Hoogte/stijgingspercentage profiel

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Weet iemand toevallig een website of tool waarmee je hoogte/stijgingspercentage profielen kunt maken met data uit een track zoals deze :
Afbeelding

Bedankt,
Marc
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Ik heb hem zelf nooit gebruikt, maar misschien hier? :

http://www.gpsvisualizer.com/profile_input" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Ik ben met die website aan de gang geweest, maar ik krijg daar niet zulke plaatjes mee.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Veloviewer heeft een dergelijk tooltje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Klopt. Maar Veloviewer haalt z'n data uit Strava. Dus je moet er al geweest zijn. Ik wil niet mijn Strava volgooien met gedeeltes/klimmetjes van routes die ik heb gefietst. Via segmenten zou kunnen, maar is ook niet optimaal. Niet elk segment loopt zoals ik zou willen en om daar nu veel segmentjes voor aan te maken.
Maar waar ik het ook om vraag is omdat ik bijv. in Slowakije met de auto een mooie weg heb gereden en heb daar de GPS track van. Die kan ik niet in Strava laden want dan gaat Strava tegensputteren omdat ik dan iets upload wat ik met technische ondersteuning gereden. Daarom zoek ik iets waar ik een gpx-file van de klim kan laten omzetten in zo'n hoogte/stijgingspercentage diagram.
En het lijkt me leuk om het ook te kunnen zien wanneer ik op de kaart een route uitstippel en daar een gpx van maak.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Misschien begrijp ik het niet goed maar je kunt toch gewoon op sites als GPSies, afstandmeten.nl of OSM een route uitstippelen en als gpx exporteren?
Die gpx kun je dan met dat tooltje van Bowiex binnenhalen en je hebt mooi in 3d wat je zoekt, toch?
Lukt mij prima.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Je hebt gelijk. Ik dacht dat Bowiex gewoon naar Veloviewer linkte. Daarvoor moet je data op Strava staan. Nu zie ik dat hij naar een apart onderdeel linkt, waar ik het bestaan niet van wist. Dit zou ik inderdaad kunnen gebruiken.
Enige wat ik mis, is dat wanneer je het beeld simplificeert, niet bij alle gekleurde partjes het stijgingspercentages ziet.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Je ritgegevens zou je eventueel met behulp van Excel kunnen verwerken en zo een duidelijke grafiek kunnen krijgen.
Plaats reactie