GPS probleem GARMIN Vivoactive HR

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Fietsenrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 29 maart 2011, 22:10
Mijn mountainbike: Canyon CF 6.9 SL

Sinds kort heb ik een GPS-lock probleem met mijn GARMIN Vivoactive HR.

Het is voor mijn gevoel begonnen nadat ik 'm had vergeten op te laden en hij uit was gevallen t.g.v. lege batterij. het probleem openbaart zich doordat het wel 15min duurt voordat ik een GPS-lock heb, en vervolgens verliest hij deze weer, weer lock, geen lock, en dat blijft zo doorgaan.

Uiteraard heb ik de updates gecontroleerd, fabrieksinstellingen terug gezet, etc.

Wellicht heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

p.s. ik heb nog een andere GARMIN Vivoactive HR liggen met een defect beeldscherm (laten vallen). Overzetten van het beeldscherm van de ene naar de andere zou het probleem wellicht oplossen. Echter, durf ik dit net omdat ik bang ben dat het goede beeldscherm ook breekt. Misschien heeft er nog iemand een defecte GARMIN Vivoactive HR liggen met een intact beeldscherm(?), dan kan ik zonder risico 'knutselen'.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zo oud zin die dingen toch niet ?
Wellicht valt de klacht van die klacht met slechte fix onder de garantie.
(gebroken scherm niet, maar volgens mij ruilen ze die om voor een vastgesteld bedrag)

Nog iets om slechte fix op te lossen:
Toestel inschakelen, neerleggen met vrij zicht op de satellieten en dan minimaal 45 minuten stil laten liggen en aan laten staan.
Toestel leest dan de almanak opnieuw in, zodat het weet welke satellieten te kiezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie