldtoertocht georganiseerd staat niet op een kaart en zomers hangen er ook geen lintjes.
Toch hebben we bij een perfecte temperatuur deze wintertocht kunnen fietsen. Wij zijn enthousiast!!! Maar jij mag je geld natuurlijk best aan je fiets te besteden.
De discussie is ook niet of een GPS duur is of niet, maar ik wil alleen aangeven dat het ook voor mountainbikers een hardstikke leuk apparaat kan zijn! :-q

Jeannette
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Jeanette,

heb je de GPS op je stuur bevestigd met een houder? Hoe werkt dat precies?
datadutch
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 5 januari 2004, 15:08

Jeannette schreef:De discussie is ook niet of een GPS duur is of niet, maar ik wil alleen aangeven dat het ook voor mountainbikers een hardstikke leuk apparaat kan zijn! :-q

Jeannette
zekers een leuk apparaat; wil ik zeker niks over zeggen..

@spook-e: garmin verkoopt ook een speciaal houdertje-voor-op-je-fiets-zoals-een-fietscomputertje daarvoor.

b.t.w. er bestaat zowaar een echte http://www.gps-koopgids.nl/ ...

ikzelf wacht nog ff op de fietscomputer met ingebouwde gps voor de prijs van een bidon... :tong
MountainRider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 17:47
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

datadutch schreef:ikzelf wacht nog ff op de fietscomputer met ingebouwde gps voor de prijs van een bidon... :tong
Dan kun je lang wachten :-D
Live to Ride, Ride to Live, Ride or Die
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Spook-E schreef:Jeanette,

heb je de GPS op je stuur bevestigd met een houder? Hoe werkt dat precies?
Garmin verkoopt speciale fietshouders voor haar GPSen. Beugeltje om je stuur, GPS erin en klaar!

Jeannette
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Hallo Jeannette. Ik ben erg niewsgierig en wil er ook1 gaan aanschaffen. Waar heb jij deze gekocht en wat is ongeveer de prijs van zo'n GPS :-q En er staan zeker mooie route op de GPSTRACK site die ik inderdaad nog wel eens wil rijden. Alvast bedankt.
Plaats reactie