Garmin etrex 30 rijrichting spoor

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik heb nu al een tijdje een etrex 30, hiervoor had ik een edge 200. Met dat dingetje kon je sporen nafietsen en als je de verkeerde kant opging bij kruisende sporen dan gaf ie dat aan middels een signaal. De etrex geeft helemaal niks aan qua rijrichting, klopt dat? Ik zou graag willen dat als ik een track rijd, die ik dus nog niet ken, de rijrichting door bv een pijl ofzo wordt aangegeven, is dat mogelijk? Of is er een andere oplossing? Heb nu al meerdere malen beleefd dat ik verkeerd reed omdat in 1 route de heen en terugweg elkaar meermaals kruisen en ik de verkeerde afslag nam. :evil:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Etrex geeft een start en een finish symbooltje, maar als je een rondje fiets wordt dat inderdaad lastig.
De track van tevoren op je pc bekijken helpt, want dan weet je of je links of rechtsom rijdt.
Wat ik vaak doe bij onbekende en onoverzichtelijke tracks (bijv. met kruisingen) is de track in Basecamp of Mapsourceopknippen in heen- en terugweg.
Track in Basecamp converteren naar een domme route kan ook, maar dan zit je vast aan max. 250 via punten.
Da's vrij weinig, dus ook dan moet je 'm in 2'en knippen zodat je 2x 250 punten hebt.
Tja, dan is het middel al snel erger dan de kwaal.
Bij zo'n domme route moet je ook nog eens het symbool vd viapunten aanpassen zoals op de site van Javawa staat, want anders zie je door de knopspelden het bos niet meer.
http://www.javawa.nl/viatoestel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Opknippen en de verschillende delen verschillende kleuren geven, werkt dat nog op een eTrex? Bij mijn klassieke 60Csx wel.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

ThaSingleTrackMastah schreef: Wat ik vaak doe bij onbekende en onoverzichtelijke tracks (bijv. met kruisingen) is de track in Basecamp of Mapsource opknippen in heen- en terugweg.
Ok..als ik het goed begrijp heb ik dan dus 2 routes van de originele rondrit gemaakt? Dus als ik halverwege ben, moet ik de terugweg route selecteren?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Opknippen en de verschillende delen verschillende kleuren geven, werkt dat nog op een eTrex? Bij mijn klassieke 60Csx wel.
Andere kleur hoeft niet, een track of route die je selecteerd wordt altijd vet roze gemaakt.
Maar als je kiest voor weergeven op kaart, dan zie je 'm als een dun lijntje in de kleur die je hebt gekozen.
Xfries schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef: Wat ik vaak doe bij onbekende en onoverzichtelijke tracks (bijv. met kruisingen) is de track in Basecamp of Mapsource opknippen in heen- en terugweg.
Ok..als ik het goed begrijp heb ik dan dus 2 routes van de originele rondrit gemaakt? Dus als ik halverwege ben, moet ik de terugweg route selecteren?
Ja, da's wat ik bedoel.
Zelf gebruik ik het liefst tracks, geen routes.
Zoals hierboven geschreven kan je ze ook nog een fel kleurtje geven en "weergeven op kaart"instellen.
De track/route die je kiest om te volgen (Waarheen/Where to) die wordt vet roze gemaakt, kan niet missen.
Start en finish vlag krijg je er gratis bij, en als de track hoogtemeters bevat zie je onderweg ook symbooltjes voor de top en het dal.
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Juist die dikke roze kleur is niet handig als de paden elkaar kruisen, lijkt me. Want waar moet je dan heen? Bij verschillende kleuren kun je de juiste kleur volgen. Maar volgens mij snappen we elkaar :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Juist die dikke roze kleur is niet handig als de paden elkaar kruisen, lijkt me. Want waar moet je dan heen? Bij verschillende kleuren kun je de juiste kleur volgen. Maar volgens mij snappen we elkaar :).
Denk het ook.
Je moet dan de knip zo leggen dat er geen misverstand meer mogelijk is.
Trackpunten thuis aanpassen kan ook.
Je kan in BaseCamp de trackpunten op zo'n kruising iets verschuiven, zodat je bij het afslaan op de kruising de bocht ietsjes afsnijdt.
Bij oversteken doe je dat niet, dan is 't onderweg ook duidelijk (mits je niet te ver uitzoomt).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Exactly! :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Verander 1 van de datavelden naar aanwijzer. Die wijst dan de goede kant op
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

scheurneus schreef:Verander 1 van de datavelden naar aanwijzer. Die wijst dan de goede kant op
Ok, dat heb ik nu gedaan..ga het morgen uitproberen maar wat geeft ie dan aan in dat veldje?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

En ik maar denken dat je gewoon een gps-track kon volgen en dat ie altijd aangaf in welke richting je moest rijden :-?
Zit er nog een hele klus aan vast wil je dat doen :(
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

PaneVino schreef:En ik maar denken dat je gewoon een gps-track kon volgen en dat ie altijd aangaf in welke richting je moest rijden :-?
Zit er nog een hele klus aan vast wil je dat doen :(
Haha dat dacht ik ook..want zo'n goedkope edge 200 doet dat ook, dus verwacht je dat zeker van dit apparaat. Je kunt wel een route volgen maar dat is weer wat anders dan een track :-{ meer wegen en fietspaden. Voor de echte mtb paden(die dus niet op kaarten staan) ben je op tracks aangewezen en daar geeft ie dus de richting niet van aan. Jammer dat je dat bijvoorbeeld niet kan instellen, lijkt me toch niet zo moeilijk.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Nou stond ik op het punt een etrex te kopen, maar als dat niet kan dan pas ik.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

PaneVino schreef:Nou stond ik op het punt een etrex te kopen, maar als dat niet kan dan pas ik.
Nou, ff de tip van Scheurneus uitproberen, als dat goed werkt dan hebben we een(simpeler) oplossing :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Xfries schreef:
PaneVino schreef:Nou stond ik op het punt een etrex te kopen, maar als dat niet kan dan pas ik.
Nou, ff de tip van Scheurneus uitproberen, als dat goed werkt dan hebben we een(simpeler) oplossing :-q
Dit weekend getest, het werkt.
De pointer (zo heet het pijltje in mijn engelstalige etrex) geeft netjes de richting aan.
rij je tegen de richting, dan wijst de pointer naar achteren.
Plaatje
De pointer wijst op dit plaatje naar een waypoint buiten beeld, maar tijdens het volgen van een track werkt het net zo.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie