Garmin Edge Touring Plus

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Heeft iemand deze hier in gebruik?

Een collega is zeer tevreden en gebruikt vooral de optie van opgave ritlengtes waarbij de Garmin 3 alternatieven voorstelt.

Ik heb nog geen ervaring met deze apparatuur. Ik weet wel dat ik graag een goed apparaat heb om ergens in NLD een rit op te pakken zonder veel zoekwerk naar bordjes ter plaatse. Gisteren ook weer getobd in de regen in onbekend terrein!

Overigens: Is het aan te bevele om met touchscreen te werken of met drukknoppen!? Lijkt me dat het in de regen met touchscreen misschien niet altijd soepel te bedienen is!?

Ik hoor graag.....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Denk eerst even na wat je precies wilt met een fiets gps.
De Touring is voor toerfietsen.
De Edge serie is voor sportief fietsen(race en mtb), fitness, rondetijden, dat soort werk.
Een outdoor gps is voor avontuurlijk fietsen, trails zoeken, punten markeren enz.
Ook is in mijn ervaring dat de ontvangst van de outdoor toestellen beter is, dus nauwkeuriger.
Natuurlijk is de scheiding niet zo scherp, er is behoorlijk wat overlap, maar de juiste richting is belangrijk bij de keuze van een gps.
Touchscreen vd Edge 810 (en dus ook de touring?) is te gebruiken in de regen.
Knopjes doen het altijd, ook met dikke handschoenen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift