Garmin edge 1000 rondrit exporteren

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

hallo allemaal,
Ik heb een Garmin Edge 1000 en zoals de meeste gerbuikers wel weten kan je daarin ook rondritten speciaal voor de MTB plannen. Op zich werkt die functie best OK (heb hem ooit in Noord-Frankrijk gebruikt), maar toch zijn er een paar dingen mij niet duidelijk.

1. bij zo'n rondrit geeft hij een hoogteprofiel en een totaal aantal hoogtemeters, terwijl de kaart die er standaard op staat alleen een fietskaart is waar ik in basecamp geen enkele hoogtelijn kan ontwaren. Kennelijk zit de hoogte-/topinformatie wel op de GPS zelf, maar wordt deze op een of andere manier niet inzichtelijk in basecamp. Kan iemand hier iets over zeggen? Doe ik iets fout in basecamp?

2. Als ik zo'n rondrit plan zou ik deze graag eens exporteren naar basecamp zodat ik i.c.m. google maps/earth een betere inschatting kan maken of de route redelijkerwijs te fietsen is en eventueel ook aan kan passen. Echter ik kan nergens iets vinden om dat te doen. Zie ik ergens iets over het hoofd of kan dit gewoon niet?

Udo
Een gek alleen is zo gek nog niet
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2) Weet ik niet, ik plan op de pc en zet dat in de gps.

1) Er zit een wereldwijde hoogtekaart in de Edge (DEM= Digital Elevation Map). Vrij grof, dus houd rekening met mee- of tegenvallers qua hoogtemeters.
Een hoogtelijn op de kaart kan gewoon een lijntje zijn, puur grafisch en ter infoematie dus. De echte hoogte info zit in de DEM. (Basemap of topo map)
Kan ook nog eens zijn dat je de details zo hebt ingesteld dat je hoogtelijnen niet ziet terwijl ze er wel zijn enz.
Bij jou is er blijkbaar een DEM aanwezig, anders geen hoogteprofiel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie