Garmin etrex 30 rijrichting spoor

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, maar werkt dit ook zónder die roze lijn in beeld? Want het lijkt erop alsof je nu navigeert op een bepaald punt, je volgt dus eigenlijk een route dwars door het landschap zonder rekening te houden met de onderliggende kaart. Althans, mijn 60Csx geeft dan zo'n lijn.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Ja, maar werkt dit ook zónder die roze lijn in beeld? Want het lijkt erop alsof je nu navigeert op een bepaald punt, je volgt dus eigenlijk een route dwars door het landschap zonder rekening te houden met de onderliggende kaart. Althans, mijn 60Csx geeft dan zo'n lijn.
ThaSingleTrackMastah schreef:...
De pointer wijst op dit plaatje naar een waypoint buiten beeld, maar tijdens het volgen van een track werkt het net zo.
De hele dag getest, alleen aan het eind pas er aan gedacht om een fotootje te maken.
Op dat moment was er dus een waypoint geselecteerd, rechte lijn, (Garmin noemt dit off-road).
Geen idee wat de 60csx doet, of deze optie er wel in zit, wellicht in de laatste software versies 4.0 en 4.1.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Thanx @scheurneus, het werkt! :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Xfries schreef:Ik heb nu al een tijdje een etrex 30, hiervoor had ik een edge 200. Met dat dingetje kon je sporen nafietsen en als je de verkeerde kant opging bij kruisende sporen dan gaf ie dat aan middels een signaal
Iemand enig idee hoe Garmin die functie noemt? Daarmee is voor potentiële kopers van een Garmin te filteren welk toestel ze aan kunnen schaffen met een dergelijke functie.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

In een edge rij je nooit een tracks/spoor, maar een koers en dat is een net andere vorm van de track.
Wat je zoekt, is een koerswaarschuwing of course warning.

In de Garmin toestellen, kun je bij rijden route in de Stel-in, marine, Marinealarmen een koersalarm instellen met zelf in te stellen afstand (op bv 00000.07km als in 70m). Ben je dan meer dan 70m van de route dan geeft de GPS ook een alarm. Werkt volgens mij niet met tracks.

Zit qua mogelijkheid ook in de eTrex, maar ja, met routes berekent de eTrex altijd, want herberekenen bij foutrijden kun je niet uitzetten in een eTrex20, van een 20x weet ik het nog niet, in een eTrex Touch is het wel uitschakelbaar.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Plaats reactie