Garmin Edge Touring (Plus)

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
rrjobse
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 27 augustus 2013, 15:34
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2014

Zie http://www.garmin.com/nl/garmin-introdu ... navigatie/

Garmin Edge Touring: https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/prod134596.html
Garmin Edge Touring Plus: https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/prod143677.html

Ik ben een beginner en ben op zoek naar iets dergelijks. Is dit specifiek voor de Touring (Plus) , of kan de Garmin Edge 810 dit ook?
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Producten zijn nieuw en nog niet op de markt verkrijgbaar.
Je zult dus weinig feedback krijgen.
Touring is een uitgeklede edge 810.
Veel functies ontbreken op de touring
De plus heeft wat meer maar niet alles wat de edge wel heeft.

Als je vraagt "Is dit specifiek voor de Touring (Plus) ".
Wat bedoel jij dan met "dit"?
rrjobse
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 27 augustus 2013, 15:34
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2014

Met "dit" bedoel ik:

"GPS navigatie ontworpen voor toerfietsers, forenzen, mountainbikers en fietsers die navigatie op hun stuur willen hebben. Edge Touring en Edge Touring Plus werken net zoals GPS navigatie in een auto, maar dan met fietsspecifieke opties en voorgeladen met kaarten en POI’s om de fietser te helpen de weg te vinden. Beide modellen worden geleverd met op de weg en off-road navigatie en kunnen suggesties geven voor een rondje fietsen gebaseerd op een ingegeven afstand."

Ik begreep dat de 810 dit niet zou kunnen. Er zijn wel wat hands-on ervaringen op internet te vinden, en daarin wat reactie van mensen die dit graag in de 810 terug zouden vinden, via een firmware update.
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

810 doet dat wel hoor. Alleen een suggestie voor een rondje doet hij niet
rrjobse
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 27 augustus 2013, 15:34
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2014

Dat zou mooi zijn. Ik begreep nl. uit diverse forumberichten dat ik van de huidige Edge apparaten geen navigatie zoals in de auto zou mogen verwachten en was daarom in de veronderstelling dat dit iets nieuws is.
Gebruikersavatar
OoM_JaN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 22:57
Mijn mountainbike: Giant XtC Advanced 27.5 (2014)

Ik heb de Edge 800 teruggebracht naar de winkel omdat ik erg teleurgesteld was over het navigatiegemak. Alles wat ik wilde moest er op kunnen maar ik had geen zin om uren en uren te puzzelen hoe dat moest. Ik kijk dus reikhalzend uit naar de Touring serie van Garmin die gemaakt lijkt te zijn om te navigeren.
Of het de uitgeklede versie van de 810 is weet ik niet (bron?) maar hij is in ieder geval een heeeeel stuk goedkoper.
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Ik heb lange tijd gedacht dat ik een 800 of 810 wou hebben, maar vanwege de hoge prijs (nog) niet gekocht. Tot ik laatst op interessante informatie stuitte op de blog van futurumshop, zie: http://www.futurumshop.nl/blog/archief/ ... -edge.html. Nu ben ik niet meer zo overtuigd dat de 800 of 810 voor mij het ideale fietsnavigatiesysteem is. Uit de blog begrijp ik dat de 800 en 810 toch voornamelijk bedoeld is als hulpmiddel om te trainen en je prestaties te verbeteren. Ik wil fietsnavigatie gebruiken om leuke ritten of tochten te kunnen laden en narijden, en mijn eigen ritten bijhouden. (Voor dat laatste gebruik ik nu mijn smartphone met Strava.)
Als ik een en ander goed begrijp zal de Edge Touring (Plus) gebruikersvriendelijker zijn voor wat betreft navigeren en narijden van ritten dan de 800 of 810.
Ik vind de keuze wel moeilijk, want als ik naar de prijzen kijk dan is de 800 nu goedkoper dan de (adviesprijs van de) Touring Plus. En als de Touring een "uitgeklede versie" is van de 810, dan weet ik niet wat ik moet kiezen, gebruiksvriendelijkheid of uitgebreide mogelijkheden? In ieder geval afwachten wat de prijzen doen als de Touring op de markt is.
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

MTBRobert schreef: Ik wil fietsnavigatie gebruiken om leuke ritten of tochten te kunnen laden en narijden, en mijn eigen ritten bijhouden. (Voor dat laatste gebruik ik nu mijn smartphone met Strava.)
Als dat het geval is, kijk dan ook eens naar een Teasi One (of straks de Pro)
Ik gebruik zelf een Edge 800 op de racefiets, maar voor het navigeer gemak etc. een Teasi op de MTB.
Grtn. Stefan
pex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 1 december 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Evil Sovereign

Stef666 schreef:
MTBRobert schreef: Ik wil fietsnavigatie gebruiken om leuke ritten of tochten te kunnen laden en narijden, en mijn eigen ritten bijhouden. (Voor dat laatste gebruik ik nu mijn smartphone met Strava.)
Als dat het geval is, kijk dan ook eens naar een Teasi One (of straks de Pro)
Ik gebruik zelf een Edge 800 op de racefiets, maar voor het navigeer gemak etc. een Teasi op de MTB.
Als het inderdaad het geval is zou ik het ook niet bij de Edge zoeken, maar eerder bij de Dakota serie of de Etrex serie, maar andere merken kan ook zoals hierboven al aangegeven.
-You don't have to be great to start, but you have to start to be great!
-Bicycle. Circles turning circles. The most efficient machine on the planet. Complex by design - simple by nature. As life ... well, as it should be!
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

De Teasi Pro heeft inderdaad ook mijn aandacht.
Rikjuh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 22 juli 2009, 22:34
Mijn mountainbike: Specialized SJ Comp 2013

Is er al iemand die de Edge touring heeft aangeschaft? Wellicht kan diegene hier een update geven over het gebruiksgemak en functie's.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Ik heb er 1 (de basis Edge Touring), en die werkt best goed, doelgroep is de Recreatieve fietser. Via een truukje kun je wel een koers laden en MTB rijden, maar geen routes.

Mogelijk met MTB OSM maps dat het nog wat beter is. Het is zeker geen slecht toestel, maar erg basis. De Mio Cyclo 505 die ik hier heb liggen vind ik beter.

Op 1 probleem na van de Mio en dat is de regengevoeligheid: http://youtu.be/u71x9oOvDR0" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Ik ben ook een beetje aan het oriënteren op een GPS.
@scheurneus: hoe bedoel je via een truukje? Het lijkt me toch een eerste vereiste dat je routes kunt inladen en volgen? Of begrijp ik je verkeerd?
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

De Edge Touring kan alleen routes laden als die de wegen in de kaart volgen. Als de MTB-route die je wilt rijden niet op de kaart staat, dan lukt het dus niet...
Het truukje is dat je eerst de route naar een koers converteert met bijv. JaVaWa RTWtool en dat je voordat je de koers activeert eerst even de kaart uitschakelt.
Tenminste, ik dacht dat het zoiets was; scheurneus kan het precies vertellen.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Klopt. En nadat je de koers actief hebt, de kaart weer activeren.
Herberekenen wel uitzetten.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Plaats reactie