polar v650
Er zijn problemen geweest met Flowsync, maar opnieuw installeren loste dat voor mij op. Verder werkt het ook bij mij al lange tijd prima.Flow&Co schreef: ↑do 18 oktober 2018, 10:45 ...
Vanwege de goede ervaring met de M400 keek ik dus naar de V650. De laatste berichten hier zijn echter niet zo denderend. Nu twijfel ik dus.
Is dit echt een probleem met de V650 of zijn het slechts een paar gevallen waar het niet soepel werkt?
En zijn die problemen er altijd geweest of ligt het alleen aan updates etc.?
In mij ervaring lost Polar dergelijke issues wel altijd op met updates, is dit nu ook het geval?
modder zuigt!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 645
- Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
- Mijn mountainbike: Neuron / Grail
Okee, nog steeds gemixte berichten dus eigenlijk, maar de meest recente ervaringen zijn dat het prima werkt.
Bedankt voor de info, ik zet hem op mijn verjaardag/sinterklaas/kerst verlanglijstje
Bedankt voor de info, ik zet hem op mijn verjaardag/sinterklaas/kerst verlanglijstje
De keren dat de v650 niet bekabeld met mijn computer wilde communiceren hadden of te maken met de slechte kabel die ik scheen te hebben, of met het feit dat de computer in slaapstand geweest was en Flow het daarna niet meer goed deed.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 38
- Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
- Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018
Afgelopen weekend mijn Polar V650 ontvangen. Proberen om FlowSync te installeren op mijn iMac (macOS Mojave 10.14) maar bij het synchronieseren krijg ik steeds een verbindingsfout. Er staat het voglende:
https://support.polar.com/en/troublesho ... owsync-mac
Software en firmware is up to date. Ook met een vorige FlowSync versie geprobeerd maar helpt niet.
Om te testen heb ik het even op een oude Windows 7 laptop geprobeerd. Daar werkt het wel probleemloos. Het lijkt er dus op dat het probleem zit in de communicatie tussen de Polar en mijn iMac, en niet zozeer in het apparaat zelf. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Is er iemand die hetzelfde heeft ervaren en hiervoor een oplossing weet? Anders gaat het product terug naar de winkel.
Inmiddels verschillende USB-poorten en kabels geprobeerd. Niets lijkt te werken. Telkens dezelfde melding bij het synchroniseren. Ook alle volgende stappen al geprobeerd, en de Polar is ingesteld op Mac:VERBINDINGSFOUT
Verbinding met Polar-product is uitgevallen. Sluit de USB-kabel weer aan en probeer het opnieuw.
https://support.polar.com/en/troublesho ... owsync-mac
Software en firmware is up to date. Ook met een vorige FlowSync versie geprobeerd maar helpt niet.
Om te testen heb ik het even op een oude Windows 7 laptop geprobeerd. Daar werkt het wel probleemloos. Het lijkt er dus op dat het probleem zit in de communicatie tussen de Polar en mijn iMac, en niet zozeer in het apparaat zelf. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Is er iemand die hetzelfde heeft ervaren en hiervoor een oplossing weet? Anders gaat het product terug naar de winkel.
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Als je een imac hebt dan heb je mogelijk ook een iphone.
Indien zo, werkt de draadloze communicatie daar wel op?
Ergens in de software moet je trouwens aangeven of je v650 met apple of iets anders moet praten.
Staat die instelling wel op apple?
Indien zo, werkt de draadloze communicatie daar wel op?
Ergens in de software moet je trouwens aangeven of je v650 met apple of iets anders moet praten.
Staat die instelling wel op apple?
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Ai, lezen blijft een kunst.
Met Android gaat bij mij prima maar vergeet niet om bluetooth en locatie aan te zetten op je telefoon EN in de polar-flow app bij apparaten het rondje aan te tikken rechts in beeld.
Bonjour staat wel op je imac?
Met Android gaat bij mij prima maar vergeet niet om bluetooth en locatie aan te zetten op je telefoon EN in de polar-flow app bij apparaten het rondje aan te tikken rechts in beeld.
Bonjour staat wel op je imac?
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 38
- Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
- Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018
Ik ga er vanauit dat Bonjour standaard op een iMac staat? Ik ken het verder alleen als losse applicatie voor Windows om Apple software te gebruiken.
Het volgende heb ik al wel geprobeerd:
Dan krijg ik de melding dat deze service gewoon draait...Make sure Bonjour Service is running
Go to Terminal and type command:
$ sudo launchctl load -F /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.mDNSResponder.plist
Met Windows ben ik redelijk handig maar het macOS is voor mij redelijk nieuw. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal out of the box gewoon zou moeten werken...
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Onder punt 5 van onderstaande link staat dat het vanzelf moet starten en dat je juist niet sync moet aanklikken:
https://support.polar.com/en/setting-up ... 650-mac-os
En hier staan nog wat zaken om te proberen:
https://support.polar.com/en/troublesho ... owsync-mac
Al naar gekeken?
De meeste tips zijn open deuren maar wellicht is de laatste wel nuttig over het correct herkennen.
https://support.polar.com/en/setting-up ... 650-mac-os
En hier staan nog wat zaken om te proberen:
https://support.polar.com/en/troublesho ... owsync-mac
Al naar gekeken?
De meeste tips zijn open deuren maar wellicht is de laatste wel nuttig over het correct herkennen.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 38
- Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
- Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018
Voor ik op synchroniseren klik staat er steeds dat ik het de Polar nog moet aansluiten. Dit terwijl deze in de USB is ingeplugd. Krijgt ook gewoon voeding. Ik kan natuurlijk wel de Polar configureren via mijn oude Windows PC en vervolgens elke keer synchroniseren via de App. Dat lijkt me alleen wel omslachtig en feit blijft dat er iets niet deugt waar je wel voor betaald...Elvander schreef: ↑di 11 december 2018, 19:32 Onder punt 5 van onderstaande link staat dat het vanzelf moet starten en dat je juist niet sync moet aanklikken:
https://support.polar.com/en/setting-up ... 650-mac-os
En hier staan nog wat zaken om te proberen:
https://support.polar.com/en/troublesho ... owsync-mac
Al naar gekeken?
De meeste tips zijn open deuren maar wellicht is de laatste wel nuttig over het correct herkennen.
De support page die je noemt heb ik al 2 dagen alle opties geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat...