Garmin Edge 1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
vuurtoren
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 17:57

Hallo

Even een vraag, hoe zet ik een MTB route van internet via de pc op mijn Garmin?
En moet ik nog een externe sd kaart hiervoor aanschaffen?

Groeten Vuurtoren
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Knippen en plakken naar new files, of via baseguard.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

BaseCAMP ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Klopt , in de war....
vuurtoren
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 17:57

Ik word er nog steeds niet wijzer van bike vrienden.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Route downloaden van internet, dit is een .gpx. Deze file download je bijv naar je bureaublad. Dan deze file knippen en vervolgens plakken in je de directory Newfiles welke op je garmin staat. Hij komt dan tevoorschijn als je de garmin weer opstart.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
vuurtoren
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 17:57

Het is inmiddels gelukt. Bedankt bike vrienden
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

John77 schreef:Route downloaden van internet, dit is een .gpx. Deze file download je bijv naar je bureaublad. Dan deze file knippen en vervolgens plakken in je de directory Newfiles welke op je garmin staat. Hij komt dan tevoorschijn als je de garmin weer opstart.
Brrrh, als de route (gedeeltelijk) niet klopt, ga je zo mooi de mist in. Beter het volgende:
- Nieuwe lijst aanmaken in Basecamp (rechtsklik "Mijn verzameling")
- Bestand, importeer naar "Nieuwe lijst"
- Bestandje zoeken en openen
- Route checken tov. kaarten (gebruik Garmin topo EN OSM kaarten), evt ook Google earth. Aanpassen waar nodig.
- Gecorrigeerde route aanklikken met rechts "verzenden naar ....Garmin Edge 1000...."
Na overzetten de Edge aanklikken met rechts, kiezen "uitwerpen".

De meeste routes vanaf het net kloppen gewoon. Je zult er maar net 1 hele oude hebben die over paden gaat die niet (meer) bestaan.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ramon 73 schreef:
John77 schreef:Route downloaden van internet, dit is een .gpx. Deze file download je bijv naar je bureaublad. Dan deze file knippen en vervolgens plakken in je de directory Newfiles welke op je garmin staat. Hij komt dan tevoorschijn als je de garmin weer opstart.
Brrrh, als de route (gedeeltelijk) niet klopt, ga je zo mooi de mist in. Beter het volgende:
- Nieuwe lijst aanmaken in Basecamp (rechtsklik "Mijn verzameling")
- Bestand, importeer naar "Nieuwe lijst"
- Bestandje zoeken en openen
- Route checken tov. kaarten (gebruik Garmin topo EN OSM kaarten), evt ook Google earth. Aanpassen waar nodig.
- Gecorrigeerde route aanklikken met rechts "verzenden naar ....Garmin Edge 1000...."
Na overzetten de Edge aanklikken met rechts, kiezen "uitwerpen".

De meeste routes vanaf het net kloppen gewoon. Je zult er maar net 1 hele oude hebben die over paden gaat die niet (meer) bestaan.
wel bestaat op jouw manier het risico dat je leuke singletracks er uit knipt omdat je ze op de kaart niet kan herkennen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie