Garmin Edge Touring Plus

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ik ga meteen checken hoe dat werkt met die nieuwe firmware...die ongein met uitschakelen van kaarten e.d. vond ik maar niks.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Ik ben vergeten hoe ik meer gegevensvelden in mijn Garmin Touring Plus kan krijgen?
Heeft iemand een goede link voor mij of een uitleg?
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

@Lee Towers,
Staat in de nederlandse handleiding op pag. 6 :-)
Instellingen / Reispagina's / Timer. Daar kan je met + en - instellen hoeveel gegevensvelden je wil zien.
Op het kaartscherm kan je instellen geen of twee data-velden.
Wijzigen van de inhoud doe je op het timer- of kaartscherm zelf door op het veld te drukken totdat het verkleurt. Bij loslaten verschijnt een lijst met beschikbare opties.
Beetje MTB-er, meer racefietser
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

BikePC
Super bedankt, nu zie ik het ook, ik heb daar overheen gekeken omdat ik het woord timerpagina niet associeerde met gegevensvelden.
Echt super bedankt !! :-q :-q
Mikeyy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 30 oktober 2013, 13:37

Hoe werkt de nieuwe firmware francios?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Die nieuwe firmware doet het prima
Reageert net hetzelfde als bij de 810/1000/Explore
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

...nog niet geprobeerd eigenlijk..gebruik voor het MTB rijden een Bryton... zag wel (heb nu 2.9 erop staan) dat je de turn by turn kunt uitschakelen... dat zal de truc zijn.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Francois schreef:...nog niet geprobeerd eigenlijk..gebruik voor het MTB rijden een Bryton... zag wel (heb nu 2.9 erop staan) dat je de turn by turn kunt uitschakelen... dat zal de truc zijn.
Ik doel inderdaad op de turn guidance die je kan uitschakelen: eindelijk :-q
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik ben voornemens om een andere GPS aan te schaffen .. ik heb nu een 705 die niet geheel goed werkt .. ik
Ik wil op de racer mijn eigen rondjes rijden, en deze later via garmin express nar Strava plaatsen .. verder wil ik verschillende routes (gpx bestanden) in laden en de touring moet mij dan vertellen waar ik naar toe moet .. het liefst zou ik ook nog een cadans meter gebruiken maar dat is geen pre.

Ik merk dat mijn 705 bij een ingeladen gpx alleen maar aan het rekenen is en zo nu en dan zelfs het gps ontvangst kwijt raakt .. en daardoor is deze nog betrouwbaar . vandaar dat ik een andere zoek.

is de touring plus wat voor mij of moet ik naar de 810 gaan kijken >?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

jeroentune schreef:Ik ben voornemens om een andere GPS aan te schaffen .. ik heb nu een 705 die niet geheel goed werkt .. ik
Ik wil op de racer mijn eigen rondjes rijden, en deze later via garmin express nar Strava plaatsen .. verder wil ik verschillende routes (gpx bestanden) in laden en de touring moet mij dan vertellen waar ik naar toe moet .. het liefst zou ik ook nog een cadans meter gebruiken maar dat is geen pre.

Ik merk dat mijn 705 bij een ingeladen gpx alleen maar aan het rekenen is en zo nu en dan zelfs het gps ontvangst kwijt raakt .. en daardoor is deze nog betrouwbaar . vandaar dat ik een andere zoek.

is de touring plus wat voor mij of moet ik naar de 810 gaan kijken >?
Wanneer je een cadans sensor wilt koppelen moet je gaan naar 810 of 1000

Gps toestellen duiden op kaart het traject aan dat je moet volgen wanneer je een track of koers narijdt => om een mtb tocht na te rijden is dit aangeraden
Indien je warnings wilt kan dat, maar dan krijg je niet meer per definitie het oorspronkelijke traject maar wel alternatieven op locaties waar de oorspronkelijke track/koers niet over wegen/paden loopt op je kaart
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Klopt ..

Ik wil de gps dan ook meer gebruiken voor op de Racer dan op de MTB ..
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ik heb de Touring Plus ook voor op de racer en dit werkt echt geweldig. Nog nooit problemen gehad met ontvangst. Zeer duidelijk scherm en instructies. Ook het uitlezen en synchroniseren met Strava werkt perfect.
Op de MTB nog steeds niet gebruikt...
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

jeroentune schreef:Ik ben voornemens om een andere GPS aan te schaffen .. ik heb nu een 705 die niet geheel goed werkt .. ik
Ik wil op de racer mijn eigen rondjes rijden, en deze later via garmin express nar Strava plaatsen .. verder wil ik verschillende routes (gpx bestanden) in laden en de touring moet mij dan vertellen waar ik naar toe moet .. het liefst zou ik ook nog een cadans meter gebruiken maar dat is geen pre.

Ik merk dat mijn 705 bij een ingeladen gpx alleen maar aan het rekenen is en zo nu en dan zelfs het gps ontvangst kwijt raakt .. en daardoor is deze nog betrouwbaar . vandaar dat ik een andere zoek.

is de touring plus wat voor mij of moet ik naar de 810 gaan kijken >?
Ik denk dat je een handigheidje met je 705 niet kent.
Ik heb een 605 en die is nagenoeg gelijk. Ik doe er twee dingen mee.
Op de weg teken ik routes in Mapsource en converteer die m.b.v. WinGBD3 naar een koers in mijn toestel.
In WinGBD3 kan je instellen dat het systeem op hoeken aanwijzingen van links of rechts ,gepaard gaande met een piepje, genereert.
Tracks , vaak onverharde ritten, van anderen (meestal van GC) bewerk ik eventueel in Mapsource en converteer ze daarna ook naar het toestel d.m.v. WinGBD3 naar koersen.
In de praktijk volg ik dus alleen maar koersen (wat in principe hetzelfde als een track) met de edge.
Daarmee is het gelijk ook niet meer zo belangrijk of je in het toestel een nauwkeurige kaart hebt.
Het hebben van de meest actuele en nauwkeurige kaarten in Mapsource en/of Basecamp is wel belangrijk.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Tsjibiti schreef:
jeroentune schreef:Ik ben voornemens om een andere GPS aan te schaffen .. ik heb nu een 705 die niet geheel goed werkt .. ik
Ik wil op de racer mijn eigen rondjes rijden, en deze later via garmin express nar Strava plaatsen .. verder wil ik verschillende routes (gpx bestanden) in laden en de touring moet mij dan vertellen waar ik naar toe moet .. het liefst zou ik ook nog een cadans meter gebruiken maar dat is geen pre.

Ik merk dat mijn 705 bij een ingeladen gpx alleen maar aan het rekenen is en zo nu en dan zelfs het gps ontvangst kwijt raakt .. en daardoor is deze nog betrouwbaar . vandaar dat ik een andere zoek.

is de touring plus wat voor mij of moet ik naar de 810 gaan kijken >?
Ik denk dat je een handigheidje met je 705 niet kent.
Ik heb een 605 en die is nagenoeg gelijk. Ik doe er twee dingen mee.
Op de weg teken ik routes in Mapsource en converteer die m.b.v. WinGBD3 naar een koers in mijn toestel.
In WinGBD3 kan je instellen dat het systeem op hoeken aanwijzingen van links of rechts ,gepaard gaande met een piepje, genereert.
Tracks , vaak onverharde ritten, van anderen (meestal van GC) bewerk ik eventueel in Mapsource en converteer ze daarna ook naar het toestel d.m.v. WinGBD3 naar koersen.
In de praktijk volg ik dus alleen maar koersen (wat in principe hetzelfde als een track) met de edge.
Daarmee is het gelijk ook niet meer zo belangrijk of je in het toestel een nauwkeurige kaart hebt.
Het hebben van de meest actuele en nauwkeurige kaarten in Mapsource en/of Basecamp is wel belangrijk.
WinGdb3 gebruikte ik vroeger ook
Nadeel is dat je moet aangeven op hoeveel graden richtingverandering dat je dan je beep wilt
Beep regelmatig OK in de juiste situatie
Teveel beep wanneer het een scherpere bocht betreft ipv een kruispunt
Echter ook te weinig beep wanneer het bvb een soort y-kruising betreft waar je had moeten afslaan maar waar de hoekverandering kleiner was dan in wingdb ingesteld
Dat maakt dat je nog altijd effectief op je kaart moet kijken om niet per ongeluk een flauwe afslag te missen

Wil je met koersen en koerspunten werken op een perfecte manier
Dan kan je dat doen met Garmin TrainingCenter (voor zij die deze sw nog hebben/kunnen vinden) waar je manueel koerspunten plaatst die je dan bijgevolg efficient en doeltreffend plaatst met een goede kaart op de achtergrond opdat jij op voorhand kunt uitmaken of het een bocht betreft dan wel een afslag

In de praktijk stop ik daar niet al mijn tijd in, en volg ik simpelweg het lijntje op de kaart zonder beeps, afslag begeleiding en daardoor rij ik altijd juist mijn mtb parcours na
Vroeger kon het niet anders, en dat went echt wel snel
Als ik mensen meeneem op fiets/mtb vakantie zijn ze het eerste half uur meer op hun kaart aan het kijken dan naar de omgeving
Maar de rest van de week rijden die probleemloos zonder foutrijden rond
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Trainingcenter heb ik nog wel, V3.6.5, stuur ff een pb met je email=adres.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie