Uitdagende GPS Route net over de grens in de Ardennen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

azjen schreef:
pietheinpeeters schreef:Bert Schreef: "Wij willen misschien niet zomaar met iedereen onze met veel pijn en moeite bij elkaar gereden tracks delen. En wat we wel willen delen, maken we openbaar via GPSies en Garmin Connect. Als je daar gaat zoeken, kom je ook zelf in beweging. :-q"
------------------------------------------------------------------------
Ik zit er blijkbaar helemaal naast. Natuurlijk kan ik gaan zoeken op GPSies, http://www.gps-tour.info" onclick="window.open(this.href);return false; of Garmin Connect. Maar naïef als ik ben dacht ik dat een forum bedoeld is om ervaringen en kennis te delen. Ik kan de routes op die sites niet zo makkelijk beoordelen, dus daarom vroeg ik hier op het forum naar ervaringen met uitdagende GPS-routes in de (noordelijke) Ardennen.

Ik vraag me überhaupt af wat je op een forum doet Bert als je niks wil delen.

Helemaal mee eens. Ik vind doorgaans ook dat er veel te heimeljk gedaan wordt over "super tracks" die dan niet zomaar gedeeld worden omdat ze er zo veel moeite voor gedaan hebben blah blah. Waarschijnlijk zijn 9 van de 10 bikers zelf ook lekker meegereden met een andere dude......
Kan er niet zo veel mee
Gezien het twee jaar geleden is sinds het laatste bericht verwacht ik dat TS toch al wel
een paar keer in de Ardennen is geweest.

En wat iemand met zijn eigen gemaakte bij elkaar geraapte route doet moet hij zelf weten.
Daar hebben wij toch geen hout mee te maken. En als de ontwerper (misschien een andere
dude waar ze lekker mee meegereden hebben) ze prive wilt houden is dat zijn goed recht.
Zo vind je Lowies ride ook niet op GPS'ies etc. Dat vraagt hij ook netjes in de bijsluiter als
je zijn routes vraagt.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies.

Is een oud topic, maar toch ff op inhaken, want dit is best een belangrijk punt.
We doen met "onze" tracks wat ons goed dunkt, en met reden.

Sommige tracks gaan over privé terrein.
Dat kan een stukje over een boeren erf zijn, km's door een verlaten bos, door iemand z'n achtertuin, over een camping, een golfbaan enz.
Allemaal geen probleem als dat af en toe gebeurd.
Maar als je een route loslaat op het internet weet je niet meer wat er gaat gebeuren.
Uiterst lullig als die sympathieke eigenaar/beheerder je de volgende keer staat op te wachten met een jachtgeweer :o (meegemaakt).
Dus delen we alleen met mensen die we kennen en onder voorbehoud.
Uiteraard in goed vertrouwen.
Niet om flauw te doen, maar omdat 't verstandiger is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En ongeacht of ze wel of niet over verboden of anderszins gevoelig terrein gaan, ik (en ik weet TSTM en Bert ook) stop daadwerkelijk werk in het uitzoeken en uittekenen van routes. En dat betekent dan ook dat je zelf bepaalt wat er met je werk gebeurt.
In het verleden wel eens hier op forum laten doorschemeren dat ik wat leuke tracks rondom Malmedy had en daarna werd mijn inbox overspoelt met berichten in de trant van "Hé, doe mij even je gps tracks van Malmedy." Verder niks. En als je dan vraagt om feedback op de gestuurde route krijg je 9 van de 10 keer geen reactie. Dus mij zijn nu de regels: Of je rijdt gezellig met mee, en dan zie je ook alles. Of ik ken je en vindt je wel tof, en dan wil ik ook wel een route met je delen. Ken ik je niet dan kunnen we ruilen. Ik heb altijd interesse in andere leuke routes. Kan je dat niet en wil je niet meerijden: dikke pech. Ga naar Opentopomap, Strava heatmap en dergelijke en teken zelf wat leuks uit. (en deel dat vervolgens hier gratis uit)
Zoals met alles werkt dit forum niet als een loket waar je gratis advies, routes of andere shit kan halen. Als je zelf moeite doet krijg je dat meer dan dubbel terug, maar luiheid wordt hier niet gewaardeerd. (en misschien doe ik dan wel lekker flauw, jammer dan ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Daarnaast kan je mooi gebruik van youtube om een indruk te krijgen van een route staan vaak genoeg filmpjes op van routes zo heb ik een route in belgie gezocht eerst op websites zoeken en daarna filmpjes kijken
Plaats reactie