welke navigatie(app) met virtual partner kopen?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
patrickdl
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 10:02
Mijn mountainbike: merida xc mission race

Hallo, is al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest. Ik fiets vaak alleen en zoek een navigatie(app) met een virtual partner. D.w.z. dat je op je navigatie/telefoon nog een stipje ziet van je eigen beste rit of die van een ander. Dit als een motivatie om je zelf te verbeteren.
Liefst een app die ik op mijn telefoon (iPhone) kan gebruiken. Het internet geeft wel mogelijkheden maar te weinig ervaringen.
Er zijn wel navigatie systemen die het hebben maar hoor regelmatig over problemen en die zijn ook een stuk duurder.
Van beide zou ik graag horen wat jullie gebruiken en hoe de ervaringen zijn.

Groeten
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

patrickdl schreef:Hallo, is al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest.
8 jaar. :-D

Mijn ervaringen met navigeren met de telefoon is gewoon k*t. Ik heb onlangs een Teasi gekocht en had dat veel eerder moeten doen. Al die apps zijn het gewoon net niet en de kans dat je dure telefoon, die niet geschikt is om op je fiets te monteren, is ook gewoon best groot. Een navi, desnoods 2e hands is mijn advies.
patrickdl
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 10:02
Mijn mountainbike: merida xc mission race

Bedankt Dice Oldskool voor je reactie. Dat gevoel had ik al maar er weinig mensen over gehoord. had wel gehoopt op meer reacties. Misschien komen ze nog.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kijk ook eens in het gps forum van forums.mtbr.com.
Een telefoon als navigatie is op veel punten in het nadeel tov een sport of outdoor gps.
Eigenlijk is het enige voordeel vd je foon dat je 'm al hebt.
Maar voordat 'ie erkend op je stuur zit, waterdicht enz, ben je ook een heel eind verder.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

ThaSingleTrackMastah schreef:Maar voordat 'ie erkend op je stuur zit, waterdicht enz, ben je ook een heel eind verder.
'k weet niet.
stuurhoudertje via AliExpress voor een paar euro's
OruxMaps op de foon,
en je kan met het grootste gemak gpx-tracks opladen en je afgelegde route ineens opnemen.

Meer hoeft voor mij niet.

(OruxMaps is erg uitgebreid. Als je een GPX-bestand met timestamps gebruikt, kun je blijkbaar ook volgen waar je je bevindt ten opzichte van een vorige rit)
Plaats reactie