Garmin Edge 1000 of Garmin Edge Explore 1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lees hier even post #26 en #49.
Larry doet wellicht niet alles goed, maar hij heeft wel een punt.

Afbeelding
En zo lelijk is zo'n Etex Touch 35 (midden) toch ook weer niet ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Nee die is indd niet heel lelijk! Dacht dat het zo een als de etrex30 was ofzo....
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Even doorgelezen en ik twijfel nu toch ook sterk aan de Edge 1000!!
Ik vind het wel erg jammer dat de Etrex35t niet ook op dezelfde fietssteunen kunnen als de Edge computers!
Ik moet er nog over nadenken en voorlopig werkt mijn Bryton ook nog goed, dus heb geen haast....
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Montferbiker schreef:Nee die is indd niet heel lelijk! Dacht dat het zo een als de etrex30 was ofzo....
dus je had niet eens gekeken???
Montferbiker schreef:Even doorgelezen en ik twijfel nu toch ook sterk aan de Edge 1000!!
Ik vind het wel erg jammer dat de Etrex35t niet ook op dezelfde fietssteunen kunnen als de Edge computers!
Ik moet er nog over nadenken en voorlopig werkt mijn Bryton ook nog goed, dus heb geen haast....
De fietssteun van de outdoor Garmins (krijg je er bij de Touch gratis bij) is prima.
Past altijd op het stuur en meestal op de stuurpen.
Kijkhoek is het beste als je de pen negatief zet, dus naar beneden ipv omhoog.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Nou, je had het over de etrex30 dus ik dacht dat de touch zoals jij het zei ongeveer hetzelfde zou zijn. Maar hij oogt iets strakker indd!
M'n stuurpen staat negatief dus dat ken ;-) Mediamarkt nu btw vrij, betekent een Touch35 voor ongeveer €230 euro....Ik denk dat ik hem dan ook alleen voor op de mtb gebruik en vooral op vakantie en fietsweekendjes in Duitsland of Belgie, waar ik gewoon goede navigatie wil hebben. Op de weg functioneert de Bryton goed en dan kan ik toch nog de trainingsfuncties gebruiken als ik wil. Ik doe er dan wel het beste aan om tracks erin te zetten toch? Zijn dat ook gpx bestanden trouwens? Ik denk dat ik in Basecamp (waar ik nu nog helemaal niets van weet) de open mtb map zet en zo weer in de Touch....of zou dit met de al geïnstaleerde kaart geen meerwaarde hebben? Ook heb ik al even gespiekt op BBBike....
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, werkt met gpx.
Een gpx kan een route bevatten, of een track of een waypoint.
Ook een combinatie of een aantal tracks, routes of waypoints.
Maar sommige devices houden het liever 1:1, dus 1 ding per gpx.

Ik beperk me altijd tot tracks en waypoints, routes heb ik slechte ervaringen mee.

Basecamp kan je voorzien van een OSM kaart, die kan je dan weer in je Garmin gps zetten (mits de gps met kaarten kan omgaan).
Je kan in je gps ook die BBBike extracts gebruiken, maar je zult in Basecamp ook iets moeten hebben om je tracks, waypoints en routes te tonen op een kaart, anders is het zo abstract.
Als je geen routes gebruikt heb je ook geen routeerbare kaarten nodig, dus bijv de Reit- Wanderkarte vind ik erg fijn in Basecamp.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

