Garmin Edge 520 of ELEMNT Bolt, help?!

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Dniel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 maart 2018, 22:31

Ik zou graag wat advies willen, ik was van plan een bolt te gaan bestellen op kort termijn echter heb ik optie op een tweedehands Edge 520 voor ruim €100,- minder. Nu ben ik geen super actieve fietser, maar merk dat mijn huidige fiets computer door regen/modder weinig bijhoudt en en liever mijn mobiel niet mee ivm kans op schade.

Nu is het ook zo dat ik een computer weinig gebruik, dus wil ook niet te veel gedoe om de ritten op strava te zetten, liefst automatisch. Net als een tocht inladen, dat moet niet te veel gedoe zijn.

Nu is dus de vraag, €100 euro in de zak steken of toch voor meer gemak gaan en voor de Bolt gaan.... wie kan mij een beetje voorzien van advies.
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Ik rijd sinds een aantal jaren met een Edge 520. Prima ding met automatische upload naar Strava. En ik weet niet hoe het met de Bolt zit maar Garmin heeft een uitstekende crash replacement service (spreek uit ervaring :)) Moet je wel een geregistreerd apparaat hebben (met aankoopbon)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk dat je hier heel veel info uit kunt halen:
Edge 520 vs. Elemnt Bolt

Het Z/W scherm van de Bolt spreekt mij erg aan.
Is scherp en in 1 oogopslag goed afleesbaar, ook in zonlicht.
Ik heb bij Pat de Elemnt gezien en zo'n schermpje heeft veel meer contrast dan een kleurenscherm met een mooi gekleurde topokaart.
Maar persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van de Garmin 520 (zelfs eerder de 520 dan de 820).
Ik denk wel dat de Garmins iets meer van de gebruiker vragen, om er ook daadwerkelijk uit te halen wat er in zit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik ben 4 weken geleden van een Etrex 35 touch naar de Bolt overgestapt en ben zeer tevreden. De setup met de telefoon is erg duidelijk en makkelijk. Gisteren bij de Offgrid Gravel Series de eerste echte lange toch genavigeerd en dat ging tot op 1 punt perfect (was wss onze fout door een andere groep in een afdaling te volgen). Het z/w scherm was zelfs in de volle zon perfect te lezen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Etrex35 is ook niet het beste vergelijkingsmateriaal ;)
Beeldscherm heeft te weinig contrast (minder dan Etrex20/30 en Edge520).
Ontvangst vd 35 is ook minder, maar dat is bij de Wahoo ook niet zn sterkste punt.
Verder vreet de 35 batterijen (die je gelukkig wel kunt wisselen).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie