Garmin Etrex30(x) of Garmin Oregon 600

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Heb een Oregon 600T. Bevalt over het algemeen goed. Mijn ervaring is echter wel dat het scherm niet/niet goed te bedienen is als het regent! Soms worden druppels ook als aanrakingen geregisteerd.

Robuutheid is dik in orde. Die van mij is van het dak van onze rijdende auto op straat gevallen, enkel wat kleine krasjes (leg noooit iets op het dak van je auto, je vergeet het gegarandeerd vroeger of later).

Bluetooth verbinding werkt volgens mij niet met Android. Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat. Draadloos bestanden uitwisselen, anders dan naar een andere GPS of misschien IOS apparaat, is er volgens mij niet bij.
Laatst gewijzigd door Teixido op wo 29 juli 2015, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Teixido schreef:Heb een Roegon 600T. Bevalt over het algemeen goed. Mijn ervaring is echter wel dat het scherm niet/niet goed te bedienen is als het regent! Soms worden druppels ook als aanrakingen geregisteerd.

Robuutheid is dik in orde. Die van mij is van het dak van onze auto op straat gevallen, enkel wat kleine krasjes (leg noooit iets op het dak van je auto, je vergeet het gegarandeerd vroeger of later).

Bluetooth verbinding werkt volgens mij niet met Android. Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat. Draadloos bestanden uitwisselen, anders dan naar een andere GPS of misschien IOS apparaat, is er volgens mij niet bij.
Dat had Scheurneus (of Mr GPS) in een testje ook al gemerkt, meen ik mij te herinneren.
Komt door het soort touchscreen, dit touchscreen is helderder(laat meer licht door), is beter te bedienen (handschoenen), maar daardoor ook gevoeliger, bijv voor regen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Goed nieuws voor de Oregon 6x0 bezitters. Er is een nieuwe firmware versie 4.90 beschikbaar (heeft een poosje geduurd...) met ondersteuning voor cadans en eindelijk ook speed sensor! Mijn Bontrager Duotrap S lijkt nu ook eindelijk speed gegevens door te geven. Maar ook de nieuwe Garmin sensoren lijken nu eindelijk te werken hierop.

Changes made from version 4.80 to 4.90:
Added support for Bike Speed Sensor
Added support for Bike Cadence Sensor
Fixed issue with saved track stats precision
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Deze update lijkt breder uitgerold te zijn. Ook voor de 64s is deze support erbij gekomen. Ongetwijfeld zijn er nog meer toestellen waar dit mee gaat werken.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Typisch. Dit doet Garmin eigenlijk nooit, naderhand een upgrade voor bestaande toestellen.
Plaats reactie