En die reit- wanderkarte is gewoon te downloaden? Ik ben erg leek hierin hoor...heb al veel sites bekeken waar je kaarten kunt vinden maar ik snap door alle mogelijkheden en verschillende werkwijzen niet meer goed hoe het nu precies moet. Ik begrijp dus dat ik een kaart moet downloaden, bv OSM of zo'n bbbike extract, die upload je in Basecamp en dan kun je 'm in je device zetten toch? Beste is dan geloof ik op een micro sd kaartje toch? Ik wou eigenlijk dat er een mooie duidelijke cursus bestond (van MrGPS heb je er wel wat trouwens, maar weet niet of die goed zijn) waar goed wordt uitgelegd waar en hoe je kaarten download, hoe vervolgrns in Basecamp te zetten en vervolgens in je apparaat....
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, je googelt op Reit Wander Karte Garmin en dan klik je de Garminkarte aan.
Daar kies je de uitsnede die bij jouw gebruik past, helaas is niet heel Europa in 1x te downloaden.
(ook niet in 2x, want je overschrijft telkens de vorige...)
De download bevat een zip, die pak je uit.
De setup.exe installeert het spul.
Wel heb je vooraf Basecamp op je pc nodig, weet niet of het andersom vanzelf goedkomt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Deze zijn niet gratis zie ik he? Niet dat dat erg is maar ff voor de duidelijkheid. Kan ik wel bv Duitsland en Frankrijk in 2 keer downloaden of overschrijft ie dat ook?
Dit zijn overigens dus mooie gedetailleerde kaarten, goed geschikt voor mtb?
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Gratis lees ik net, tenzij je sd kaartjes bestelt....maar niet autorouteerbaar lees ik? Mocht ik toch eens een route willen doen, dan lukt dat niet he? Sorry dat ik zoveel vraag trouwens hoor!! :winkie:
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Routes moet je de komende 5 jaar maar vergeten, is voorlopig nog niet zoals het moet zijn.
Tracks gebruiken, dan kom je precies op de plek waar je wezen moet.
Een route werkt alleen met paden/wegen die op de kaart staan, dus waar je wel en niet komt hangt af van je kaart, niet van de route.
Daarom tracks.
En dan is 't geen probleem dat de kaart niet routeerbaar is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Maar zo'n kaart draait toch wel mee? Dat is toch een kwestie van instellen, altijd noord boven of niet...? Zijn die kaarten van Bbbike gedetailleerder dan de kaart die al geprogrammeerd is op de Touch? Trouwens....alle ritten die je zelf hebt gereden, neemt ie op als track toch? Kun je die ook na rijden met de Touch? Ik denk dat ik hem vandaag maar bestel bij Mediamarkt...zo'n korting krijg je nooit! €238,83 kost ie nu...€100 goedkoper dan m'n Bryton.
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Montferbiker schreef:Maar zo'n kaart draait toch wel mee? Dat is toch een kwestie van instellen, altijd noord boven of niet...? Zijn die kaarten van Bbbike gedetailleerder dan de kaart die al geprogrammeerd is op de Touch? Trouwens....alle ritten die je zelf hebt gereden, neemt ie op als track toch? Kun je die ook na rijden met de Touch? Ik denk dat ik hem vandaag maar bestel bij Mediamarkt...zo'n korting krijg je nooit! €238,83 kost ie nu...€100 goedkoper dan m'n Bryton.
Dat draaien v kaart doet je toestel, kan je instellen op "noorden boven" of "rijrichting boven".
Weet niet hoe gedetailleerd de standaard kaart is in de Touch (of een ander toestel).
Is gebaseerd op dezelfde OSM data, maar of ze alle data gebruiken ?
Als je tracklog aan hebt staan en de opties goed hebt ingesteld neemt de gps op waar je hebt gereden, dat kan je later nog eens terug rijden of delen met anderen.
Andersom kan ook, je kan tracks van anderen laden en die volgen.
Mediamarkt had gisteren alleen de Touch 25. Niet verkeerd en u ook niet duur vanwege de BTW-korting, maar de 35 zou mijn voorkeur hebben, vanwege de ANT+ ontvanger, draadloos delen en de barometrische hoogtemeting.
Als je die opties niet belangrijk vind is de 25 ook een goed toestel.
Kleurtje vd 25 is wel leuk (vind ik)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Nee hoor....https://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/st ... BaGg%3D%3D" onclick="window.open(this.href);return false; :winkie:
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Montferbiker schreef:Nee hoor....https://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/st ... BaGg%3D%3D" onclick="window.open(this.href);return false; :winkie:
Linkje is van jouw winkelwagentje.
Dat is inmiddels leeg, dus we zien niets.
Vertel het ons, de spanning wordt ondragelijk...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie