Ervaring met snelheidsensor op de naaf?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Iemand ervaring met deze Garmin sensor?

Afbeelding
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Heb hem op mijn voornaaf, werkt goed en nauwkeuriger als de GPS!
Mark1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 19:02
Contacteer:

Ik heb hem ook, tot nu toe betere ervaringen mee dan de oude GSC-10 sensor.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Hier ook op race en mtb bevalt prima nauwkeuriger dan alleen de gps tevens de cadans sensor werkt ook prima.
Tis wat !
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Je gebruikt hem vast op de mtb maar toch; zonder aanpassingen niet te monteren op versnellingsnaaf vanwege de grote diameter van de naaf.

Gehoord: kan mogelijk niet goed werken met een naafdynamo vanwege magnetisch veld? Daarnaast is de naaf bij mij ook niet cilindrisch. Door combinatie van versnellingsnaaf en naafdynamo kan ik hem niet gebruiken op mijn tourfiets.

Bevalt mij persoonlijk wel goed op de mtb. De snelheidsaanduiding is een stuk minder 'jumpy' dan bij gebruik van alleen gps. Zou ook een betere registratie van afstand moeten geven maar dat heb ik nooit echt onderzocht.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Werkt deze sensor minder nauwkeurig op een mtb dan op een racefiets door alle hobbels, kuilen wortels etc. ?
Dit met het idee het is een bewegingssensor.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

kooijtje2 schreef:Hier ook op race en mtb bevalt prima nauwkeuriger dan alleen de gps tevens de cadans sensor werkt ook prima.
Dat is ook wel te verwachten.
Als het gaat om nauwkeurigheid betreffende snelheids- en afstandsmeting gaat er eigenlijk niets boven het simpele "kilometriekske". Het beste zijn dan ook nog die met het ouderwetse snoertje. De draadlozen geven alleen maar meer kans op storinkjes en dus meer onnauwkeurigheid.
De nauwkeurigheid staat of valt natuurlijk wel met het nauwkeurig opmeten van de wielomtrek en het invoeren daarvan.
GPS toestellen zijn in principe "plaatsbepalers" en als afgeleide daarvan worden er afstandsmetingen en andere afgeleide parameters meegedaan die daardoor altijd onnauwkeuriger zijn. Vooral als er veel korte wendingen worden gemaakt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie