Screenprotectors en regen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Vandaag gleed er weer eens een screenprotector van het scherm van m'n Teasi. Dit is ondertussen de derde keer en elke keer als dit gebeurt regent het. Toeval? Don't think so. Heeft iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor? Heb al over een hoesje nagedacht om het scherm toch enigszins te beschermen, maar dat komt de bedienbaarheid weer niet ten goede. Dus mocht iemand weet hebben van een waterproof screenprotector, graag hoor ik van je.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En gewoon zonder ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Garmin en eerder bryton heb ik screenfolie voor mobi op maat geknipt doe dit al jaren, nog nooit verloren.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Tsja, zo'n op maat-knip-ding had ik dus, misschien toch maar eens een ander merk proberen. En anders inderdaad maar zonder, op die beschermfolie's heb ik nog 0 krasjes gehad in de paar honderd kilometer dat 'ie nu gebruikt is. Ben alleen bang dat als ik er niks op doe allemaal scherpe dingen hun weg naar mijn scherm vinden.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De gps is gemaakt om zonder te kunnen.
Er zijn natuurlijk redenen te bedenken om zo'n folie te gebruiken, maar die kan je ook bedenken om er geen te gebruiken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ik rijd altijd met screenprotector. Het scherm blijft dan als nieuw en voor de bediening maakt het niet uit. Slechte ervaringen met goedkope screenprotectors (6 voor €3 ofzo). Die glijden er inderdaad makkelijk af in de regen of er blijven luchtbellen onder zitten.
Wel goede ervaringen met Vikuiti screen protectors (van 3M). Goede pasvorm, blijft erg goed zitten (spoel mijn Edge ook gewoon af onder de kraan na een baggerrit) en je ziet nauwelijks dat er een screenprotector op zit.

Ik heb nu de Vikuiti DQCM30 voor de Edge, die is er ook voor de Teasi:
http://www.schutzfolien24.de/artikel/vi ... 11755.html
Laatst gewijzigd door nielsvo op ma 19 oktober 2015, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gouden tip die site! Zit ook een goede bij voor m'n Samsung 300M.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Dat ding van 3M ziet er inderdaad goed uit. Geloof best dat het apparaat wat moet kunnen hebben, maar hou het scherm toch graag als nieuw als 't even kan. Die ga ik vanavond maar eens bestellen dan, thanks!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

nielsvo schreef:Ik heb nu de Vikuiti DQCM30 voor de Edge, die is er ook voor de Teasi:
http://www.schutzfolien24.de/artikel/vi ... 11755.html
Supertip; van het weekend kreeg ik 'm binnen. Plakt gelijk goed vast en gaat nergens meer naartoe. Heb 'm nog niet uitgeprobeerd in vochtige omstandigheden, maar zit er echt muurvast op; heb ik met andere nog niet gehad. Bedankt voor de tip dus! :-q
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

nielsvo schreef:Ik rijd altijd met screenprotector. Het scherm blijft dan als nieuw en voor de bediening maakt het niet uit. Slechte ervaringen met goedkope screenprotectors (6 voor €3 ofzo). Die glijden er inderdaad makkelijk af in de regen of er blijven luchtbellen onder zitten.
Wel goede ervaringen met Vikuiti screen protectors (van 3M). Goede pasvorm, blijft erg goed zitten (spoel mijn Edge ook gewoon af onder de kraan na een baggerrit) en je ziet nauwelijks dat er een screenprotector op zit.

Ik heb nu de Vikuiti DQCM30 voor de Edge, die is er ook voor de Teasi:
http://www.schutzfolien24.de/artikel/vi ... 11755.html

Bedankt voor deze tip. Inmiddels ook al besteld.
Plaats reactie