Samenvoegen bestaande routes

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Volgens mij maakt het weinig uit dat je die 3km in vogelvlucht doet, behalve dan dat het in de realiteit niet een rechte lijn zal zijn en je voor de verbinding er weinig aan hebt.

Je kunt edoch in Basecamp gewoon lijntjes trekken, al helpt het dan wel wanneer je iets van een map geactiveerd hebt om over te trekken. Als het 2~3 punten zou je die nog kunnen aanmaken als waypoint ter referentie voor je te trekken lijntje. Vervolgens is het een paar keer dupliceren en knippen zodat je secties overhoudt die je in de gewenste sequentie kan samenvoegen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Joepke schreef:Help....
Ik heb 2 gpx tracks op ongeveer 3 km afstand.
Laten we zeggen Helmond en Vlierden Of heeft iemand dit voor me gedaan zo ja mag ik die gpx.

Hoe kan ik deze in basecamp samenvoegen zonder dat hij het spoor met een 3 km streep in vogelvlucht verbind.
Ik heb geen idee hoe mijn teasi daar mee om kan gaan vandaar.
Het liefst maak ik er dus een paar knipjes in en verbind ik de route.

Vast een domme vraag ,maar ik heb me noog niet genoeg kunnen verdiepen in basecamp.
Beide tracks in 1 bestand zetten en het tussenliggende stuk als track tekenen. Dan heb je 3 aparte tracks. Plak de punten uit die tracks onder elkaar en je hebt 1 track. De overbodige tracks verwijderen, de volledige opslaan, naar je gps sturen en klaar.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Joepke schreef:Help....
Ik heb 2 gpx tracks op ongeveer 3 km afstand.
Laten we zeggen Helmond en Vlierden Of heeft iemand dit voor me gedaan zo ja mag ik die gpx.

Hoe kan ik deze in basecamp samenvoegen zonder dat hij het spoor met een 3 km streep in vogelvlucht verbind.
Ik heb geen idee hoe mijn teasi daar mee om kan gaan vandaar.
Het liefst maak ik er dus een paar knipjes in en verbind ik de route.

Vast een domme vraag ,maar ik heb me noog niet genoeg kunnen verdiepen in basecamp.
Ik zou 't in stappen doen.
Eerste stap is een track tekenen van het ene punt naar het andere.
Als je een routeerbare kaart in Basecamp hebt kan je Basecamp ook het werk laten doen, je krijgt dan een route.
In Basecamp kan je daar weer een track van maken met de rechtermuisknop.
Dan heb je dus je 2 originele tracks en je nieuwe zelfgemaakte track.
Door nu met CTRL deze 3 tracks aan te klikken kan je ze met de rechtermuisknop samenvoegen.
(als 3 tracks samenvoegen niet lukt doe je de laatste stap 2x, zodat alles aan elkaar zit)
Het eindresultaat sla je buiten Basecamp op, op je harddisk of wellicht via USB direct op je gps.
Je kan natuurlijk de 3 tracks ook apart in je gps laden en dan ter plekke switchen.
(maar ik weet niet hoe moeilijk/makkelijk dat is met een Teasi)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Joepke
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 17:30

Heren dank.

Wisselen tussen routes is goed te doen ben ik vandaag achter gekomen.
Maar niet handig daar ik er op beide halverwege weer af zou moeten (en ik niet weet waar) Al zit er volgens mij een verbindingsroute tussen.

Dus ff stukje tekken en samenvoegen kijken wat hij doet :D
Plaats reactie