Waar gpx bestanden te vinden voor routes te fietsen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Bergbike schreef:Van Bowiex kan ik niet de gpx van een rit downloaden, maar wel een route ervan laten aanmaken en die dan exporteren. Nogal omslachtig en bewerkt, want er staan foutieve rechte lijnen in de track (alsof or segmenten gewoon met een rechte lijn worden verbonden of zo) en het is ge-map-matcht op de heatmap. Heeft dus weinig meer te maken met de originele gpx. :(
Zojuist even geprobeerd en inderdaad geeft dit wat foutjes. Dit zal op een "ruime" track wel meevallen maar op een bochtig parcours als de Schaak gaf die idd wat foutjes nadat ik m geopend had in BC.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik had alles misschien tussen "" moeten zetten.
Ben echt vaak zat in de omgeving van Monschau / Ruhrsee geweest.
De bordjes werden blijkbaar aan het eind vh voorjaar geplaatst, wandelaars kregen voorrang.
Ik had er voor ons clubweekend 3 dagtochten uitgezet, die bleken ineens verboden voor fietsers.
Toch gewoon gefietst en op 1 narrow escape na geen problemen ondervonden.
AdventureByBike schreef:Let wel op, liefst niet in grote groepen daar rijden, want daar lachen de Duitsers niet mee.
Deze tracks is voor 50 procent op wegen waar je eigenlijk niet mag komen. Maar rij je alleen of met twee dan is er nog geen echt probleem, maar met een groep........ :evil: :twisted: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :twisted:
Maar jij woont er vlakbij, dus je zult wel weten waar wel, waar niet.
wil ook niet belerend overkomen, zeker niet als moraalridder, maar ik denk wel dat de mensen moeten weten waar ze aan beginnen.
Dit zijn geen vaste routes, dus niet zondermeer toegankelijk voor fietsers.
Low Profile lijkt me wel op z'n plaats.

[edit]
Mooie foto's trouwens, en een filmpje:
http://www.pinkbike.com/video/425605" onclick="window.open(this.href);return false;

Zojuist de tracks met die van ons weekend vergeleken, en er zijn verschillen, dus ik moet nog eens terug :D
[/edit]
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

raceshape werkt al een tijdje niet meer,weet iemand hoe het lukt om gpx bestand van een andere atleet op strava te downloaden?
Mtb Renkum
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dat kan als je Strava Premium hebt. De keer dat ik een dergelijke GPX wil vraag ik het aan een bekende met Premium, aangezien ik die niet zelf heb.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

bertus 35 schreef:raceshape werkt al een tijdje niet meer,weet iemand hoe het lukt om gpx bestand van een andere atleet op strava te downloaden?
Volgens mij heb ik deze nog dit jaar gebruikt.

Mocht je een Garmin toestel hebben voor IQapps:
https://dynamic.watch/routes/new" onclick="window.open(this.href);return false;
Met deze site kan ik Strava-ritten (zie details) naar mijn 'routeCourse' app sturen. (app staat op garmin edge 820, niet op mijn telefoon).
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

bertus 35 schreef:raceshape werkt al een tijdje niet meer,weet iemand hoe het lukt om gpx bestand van een andere atleet op strava te downloaden?
Even buiten de orde maar waarom gebruik je Garmin Connect niet om gereden riten te zoeken en te downloaden als gpx-bestand? Daar kan je veel doelmatiger zoeken op periode en gebied naar gereden ritten van anderen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
sloebertje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:27

bertus 35 schreef:raceshape werkt al een tijdje niet meer,weet iemand hoe het lukt om gpx bestand van een andere atleet op strava te downloaden?
https://mapstogpx.com/strava/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

effe uitleg:
1. Klik op "Strava to GPX".
2. GPX details: best is FULL aanvinken.
3. Kopieer de strava link en plak hem in ROUTE.
4. Klik op "Yeah, GPX me".
Download begint en dan moet je enkel de GPX-file op uw GPS-toestel (Garmin) plaatsen.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dat is geinig zeg! Voorheen alleen voorbehouden aan Premium afnemers. Me happy :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

sloebertje schreef:
bertus 35 schreef:raceshape werkt al een tijdje niet meer,weet iemand hoe het lukt om gpx bestand van een andere atleet op strava te downloaden?
https://mapstogpx.com/strava/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

effe uitleg:
1. Klik op "Strava to GPX".
2. GPX details: best is FULL aanvinken.
3. Kopieer de strava link en plak hem in ROUTE.
4. Klik op "Yeah, GPX me".
Download begint en dan moet je enkel de GPX-file op uw GPS-toestel (Garmin) plaatsen.
Probeer dit ook, maar na het klikken op "ÿeah GPX me" begint er bij mij niks te downloaden. Iemand tips?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

melkman schreef:
sloebertje schreef: https://mapstogpx.com/strava/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

effe uitleg:
1. Klik op "Strava to GPX".
2. GPX details: best is FULL aanvinken.
3. Kopieer de strava link en plak hem in ROUTE.
4. Klik op "Yeah, GPX me".
Download begint en dan moet je enkel de GPX-file op uw GPS-toestel (Garmin) plaatsen.
Probeer dit ook, maar na het klikken op "ÿeah GPX me" begint er bij mij niks te downloaden. Iemand tips?
Dezelfde ervaring, ben ook benieuwd of er een andere mogelijkheid is. Ook omdat er momenteel wel tracks van derden in Garmin Connect prima te zoeken zijn maar het downloaden als GPX daar ook niet (meer) lukt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Geen premium account, maar toch gpx'jes downloaden lukt me weer via deze weg. Bedankt Raymond :-q
https://www.youtube.com/watch?v=DD9hLTzGG2g
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

melkman schreef:Geen premium account, maar toch gpx'jes downloaden lukt me weer via deze weg. Bedankt Raymond :-q
https://www.youtube.com/watch?v=DD9hLTzGG2g
Dit downloaden werkte tot voor een paar dagen geleden prima.
Maar nu gebeurt er niets als ik op "GPX export" klik. Wel krijg ik de mededeling: "GPX export via extension" te zien.
Iemand een idee hoe nu?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Download via de extensie via chrome of firefox werken niet meer.
Het beste werkt nu de link van sloebertje, echter dan moet ik MINIMAL aantikken anders slikt Mapsource of Basecamp de GPX niet.
(of premium account nemen)
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Ook met Premium zijn niet alle GPX-en te downloaden, ligt aan de privacy instellingen van de betreffende gebruiker meen ik.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

asphaltdude schreef:
Bowiex schreef: Je kunt op Strava toch gewoon op creëer route klikken en daarna exporteren?
Met een gratis account kan dat alleen bij je eigen ritten. (dan krijg je een gpx bestand met ook de tijd enzo erin)
Met Premium kun je ook gpx bestanden (alleen de route, geen snelheid en tijd enzo) van anderen downloaden.
Kan het kloppen dat deze service niet meer bestaat?
Voorheen kon je bij Explore, activity search gebruiken maar zo te zien bestaat dat niet meer?
Plaats reactie