Garmin Edge 25 problemen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Superbruud schreef:Volgens mij heb ik het voor elkaar. Dank voor alle hulp. Helemaal klaar voor zondag. (singletrack trail tour)
En voor de volgende:

Sluit garmin aan
converteer GPX naar FIT
Upload in New Files

De 25 kan dus niet zelf de conversie uitvoeren.
Dat staat ook in de handleiding...

Er is nog een beperking die we al van de andere Edges kennen, namelijk 1 track per gpx/fit bestand.
Je kan meerdere .fit bestanden na elkaar inlezen via NewFiles, maar dan moet je opletten dat de track die in het .fit bestand zit niet dezelfde naam heeft.
2x een verschillende track binnenhalen die wel dezelfde naam heeft (bijv. Current Track) gaat dus niet lukken, je bent dan de 1e weer kwijt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Superbruud
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:21

Dat staat ook in de handleiding...

Er is nog een beperking die we al van de andere Edges kennen, namelijk 1 track per gpx/fit bestand.
Je kan meerdere .fit bestanden na elkaar inlezen via NewFiles, maar dan moet je opletten dat de track die in het .fit bestand zit niet dezelfde naam heeft.
2x een verschillende track binnenhalen die wel dezelfde naam heeft (bijv. Current Track) gaat dus niet lukken, je bent dan de 1e weer kwijt.

Ik heb aardig rond gekeken in de handleiding maar meer dan dit (hier onder) staat er echt niet in. Via zoek functie op FIT/GPX gezocht en alle navigatie kopjes door gebladerd. En wat bedoel je met 1 track per gpx/fit, bedoel je bv verbindingsroutes aan je huidige route koppelen?

Een van internet gedownloade koers volgen

Voordat u een koers kunt downloaden via uw Garmin Connect account, moet u beschikken over een Garmin Connect account (Gebruik van Garmin Connect).

Sluit het toestel met een USB-kabel aan op uw computer.
Ga naar http://www.garminconnect.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Maak een nieuwe koers of kies een bestaande koers.
Selecteer Verzend naar toestel.
Koppel het toestel los.
Selecteer > Koersen.
Selecteer een koers.
Selecteer Start koers.
Selecteer om de timer te starten.

Op de kaart worden boven aan het scherm de koers en een voortgangsbalk weergegeven.
Selecteer zo nodig om meer gegevenspagina's weer te geven.

U kunt de afstand tot het einde van de koers icon en hoeveel tijd u voorloopt of achterloopt icon op de koerstijd weergeven.

Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Superbruud schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik routes op de Edge 25 krijg. Ik heb al het een en ander geprobeerd maar hij loopt alleen maar vast. Wat doe ik fout? En is er een makkelijkere manier want serieus wat een ruk software.

Wat heb ik gedaan.
Via garmin connect; een route (.GPX) geüpload als activiteit en deze vervolgens als koers gemarkeerd en gesynchroniseerd - synchronisatie fout.

Via programma JaVaWa het .GPX bestand omgezet naar .FIT en deze in het mapje Courses gezet. Wel te zien maar als ik hem selecteer om te volgen, reboot de Edge 25 telkens.

Via garmin connect; een activiteit zelf gereden en deze vervolgens als koers gemarkeerd en gesynchroniseerd. Wel te zien maar als ik hem selecteer om te volgen, reboot de Edge 25 telkens. (dit was om uit te sluiten dat de .GPX fouten bevatten)

Dank voor de hulp
Waarom gebruik je Garmin Connect en niet BaseCamp?
Gebruikersavatar
Superbruud
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:21

Omdat mijn EDGE zegt dat ik connect moet gebruiken en de handleiding ook. Eigenlijk vandaar. En basecamp, dacht ik, voor kaarten was en die heeft mijn edge niet.

Maar is dat een beter programma? De reviews zijn niet wat je zegt lovend.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Het werkt nou toch?
Basecamp lekker op de basis laten liggen en rijden maar.
:lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met Basecamp kon ik de Edge25 wel uitlezen, maar ik kon niets naar het toestel uploaden.
Uitlezen werkte goed, mooi overzichtje van hartslag enz.
En soms is 't ook leuk om te zien waar je gefietst hebt.

In de engelstalige handleiding stond volgens mij wel dat je .fit bestanden in NewFiles kon plaatsen.
Ergens vond ik ook nog een beschrijving hoe je met Javawa RTWtools .gpx in .fit kunt converteren.
Er zijn een paar opties die je goed moet instellen, om bijv. aanwijzingen te krijgen.
Allemaal niet zo heel ingewikkeld, kwestie van googlen en even oefenen.
Had de Edge 25 nu ook nog een behoorlijke ontvangst gehad, dan zat 'ie waarschijnlijk nog op m'n stuur.
Van rebooten had ik dan weer geen last.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat reboot probleem is bekend, zitten nog steeds bugs in de software na een paar updates.

Zie garmin.forums daar zie je nog wel meer problemen met het toestel.

Ik heb hem nu een aantal keer gebruikt en ik ben er tevreden mee voor de zaken die ik gebruik.

Routes doe ik er niet mee, daar pak ik mijn Edge 800 voor.

Maar voor de mtb parcoursen die ik ken is het prima.
Ziet er veel netter uit op het stuur ook.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, mooi klein dingetje, daarom wilde ik 'm ook hebben.
Maar mijn minimum eisen waren blijkbaar te streng voor de Edge25.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja het is jammer dat ze in deze moderne tijd niet wat meer in zo'n klein kastje kunnen stoppen.

De software kunnen ze aanpassen dat er veel meer functies in het toestel zouden zitten.

Kennelijk willen ze het product goedkoop houden en er niet teveel moeite insteken achteraf wat betreft software updates.
ooggetuigen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 22:37

Kan je op de edge 25 ook op 1 scherm de realtime snelheid,hartslag en cadans tonen? Indien je een hartslag meter hebt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Superbruud
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:21

Op de twee pagina's/schermen kan je de volgende punten instellen, max. drie per pagina. En hartslag en hartslagzone komen apart op een extra pagina. Zoals ook de actuele tijd zijn eigen pagina heeft.

Tijd (op de fiets)
Afstand
Snelheid
Gem. snelheid
Calorieën
Cadence
Total Ascent
Hoogte
of geen.
ooggetuigen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 22:37

Dat is wel een minpunt, dat je niet je snelheid en hartslag bv op 1 pagina kan weergeven.
bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Superbruud
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:21

Wat wel weer kan is de autoscroll functie aan zetten. En vervolgens op pagina 2 je snelheid en cadence zetten want dan is het volgende auto scherm Hartslag en zone. Je kan vervolgens de snelheid van je autoscroll aanpassen naar drie stappen traag middel snel.
ooggetuigen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 22:37

Superbruud, dat is zeker handig! Dan kun je alsnog je hartslag voorbij zien komen.
Ik zit de edge 25 met de sigma rox 6.0 cad te vergelijken. De sigma is aanzienlijk goedkoper en toont wel de hartslag km en rpm op 1 pagina. Volgens mij zit er bij de sigma geen gps op, maar ik denk dat je dat niet vaak gebruikt? Kan iemand mij adviseren welke de beste is en waarom?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De gps weet waar je bent, en je kunt er een track of route inzetten, zodat het ding ook weet waar je naartoe wilt.
Dat resulteert in aanwijzingen over de te volgen route.
Maar ik had de ervaring dat de 25 te onnauwkeurig was om dit goed te doen, dus weg voordeel...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie