Navigatie vergelijken

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De 520 is op het punt van ontvangst en beeldscherm een flinke stap vooruit.
De 1000 ook, met voorbehoud vanwege touchscreen en vooral de prijs.
Het hoeft natuurlijk geen Garmin te zijn, maar het lijkt mij wel belangrijk dat je osm materiaal zelf kunt laden.
Als je bij Garmin blijft kan je de sensoren blijven gebruiken.
Tenzij je die samen met je 810 verpatst.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Garmin is toch wel een pre. Ook in combinatie met mijn Virb die ik nog vergeten was te vermelden.

Ik vind het gat naar de 1000 nog te groot en twijfel over de toevoegingen van de 820.

Nog maar eens goed in verdiepen dus.

Wellicht dat ik toch nog maar een jaartje langer met de 810 moet doen?
Pieter348
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 13:55

Ik heb me een paar weken geleden een 810 aangeschaft, ik snap niet echt wat het probleem met dit toestel is ?
Ik had hiervoor een mio 305HC en dit is toch een flinke stap vooruit voor mij op vlak van accuduur en mogelijkheden binnen het toestel. Schermresolutie is misschien wel iets minder maar dat boeit mij niet zo heel veel. Ook die bluetooth verbinding met mijn smartphone is een grote stap vooruit, m'n mio wilde dikwijls niet connecteren met pc en de ritten moest ik dan maar handmatig uploaden.
Qua batterijduur gaat m'n garmin ongeveer dubbel zo lang mee.

Heb de 1000 ook overwogen maar buiten de schermresolutie zitten daar niet echt veel meer nuttige functies op voor mezelf. Die berichten kunnen lezen op het toestel , zelfs het weer heb ik eigenlijk niet nodig en dat toestel is nog eens de helft groter ook.

Tevens ben ik niet zeker dat er een 820 komt, ik zie eerder een opvolger voor de 1000 komen. De 820 had volgens mij dit jaar al moeten op de markt zijn als die al komt.
Klink voor mij ook logisch, de 520 heeft geen navigatie maar alle andere functies wel in een zeer beperkt bakje. De 1000 heeft dan wel navigatie en is daarom ook een stuk groter om makkelijker mee te navigeren. Moet daar nog een toestel tussen zitten met beperkte navigatie zoals de 81(2)0 ?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgens mij is er qua navigatie geen verschil tussen de 810 en de 1000.
En de 520 navigeert ook.
Bij een keuze uit de Edge serie zou de 520 wel boven aan mijn lijstje staan.
Doet van ook alles met ANT+, dus je Virb en je sensoren kan je blijven gebruiken.
En de touchscreens van de 810 en de 1000 hebben zo hun eigen nukken, dus de knopjes vd 520 vind ik persoonlijk een pre.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

Pieter348 schreef:Ik heb me een paar weken geleden een 810 aangeschaft, ik snap niet echt wat het probleem met dit toestel is ?
Ik had hiervoor een mio 305HC en dit is toch een flinke stap vooruit voor mij op vlak van accuduur en mogelijkheden binnen het toestel. Schermresolutie is misschien wel iets minder maar dat boeit mij niet zo heel veel. Ook die bluetooth verbinding met mijn smartphone is een grote stap vooruit, m'n mio wilde dikwijls niet connecteren met pc en de ritten moest ik dan maar handmatig uploaden.
Qua batterijduur gaat m'n garmin ongeveer dubbel zo lang mee.

Heb de 1000 ook overwogen maar buiten de schermresolutie zitten daar niet echt veel meer nuttige functies op voor mezelf. Die berichten kunnen lezen op het toestel , zelfs het weer heb ik eigenlijk niet nodig en dat toestel is nog eens de helft groter ook.

Tevens ben ik niet zeker dat er een 820 komt, ik zie eerder een opvolger voor de 1000 komen. De 820 had volgens mij dit jaar al moeten op de markt zijn als die al komt.
Klink voor mij ook logisch, de 520 heeft geen navigatie maar alle andere functies wel in een zeer beperkt bakje. De 1000 heeft dan wel navigatie en is daarom ook een stuk groter om makkelijker mee te navigeren. Moet daar nog een toestel tussen zitten met beperkte navigatie zoals de 81(2)0 ?
Zelfde twijfels als u.....en ben ermee naar mantel gegaan
hun verwachten eigenlijk de 820 met begin van de Tour de france
Natuurlijk is het geen zekerheid maar afwachten ga ik proberen
gang is niet remmen!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hou ons op de hoogte svp.
http://gpsrumors.com/garmin-edge-820" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie