Kahler Asten Trail Marathon Nordenau 12 augustus

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

De 5de marathon uit de SFORZ MTB MARATHONCUP en wel in Nordenau op zaterdag 12 augustus. Deze gezellige kleinschalige marathon is 1 van de zwaarste uit de reeks van dit jaar. Het parcours kenmerkt zich door pittige en vooral lange klims rondom de Kahler Asten. We zitten in Hochsauerland dus we klimmen tot hoogtes van rond de 800m. De starttijd is tegen het middaguur dus een overnachting boeken is bij deze marathon zeker niet nodig. De afstanden en starttijden voor de marathoncup zijn als volgt:

Langstrecke, 85 km, um 11.45 Uhr, 2480HM
Mittelstrecke, 58 km, um 11.55 Uhr, 1650HM
Kurzstrecke, 32 km, um 12.05 Uhr, 820HM

Startgeld:
20,00 €,....aanmelden op de dag zelf kost 8euro meer.

Anmeldung: bis zum 07.08.2017

Inschrijven doe je op:
https://time-and-voice.com/mtb/nordenau-2017/anmeldung

Meer informatie vind je op:
https://www.schmallenberger-sauerland.d ... php?id=703
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Yees, hier heb ik zin in! Vorig jaar volledig gesloopt op de halve afstand, dus ik dacht dit jaar maar de 85km ;). Effe revanche nemen.

Dit was wel een van de grootste verrassingen vorig jaar, verwachtte een standaard schotter marathon maar er kwamen veel mooie paadjes langs. En gewoon loodzwaar :D

Ik ga deze keer maar eens zonder camelbak rijden en wat bidons langs de kant plaatsen, omdat we als het goed is weer die rondjes doen zoals vorig jaar. 1 langere start ronde en dan een kortere (slopende) ronde. Voor de 85km twee keer de slopende ronde...
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Ik denk dat ik deze moet laten schieten, helaas! Als ik de geluiden zo hoor, dan had ik deze eigenlijk niet moeten/willen missen... :(( Maar familieverplichtingen bepalen helaas anders. Ieder die wel gaat; succes! Of moet ik zeggen; sterkte! :-D
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Tov vorig jaar is de eerste ronde iets korter en wat minder zwaar geworden. Dit omdat er iets te veel dnfs waren op de lange afstand daarom is de aanloop wat lichter en rijtijd ca 15 min korter. Overigens, gaat de lange afstand pas door bij 50 inschrijvingen, dus schrijf je nog even in
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

waar heb je de informatie vandaag over het parcours 2017 vergeleken met 2016?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

rokl schreef:waar heb je de informatie vandaag over het parcours 2017 vergeleken met 2016?
Omdat wij contacten hebben met de organisatie :-q
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Parcours schijnt er wel enorm nat bij te liggen!

Nu al zinin!!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Patje1977 schreef:Parcours schijnt er wel enorm nat bij te liggen!

Nu al zinin!!
In een week kan het aardig opknappen. Een beetje vochtig is alleen maar fijn, geen stof en losse stenen.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

30-40 mm regen op donderdag/vrijdag en max temperaturen van 12 graden op zaterdag lijkt wat voor bikkels :tong
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

nog nooit aan die kant geweest,maar wel ingeschreven
zijn het allemaal korte heftige klimmen of lange en glooiend

en modder, tja ik verwacht geen droog maar als het steenachtig is net als oostenrijk dan is het vaak alleen bovenlaag, wat kan ik hier verwachten
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

hwpaints schreef:nog nooit aan die kant geweest,maar wel ingeschreven
zijn het allemaal korte heftige klimmen of lange en glooiend

en modder, tja ik verwacht geen droog maar als het steenachtig is net als oostenrijk dan is het vaak alleen bovenlaag, wat kan ik hier verwachten
Lang en steil klimmen over het algemeen,..althans dat hangt af wat jij kort en heftig vindt :). Is hoog Sauerland dus in vergelijk met de Ardennen zijn de klims hier lang, maar niet minder steil. We gaan het zien met de regen op do en vr,..zaterdag lijkt het droog te zijn en moet eerlijk zeggen dat ik dan niet zoveel moeite heb met modder. Als het 13gr, regent en modder is dan ben ik niet blij :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Voor degenen, die nog twijfelen: onderaan een informatiebron die ik voornamelijk gebruik als het om weervoorspellingen gaat. Voordeel van deze site is dat de voorsprellingen van een heleboel weermodellen wordt getoond en het weermodel dat voor deze locatie in het recente verleden de meest betrouwbare voorspelling deed:

https://kachelmannwetter.com/de/vorhers ... hlagssumme" onclick="window.open(this.href);return false;

Naast het tabblad 'Niederschlag' vindt je ook tabbladen 'Temperatur', 'Luftdruck' en 'Wind'. Bovendien heb je een voorspelling per uur; je kunt dan zelf kiezen welk model hiervoor wordt gebruikt (bijv. zit het weermodel van de KNMI er ook bij). Voor Nordenau is momenteel het model van het Noorse Meteo Instituut het meest betrouwbare.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Avabo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 juli 2013, 15:02

Bedankt voor de link :-((( dat voorspelt niet veel goeds. Nog nooit eerder hier gereden, geen idee of het parcours veel regen aan kan...
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Dat zijn inderdaad wel erg slechte voorspellingen.

Vorig jaar was het op sommige stukken al best veel modderzooi en toen was het op de dag zelf droog en redelijk warm.

Ga het nog even aanzien en dan een beslissing maken of ik de gok ga wagen om die kant op te rijden.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Helmuth schreef:redelijk warm
Ja joh, klein beetje maar.
Plaats reactie