Garmin Edge 1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
sted74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4

Het maakt niet uit waar hij zit op de achteras of vooras, vooras is eenvoudiger monteren.
Hij valt op de racefiets as meer op omdat de as veel kleiner is dan bij de mtb!
Als je deze sensor niet mooi vind kun je ook elk ander Ant+ snelheidssensor plaatsen die je wel mooi vind!
Gps bereik is ook extreem snel en goed dus zonder zou ook nog kunnen!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Inderdaad ik merk ook weinig problemen met enkel het GPS bereik, zeker niet op de totale afstand, max 1 a 2%. Met de bandenspanning op de MTB kan je je ook afvragen of een wielomtrek x aantal beter is.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Die cadanssensor daarentegen is wel chique...
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Is ie al ergens op voorraad in NL?
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Diverse winkels/sites bieden ze al aan.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

MadMax12 schreef:Diverse winkels/sites bieden ze al aan.
ja, je kunt hem dan bestellen. Met levering vanaf week 23. Ik wil hem nu :tong
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Vriend van me heeft 'm al bijna 2 weken in huis, via van bon, ook nog eens goedkoper dan elders.
Gebruikersavatar
HansH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 00:10
Mijn mountainbike: Specialized, Genesis, Salsa

Bedankt voor de tip Knakker. Ben vanmiddag even naar Apeldoorn gereden en heb er één bij hem gekocht ter vervanging van m'n Edge 705.
De 'bundel' uitvoering (met cadansmeter en hartslagband) had hij niet meer op voorraad. Voor mij geen probleem omdat ik toch alleen het GPS toestel, geleverd met 3 stuurhouders (waarvan 1 extended) en een pc kabeltje, wilde hebben. De hartslagband van m'n 705 werkt ook met de 1000 en de cadansmeter hoef ik niet.
Mooi apparaat en simpel te begrijpen. Ik heb de handleiding niet nodig gehad.
Morgen ga ik ermee op pad. Op m'n 705 heb ik altijd met een topo kaart gereden. Op de 1000 staat Open Street Maps. Benieuwd hoe dit bevalt.
http://www.xbionic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Nu ie dus verkrijgbaar is, is het nieuws eraf... kan dit topic nu aub naar "GPS Techniek en routes"? Vind het logischer om daar verder te bespreken eigenlijk.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

nielsvo schreef:Nu ie dus verkrijgbaar is, is het nieuws eraf... kan dit topic nu aub naar "GPS Techniek en routes"? Vind het logischer om daar verder te bespreken eigenlijk.
Vind het wel handig om een topic specifiek voor de Edge 1000 te hebben...
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ik ook, maar voor alle GPS gerelateerde zaken kijk ik toch eerder bij "GPS Techniek en routes". Kan ook daar prima een apart topic blijven.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

nielsvo schreef:Ik ook, maar voor alle GPS gerelateerde zaken kijk ik toch eerder bij "GPS Techniek en routes". Kan ook daar prima een apart topic blijven.
Ah, ik snap hem. Ik druk wel even op de MOD knop. :-D
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
erikie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 6 juni 2010, 18:39

HansH schreef:Bedankt voor de tip Knakker. Ben vanmiddag even naar Apeldoorn gereden en heb er één bij hem gekocht ter vervanging van m'n Edge 705.
De 'bundel' uitvoering (met cadansmeter en hartslagband) had hij niet meer op voorraad. Voor mij geen probleem omdat ik toch alleen het GPS toestel, geleverd met 3 stuurhouders (waarvan 1 extended) en een pc kabeltje, wilde hebben. De hartslagband van m'n 705 werkt ook met de 1000 en de cadansmeter hoef ik niet.
Mooi apparaat en simpel te begrijpen. Ik heb de handleiding niet nodig gehad.
Morgen ga ik ermee op pad. Op m'n 705 heb ik altijd met een topo kaart gereden. Op de 1000 staat Open Street Maps. Benieuwd hoe dit bevalt.

Laat ff weten hoe die open street map bevalt vooral voor atb gebeuren
Gr Erik
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

erikie schreef:Laat ff weten hoe die open street map bevalt vooral voor atb gebeuren
Gr Erik
Ligt er maar net aan wat je zelf fijn vindt. Persoonlijk gebruik ik alleen openfietsmap, ook voor mtb-en, daar staan zo goed als alle paadjes op (alleen ervaring met de NL en BE kaarten). Anderen vinden topo kaarten weer fijner. De opensource kaarten zijn gratis, gewoon proberen dus, als je het niks vindt heb je ze zo weer verwijderd. Wil je een idee krijgen van de kaarten zelf kun je ze ook eerst in Basecamp bekijken.

In de GPS sectie lopen wat draadjes over kaarten, zou daar even verder kijken.
sted74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4

Ik heb de standaard open street maps een paar keer gebruikt en moet zeggen dat hij mij goed bevalt.
Alle straten worden herkend en zelfs in het bos geeft hij de smalle single tracks weer.

Ik heb geen Topo gebruikt dus kan deze niet vergelijken, ik denk dat ik m ook eens op een sd-kaartje zet om het te proberen.
Plaats reactie