Tacx ritten via Germin Edge naar Strava graag zonder afstand

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Mijn buitenritten van zowel racefiets als mtb staan allemaal op Strava via mijn Edge 510. Ik wil graag mijn Tacx ritten hier voortaan ook aan toevoegen.

Dit gaat prima, ik zet gewoon de GPS functie op de Edge uit en gebruik cadans en hartslag data voor de workout, echter na upload komt ook de afstand in de rit details. Dit wil ik niet aangezien de afstand niet werkelijk is afgelegd en nu mijn totalen vervuild.

De tijdsduur mag best meegenomen in de totalen maar liefst zou ik de tacx ritten zonder afstand zien met alleen cadans, hartslag en tijd.

Weet iemand of dit mogelijk is? Ik krijg het niet voor elkaar...
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ze niet uploaden naar Strava maar voor analyse van je gegevens bv kijken naar Garmin connect.
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Tja, dat is wat ik nu ook doe maar aangezien ik vanwege de segmenten toch altijd Strava gebruik leek het mij wel handig om het allemaal op een plek te hebben...

Qua analyse kan je met garmin connect wel meer maar in de praktijk doe ik er weinig anders mee dan statistieken van de totalen bekijken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Msschien kan je met gpsbabel iets ?
Of de .gpx opslaan en die editen, afgelegde weg overal 0 maken met zoeken en vervangen ?
dus

Code: Selecteer alles

lat="*"
vervangen door

Code: Selecteer alles

lat="1e waarde uit de file"
Hetzelfde voor

Code: Selecteer alles

lon="*"
door

Code: Selecteer alles

lon="1e waarde uit de file"
Dan heb je 0 afgelegde weg.
Vraag me af of een programma dit pikt, maar probeer het eens.

Maar als je stil zit op je tacx, dan heb je toch alleen maar punten rondom je locatie (meetfout) ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Dank voor de tip, ik had gehoopt dat er wellicht een snellere manier was die ik over het hoofd zag...

Wanneer ik vanuit connect exporteer naar GPX heb ik een (bijna) lege file maar heb wel even getest met een TCX export.

Deze staat vol met trackpoints die als volgt zijn opgebouwd:

Code: Selecteer alles

<Trackpoint>
       <Time>2015-08-18T19:01:51.000Z</Time>
       <AltitudeMeters>0.20000000298023224</AltitudeMeters>
       <DistanceMeters>6.599999904632568</DistanceMeters>
    <HeartRateBpm>
           <Value>101</Value>
    </HeartRateBpm>
       <Cadence>72</Cadence>
</Trackpoint>
Wanneer ik hier de DistanceMeters uit haal dan komt de afgelegde afstand op Strava inderdaad op 0 staan, opgelost dus. Nadeel is dat het nogal omslachtig is en ik (met XMl notepad en notepad++) geen manier weet om al deze waarden tegelijkertijd te editen.

GPSbabel heb ik nog even mee gespeeld maar daar krijg ik het niet mee voor elkaar. Ik kan wel alle track info verwijderen maar niet per onderdeel iets aangeven (alleen getest met tcx naar tcx).
Maar als je stil zit op je tacx, dan heb je toch alleen maar punten rondom je locatie (meetfout) ?
Ik lees dit nu pas, stom van me. Nee want de afstand komt natuurlijk van de snelheidssensor aan mijn frame met magneet aan spaak (onderdeel van de Edge kit). GPX had ik al uit staan. De oplossing is dus nog veel simpeler, voor het tacxen even het magneetje een centimeter naar beneden schuiven en klaar. Dit had ik me toch zelf iets eerder moeten bedenken :roll:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je kunt een rit in Strava toch markeren als stationary trainer? Of doet dat niks?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Het doet vast iets, maar de afstand blijft staan. Ik heb zowel de activiteit als fietsen gelaten en het 'stationaire trainer' label aangevinkt, als het activiteitstype training gekozen en dan 'binnen' aangevinkt. In beide gevallen neemt hij mijn snelheid en afstand mee...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En als je

Code: Selecteer alles

<DistanceMeters>*</DistanceMeters>
nu eens vervangt door

Code: Selecteer alles

<DistanceMeters>0</DistanceMeters>
Kan met Notepad++ in 1x voor de hele file.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Dat is inderdaad wat ik getest heb met een korte rit en dat werkte. Ik kon overigens niet vinden hoe ik dit met notepad++ in 1x moet doen.

Maar goed, voor mij is het verschuiven van het magneetje aan mijn spaak een prima workaround. Ik gebruik mijn racefiets toch bijna alleen maar binnen met de Tacx. Voor buiten heb ik de MTB :bier:
Plaats reactie